دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شایع ترین عوارض ایبوپروفن
10
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عوارض قرص مسکن ایبوپروفن چیست؟ایبوپروفن یکی از رایج ترین دارو های مسکن در سراسر دنیاست که اغلب افراد از عوارض جانبی آن آگاه نیستند.

عوارض قرص مسکن ایبوپروفن چیست؟

ایبوپروفن یکی از رایج ترین دارو های مسکن در سراسر دنیاست که اغلب افراد از عوارض جانبی آن آگاه نیستند. حمله قلبی، آسیب به DNA، خطر سقط جنین، کم خونی و فشار خون، از جمله مهمترین عوارض جانبی ایبوپروفن با دلگرم همراه باشید.

 عوارض خطرناک ایبوپروفن

عوارض قرص مسکن ایبوپروفن چیست؟

قرص ایبوپروفن یک داروی مسکن بسیار رایج است که برای رفع سردرد ، درد آرتروز,دردهای قاعدگی، التهاب،دندان درد و پا درد به کار میرود.بعضی عوارض جانبی طبق گفته محققان جبران پذیر نیستند. بهتر است برای کم کردن دردهای خود از منابع غذایی طبیعی بهره ببرید از جمله داروهای گیاهی که تاثیر خوبی هم دارند.

عوارض جانبی قرص مسکن ایبوپروفن که بسیار هم شایع هستند عبارتند از:

سرگیجه،خارش،اسهال یا یبوست، احساس گیجی، استفراغ،تنگی نفس و آسم،مشکلات کلیوی و کبدی، تغییرات بینایی ،زخم معده،بثورات پوستی، سردرد،افزایش وزن،زنگ زدن گوش،سوزش معده، پرخاشگری،تهوع و نفخ معده که در بیشتر بیمارها مشاهده میشوند.

 عوارض خطرناک ایبوپروفن

عوارض جانبی خطرناک قرص مسکن ایبوپروفن عبارتند از

کم خونی

داروهای ضد التهابی که استروییدی نیستند از جمله ایبوپروفن و .. به دلیل آسیب رساندن به سلول های قرمز خون، سبب کم خونی فرد میشوند.

حمله قلبی

از جمله عوارض مهم این مسکن سکته مغزی و حمله قلبی است. اگر کسی بیماری قلبی دارد یا در بستگانش نارسایی قلبی وجود دارد باید از مصرف این قرص بپرهیزد.

افزایش فشارخون

این مسکن قوی باعث بالارفتن فشار خون میشود و برای بیماران قلبی منع شده است.

سقط جنین

طبق گزارش BMJ ، در ماه های اول بارداری استفاده از ایبوپروفن و داروهای ضد التهابی غیر استروییدی باعث دوبرابر شدن خطر سقط جنین میشود.

آسیب رسیدن به DNA

طبق گزارشات انجام شده و آزمایش های حیوانی استفاده بیش از حد از مسکن ایبوپروفن به DNA آسیب میرساند و جهش ژنتیکی را به وجود می آورد که باعث میشود فرد به سرطان دچار شود.

کاهش شنوایی

استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن باعث کم شدن شنوایی فرد میشود.با توجه به عوارض جانبی خطرناک این قرص پزشکان توصیه میکنند داروهای گیاهی جایگزین این قرص برای درمان دردها شوند.

 عوارض خطرناک ایبوپروفن

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits