دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قرص آهن چاق می کند؟ معادل چقدر خوراکی است؟

آیا قرص آهن چاق کننده است؟

قرص آهن چاق می کند؟ معادل چقدر خوراکی است؟
287
زمان مطالعه: 4 دقیقه
قرص آهن چاق می کند؟ قرص آهن معادل چقدر خوراکی است؟ آیا می دانید قرص آهن معادل چقدر گوشت می باشد؟ از آنجا که مکمل آهن می تواند موجب افزایش اشتها شود، ممکن است مقداری در افزایش وزن افراد تاثیر گذار باشد.

آیا قرص آهن چاق کننده است؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: کم خونی ناشی از فقر آهن با افزایش سن ایجاد می شود و مصرف هر قرص آهن معادل 4 کیلوگرم گوشت قرمز آهن دارد.

از علل ایجادکننده کم خونی می توان کمبودهای تغذیه ای، خونریزی، ناهنجاری های ژنتیکی، بیماری های مزمن و مسمومیت های دارویی را نام برد. کم خونی ناشی از فقر آهن در مناطق شمالی کشور به دلیل وجود یک نوع انگل که به انگل خون خوار معروف است، شیوع بیشتری دارد.

کودکان در سن 2 سالگی به دلیل اینکه در معرض رشد قرار دارند و نیازهای بدنشان به خوبی تأمین نمی شود.دچار کم خونی های حاد می شوند، کودکان و دانش آموزانی که دچار کم خونی فقر آهن هستند، همیشه احساس خستگی و ضعف می کنند، این افراد اغلب از ورزش و فعالیت های بدنی دوری می کنند و در هنگام ورزش خیلی زود خسته می شوند، در این افراد تغییرات رفتاری به صورت بی حوصلگی و بی تفاوتی مشاهده می شود.

کدام قرص آهن چاق میکنه

کم خونی فقرآهن به علت تأثیر بر قدرت یادگیری و کاهش آن، موجب افت تحصیلی دانش آموزان شود که این دانش آموزان باید از سنین 12 سالگی به بعد هفته ای 4 الی 5 وعده از گوشت در رژیم غذایی خود استفاده کنند.

مادران شیرده باید تا سن یک سالگی کودکانشان قرص آهن مصرف کنند،مادران باید به صورت مداوم از قرص های آهن استفاده کنند، زیرا کودک از مادر تغذیه می کند و اگر او دچار کمبود آهن باشد، کودک نیز به این عارضه دچار خواهد شد.همچنین مادران باردار نیز باید از ماه چهارم بارداری خود تا سن یک سالگی کودکانشان برای پیشگیری از کم خونی مصرف این قرص ها را در کنار قرص اسید فولیک ترک نکنند.

منظور از کم خونی های تغذیه ای کم خونی هایی است بر اثر دریافت ناکافی مواد مغذی ایجاد می شوند که برای درمان کم خونی بهترین و کم خطرترین راه استفاده از مکمل های خوراکی است.

درمان با نمک های ساده آهن، همچون سولفات آهن خوراکی، کاملاً مؤثر بوده و به شکل قرص، کپسول یا مایع است که مصرف آن ها باید تا چند ماه ادامه یابد. چنانچه این قرص ها با معده خالی مصرف شوند، جذب آنها بهتر و بیشتر صورت می گیرد ولی در این حالت می تواند موجب تحریک معده و بروز مشکلات گوارشی شود.

عوارض گوارشی ناشی از مصرف آهن نظیر تهوع، دل پیچه، سوزش قلب، اسهال یا یبوست را می توان به حداقل رساند؛ به شرطی که آهن را به میزان کم مصرف کرده و به تدریج به میزان آن افزود تا به حد مورد نیاز بدن برسد.

بهتر است قرص آهن آخر شب قبل از خواب استفاده شود تا عوارض ناشی از آن کاهش یابد. همچنین مادرانی که قبل از بارداری دچار کم خونی نیستند، باید مصرف آهن را در طول بارداری در برنامه غذایی دارویی خود جای دهند.

آیا قرص آهن باعث چاقی صورت و بدن می شود

از آنجا که مکمل آهن می تواند موجب افزایش اشتها شود، ممکن است مقداری در افزایش وزن افراد تاثیر گذار باشد. بنابراین برای افرادی که کمبود آهن دارند و از اضافه وزن و چاقی نیز رنج می برند، پیشنهاد می شود مکمل آهن را در ساعات پایانی شب و قبل از خواب و پس از گذشت چند ساعت از مصرف آخرین وعده غذایی (شام) مصرف کنند و برای افرادی که اشتهای کمی دارند و لاغر هستند بهتر است مکمل آهن را صبح (با معده خالی) میل کنند.

آیا قرص آهن باعث چاقی میشود؟

کاربر گرامی از آنجا که مکمل آهن می تواند موجب افزایش اشتها شود، ممکن است مقداری در افزایش وزن افراد تاثیر گذار باشد. بنابراین برای افرادی که کمبود آهن دارند و از اضافه وزن و چاقی نیز رنج می برند، پیشنهاد می شود مکمل آهن را در ساعات پایانی شب و قبل از خواب و پس از گذشت چند ساعت از مصرف آخرین وعده غذایی (شام) مصرف کنند و برای افرادی که اشتهای کمی دارند و لاغر هستند بهتر است مکمل آهن را صبح (با معده خالی) میل کنند.

بیشتر بخوانید :

همه آنچه که باید در مورد سرم آهن بدانید !

همه چیز در مورد قطره آهن(عوارض و فواید قطره آهن برای کودکان)

آشنایی کامل با نحوه مصرف قطره آهن سیدرال



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (287 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

حمیده | ۲ سال پیش
سلام من قرص لوبل و تگراتول مصرف میکنم ایااگرقرص یزی پلاس مصرف کنم ضرردارد
2
8
احمد | ۳ سال پیش
سن ۳۰ سال لاغرهستم میخوام قرص اهن اسفاده کنم ایا قرص اهن چاق میکند یا ن
چه ساعتی اسفاده کنم روزی چن عدد اسفاده کنم طریقه اسفادش چه جوریه معمنونم
28
68
نام | ۴ سال پیش
سلام من پاهم خوشکه میتونین یه راه بهم نشون بدین شرمندم
4
6
پاسخ ها:
سولی | ۴ سال پیش
سنگ پا بهترین روش ک پوست خشک کف پاتو از بین ببری
3
8
کثیر حمیدی | ۵ سال پیش
آیا ترشحات زیاد از حد واژن در هنگام تماس جنسی باعث عدم بچه دار شدن می شود و درمان چیست
8
24
کثیر حمیدی | ۵ سال پیش
سلام من در ارتباط با بچه دار شدن سئوالی دارم
6
12

hits