دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد داروی سینورا
126
زمان مطالعه: 6 دقیقه
داروی سینورا چیست؟ +موارد مصرف سینورا:سرنگ از پیش پر شده در ابزار دارورسان خودکار -40 میلی گرم/ 8/0 میلی لیتر (آدالیمومب) نقش خود را بوسیله کاهش یک پروتئین مشخص که توسط سیستم ایمنی تولید شده و باعث ایجاد التهاب در بدن می­شود، ایفا می­کند

داروی سینورا چیست؟ +موارد مصرف سینورا

سرنگ از پیش پر شده در ابزار دارورسان خودکار -40 میلی گرم/ 8/0 میلی لیتر (آدالیمومب) نقش خود را بوسیله کاهش یک پروتئین مشخص که توسط سیستم ایمنی تولید شده و باعث ایجاد التهاب در بدن می­شود، ایفا می­کند.این دارو بصورت سرنگ آماده تزریق حاوی 40 میلی گرم ماده موثره آدالیمومب می­باشد. برای درمان آرتریت روماتوئید، آرتریت پسوریاتیک یا اسپوندیلیت آنکیلوزان و برای جلوگیری از آسیب مفاصل ناشی از این بیماری­ها استفاده می­شود.

همچنین برای درمان پلاک پسوریازیس در بزرگسالان و آرتریت چند مفصلی ایدیوپاتیک نوجوانان در کودکانی که حداقل 2 سال سن دارند، استفاده می شود.این دارو همچنین در یک بیماری پوستی مزمن به نام Hidradenitis suppurativa مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین از آن برای درمان بیماری کرون بالغین و کودکان (کودکان 6 سال و یا بالاتر)، کولیت اولسراتیو و بیماری چشمی uveitis نیز استفاده می شود.همچنین ممکن است برای اهداف درمانی که در این راهنمای دارویی ذکر نشده، بنا به صلاحدید پزشک، استفاده گردد.با دلگرم همراه باشید.

 داروی سینورا چیست؟ +موارد مصرف سینورا

سینورا در چه مواردی استفاده می شود؟

آرتریت روماتوئید

سینورا برای کاهش علائم و نشانه ها، بهبود علائم بالینی، مهار پیشرفت آسیب ساختاری، و بهبود عملکرد فیزیکی در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید (RA) متوسط تا شدید استفاده میشود.

آرتریت ایدیوپاتیک چند مفصلی نوجوانان (JIA)

سینورا® برای کاهش علائم و نشانه های نوع فعال بیماری آرتریت ایدیوپاتیک چند مفصلی نوجوانان (JIA) که بصورت متوسط تا شدید می­باشد، در بیماران با رنج سنی 2 سال و بالاتر بکار میرود.

آرتریت پسوریاتیک (PsA)

سینورا® برای کاهش علائم و نشانه ها، مهار پیشرفت آسیب ساختاری در بیماریِ فعال، و بهبود عملکرد فیزیکی در بیماران مبتلا به آرتریت پسوریاتیک (PsA) بکار میرود.

اسپوندیلیت آنکیلوزان (AS)

سینورا® برای کاهش علائم و نشانه ها در بیماران مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان فعال (AS) بکار می رود.

بیماری کرون بزرگسالان (CD)

سینورا® برای کاهش علائم و نشانه ها، ایجاد و حفظ بهبودی در افرادی که مبتلا به بیماری متوسط تا شدید بصورت فعال می­باشند و به درمان­های مرسوم پاسخ نداده­اند، بکار می رود.

بیماری کرون کودکان (CD)

سینورا® برای کاهش علائم و نشانه ها، ایجاد و حفظ بهبودی در کودکانی که مبتلا به بیماری متوسط تا شدید بصورت فعال بوده و به درمان­های مرسوم پاسخ نداده­اند و در محدوده سنی 6 سال و بالاتر می­باشند، بکار می­رود.

بیماری کولیت اولسراتیو (UC)

سینورا® برای کاهش علائم و نشانه ها، ایجاد و حفظ بهبودی در افرادی که مبتلا به بیماری متوسط تا شدید بصورت فعال می­باشند و به درمان­های مرسوم پاسخ نداده­اند، بکار می رود.

پلاک پسوریازیس (PsO)

سینورا® برای درمان افراد مبتلا به پلاک پسوریازیس (PsO)ِ مزمن که بیماری آنها بصورت متوسط تا شدید می­باشد، در افرادیکه کاندید دریافت درمان سیستمیک یا نوردرمانی هستند و به سایر درمان­های سیستمیک پاسخ مناسبی نداده­اند، بکار می رود.

داروی سینورا

بیماری پوستی Hidradenitis suppurativa:

سینورا® برای درمان بیماری پوستیِ Hidradenitis suppurativa (HS) که بصورت متوسط تا شدید می­باشد، بکار می رود.

بیماری چشمی Uveitis:

سینورا® برای درمان انواعی از بیماری­های چشمیِ Uveitis که بصورت غیرعفونی می­باشند، بکار می­رود.

چه نکاتی را پیش از مصرف سینورا® باید بدانید؟

  • چنانچه به داروی آدالیمومب حساسیت دارید، و یا مبتلا به یک عفونت فعال هستید از داروی سینورا® استفاده نکنید.
  • قبل از شروع درمان با داروی سینورا®، این امکان وجود دارد که پزشک جهت اطمینان از عدم ابتلا به سل و یا عفونتهای دیگر، برای شما آزمایشاتی انجام دهد.

در صورت وجود هر نوع بیماری خاص، به خصوص در موارد ذیل، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید:

  • در صورتیکه شما باردار هستید یا برنامه ای برای باردارشدن دارید یا در حال شیردهی هستید.
  • در صورتیکه شما از هر نوع داروی دیگری (نسخه ای یا غیر نسخه ای، فرآورده­های گیاهی یا مکمل) استفاده می­کنید.
  • در صورتیکه شما به داروها، غذاها، یا مواد دیگر (مانند: لاتکس یا مواد لاستیکی ) حساسیت دارید. توجه داشته باشید که در صورت وجود سابقه آلرژی و یا علائمی مانند بثورات جلدی. کهیر، خارش؛ تنگی نفس؛ خس خس سینه؛ سرفه ؛ تورم صورت، لبها، زبان یا گلو؛ و یا هر علامت دیگری به پزشک خود اطلاع دهید.
  • در صورت وجود هر نوع عفونت اخیر و یا مزمن و یا علائمی چون تب، لرز، گلو درد، و یا نشانه های آنفولانزا به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین از آنجاییکه، در مناطق خاصی از جهان، احتمال ابتلا به برخی عفونت­ها بیشتر است. پزشک خود را از محل زندگی خود و جایی که به تازگی به آنجا سفر کرده اید یا در طول دوره درمان قصد سفر به آنجا را دارید، مطلع سازید.
  • اگر شما سابقه ابتلا به سل یا تست پوستی مثبت برای تشخیص سل دارید یا قبلا در مناطقی که شیوع این بیماری بالاست زندگی و یا بدین مناطق سفر کرده اید و یا در تماس نزدیک با فرد مبتلا به سل بوده اید.
  • در صورت وجود هر گونه بی حسی یا احساس سوزش در اندام ها و یا ابتلا به بیماری­هایی که سیستم عصبی شما را تحت تاثیر قرار می­دهد (به عنوان مثال، بیماری ام اس، سندرم گیلن-باره، حملات تشنج)
  • در صورت وجود سابقه نارسایی احتقانی قلب، لنفوم یا سایر بیماری­های بدخیمی ، اختلالات خونی (به عنوان مثال، کم خونی)، اختلالات مغز استخوان، بیماری­های خود ایمنی (به عنوان مثال، لوپوس).
  • در صورتیکه شما سابقه ای از اختلالات کبدی (به عنوان مثال، هپاتیت B)، اختلالات کبدی ناشی از مصرف الکل (هپاتیت الکلی) را دارید، یا موقع دریافت آدالیمومب و یا سایر داروهای مهارکننده TNF، ویروس هپاتیت B در شما مجددا فعال می شود.
  • اگر شما برنامه ای برای عمل جراحی و یا هر نوع واکسیناسیون دارید ، یا اخیرا واکسن دریافت کرده اید.

داروی سینورا

مصرف سینورا® در کودکان

  1. مصرف سینورا® در کودکان کمتر از 2 سال (یا کمتر از 6 سال در کودکان مبتلا به بیماری کرون) توصیه نمی شود.
  2. کودکان تحت درمان با سینورا® بایستی تمامی واکسن­های خود را قبل از شروع درمان و در فاصله زمانی مناسب، به اتمام رسانده باشند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب سینورا

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (126 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

فریبا | ۴ ماه پیش
سلام.دختر ۱۲ساله ام یک ماهه شروع به تزریق سینورا کرده.روز اول ۴تا و دوهفته بعد دوتا.و دوهفته بعد یکی.دردهاش چند برابر شده.آیا این شدت از دردطبیعیه ؟
3
4
محمدسالار | ۲ سال پیش
سلام یک سوال درباره تزریق امپول داشتم، سر آمپول سینورا چرخیده بوده سوزن سرنگ بیش از حد معمول بیرون آمده بود و تزریق عمیق تر شد مشکلی پیش میاد؟
13
28
محسن | ۲ سال پیش
سلام من در طول بستری بودنم بخاطر کولیت روده ۵ واحد دریافت کردم ولی تاثیر خاصی ندیدم و همچنان خون ....
میخواستم ببینم تاثیر این دارو بر کولیت روده زمان بره؟
6
25
پاسخ ها:
حسین | ۲ سال پیش
دختر من هم همین بیماری را دارد و تمام داروهای ایرانی و خارجی را در چند سال امتحان کرد ولی سینورا مشکلش را رفع کرد. یکی دو ماه صبر کن به احتمال قوی اثر می کنه
3
17
احسان | ۲ سال پیش
سلام. مادرم به خاطر زخم وخارش.امپول سینورا تزریق می‌کند اما یه هفته ای است خارش سوزش ودرد شدید در قسمت پوست دارد ماهی دوتا تزریق می‌کند .ممنون.میشم.راه
نمایی کنید.چون جایی که زندگی میکند دکتر پوست ندارد..ممنونم
5
11
پاسخ ها:
رضا | ۲ سال پیش
سینورا کورتون داره یا نه؟
35
118
احسان | ۲ سال پیش
سلام.مادر من یک ساله آمپول سینورا را تزریق میکنه هر ماهی دو عدد.قبلا خوب بود اما حالا خارش وسوزش شدید در ساق پا دارد و پوست زخم خونی شده به خاطر درد وسوزش پا باید چکار کرد.ممنونم
6
21
فرید | ۳ سال پیش
سلام میخواستم بپرسم برای کنترل پسوریازیس تا چه موقع میتوان آمپول سینورا تزریق کردمثلا یک سال دو سال یا اصلا میشه تا آخرعمراستفاده کرد؟ اگر دارو قطع بشه عوارضش چیه؟ ممنون..
27
98
پاسخ ها:
سیما | ۶ ماه پیش
سلام‌ دختر من‌۱۴ ساله است تا به حال ۴ تا سینورا تزریق کرده تا چند روز اپل بعد از تزریق خوبه ولی ۴ الی ۵ روز مونده به تزریق امپول جدید سرش پوسته میزند علتش چیه ؟ ایا به سینورا جواب نمیده ؟
0
2
Sh | ۳ سال پیش
من برا اولین بار خوردم تزریق کردم بعدش یکم خون اومد در حالی که تمام نکات تزریق رو رعایت کردم یعنی زیر جلدی تزریق نشده ؟ مشکلی برام پیش نمیاد ؟
6
37
سوسن جیرانی | ۳ سال پیش
با سلام.
آیاآمپول پسوریازیس کورتن دارد؟
آیا این آمپول درمان قطعی پسوریازیس داردیاموقت است
16
73
سوسن جیرانی | ۳ سال پیش
سلام وعرض ادب
آیاآمپول سینورا کورتن دارد؟؟
واینکه برای بیماران پسوریایی تزریق این آمپول دوهفته یکبارتاآخرعمر هست؟یعنی بهبودی کامل ایجادمیشه یا نه فقط کنترل میشه؟
قبلاسپاسگزارم ازپاسخگویی شما
25
95
لیلا | ۳ سال پیش
من قبلابدون نظرپزشک سینوراقطع کردم الان دوباره esrخونم خیلی رفته بالا مچ دست وزانوم ورم کرده خیلی دردداره دکتردوباره برام شروع کرده دیروز تزریق کردم به نظرتون تافردا دردام کم شده؟ورم کمترمیشه ؟به نظرتون سینوراباعث کاهش وزن میشه؟آخه فکرمیکنم قیلاکه استفاده میکردم وزن کم میکردم
4
24
لیلا | ۳ سال پیش
ی سوال به نظرتون وقتی سینورا استفاده میکنیم دچارکاهش وزن میشیم؟من پارسال بدون نظرپزشک قطعش کردم الان دکتردوباره تجویزکرده منم دیروز مجبورشدم تزریق کنم به نظرتون کی جواب میده آخه. من مچ دست وپام ورم کرده بود esrخونم خیلی بالا بود به نظرتون تافردادردام ساکت ترشده؟؟؟
6
16
مهسا | ۳ سال پیش
من سینورا استفاده میکنم راضی ام یک سال فعلا خوبم قرص هم باید ترک نکنی سولفلازین نمی دونم دوباره دچار کلیت روده خواهم شد یانه
6
11
مهسا | ۳ سال پیش
سلام من یک سال سینورا استفاده میکنم هفت سال دجار زخم روده بودم یک سال میشه با استفاده از آمپول سینورا یکم خوب شدم
7
7
Saba | ۴ سال پیش
سلام . ایا میشه داروی ۴ عدد داروی سینورا رو در یه روز تزریق کرد
16
23
شکیبا | ۴ سال پیش
با سلام. میخواستم بدونم میشه در دوران بارداری هم سینورا مصرف کرد برای جنین مشکلی پیش نمیاد؟ ایا کسی بوده که سابقه مصرف سینورا داشته باشه و دارای فرزند شده باشه و فرزندش هم دچار مشکلی نشده باشه؟ نمیدونم اگه دارومو قطع کنم توی بارداری بیماریم عود می کنه یا نه؟! تقریبا یک ساله که مصرف می کنم و خداروشکر تاثیر خیلی خوبی داشته.
15
40
ندا | ۴ سال پیش
همسرم سالهاس سینورا میزنه، خداروشکر روماتیسمش کنترل شده فقط دچار سینوزیت شده میتونه کواموکسی کلاو بخوره برای درمان سینوزیت؟؟ تداخل نداره با سینورا؟؟؟
9
20
مینا | ۴ سال پیش
اگر محل تزریق حالت آبسه شود بایدچی کار کرد؟
5
14
maryam | ۴ سال پیش
سلام .آیامیشه آمپول سینروا رو شب تزریق کرد؟
13
29
اسرا | ۴ سال پیش
ببخشیداین سینوراروازکجامی
شه تهیه کرد؟
7
16
کیانوش | ۴ سال پیش
سلام. چندماه است به دلیل بیماری کولیت السروز از داروی سینورا استفاده میکنم. ۲ هفته پیش هنگام موعد تزریق سرماخوردگی خفیف دلشتم. الان دوباره تزریق کنم اما همچنان سرفه و گلو درد دارم. ایاتزریق این امپول رو انجام بدهم؟یا منتظررفع گلودرد باشم.ممنون
16
28
پاسخ ها:
نادیا | ۴ سال پیش
چهار ماهی هست برای کنترل پلاکهای پسوریازیسم آمپول سینورا استفاده میکنم اثری از پلاکها نمانده ولی مدتیه دست وپاهام سست وکم جون شدن مخصوصا ران وساق پاهام آیا ممکنه از تزریق سینورا وعوارض اون باشه لطفا راهنماییم کنید.. با سپاس
32
104
زهره | ۵ سال پیش
سلام
قصد بارداري داريم و اين دارو براي شوهرم توسط پزشك تجويز شده، مصرف دارو براي جنين مشكل ساز نيست؟
18
59

hits