دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
موارد مصرف قرص منوویتال هلث اید
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
قرص منوویتال هلث اید و مکانیسم اثر این دارو:با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با قرص منوویتال هلث اید و موارد مصرف این دارو آشنا شوید.

قرص منوویتال هلث اید و مکانیسم اثر این دارو

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با قرص منوویتال هلث اید و موارد مصرف این دارو آشنا شوید.

منوویتال هلث اید

قرص منوویتال هلث ایدHealth Aid Menovital

مشخصات:

  • حاوی جین سینگ جهت افزایش توان فیزیکی، کم کردن خستگی
  • حاوی سویا و استروژن های گیاهی
  • مقابله با استرس و تقویت قدرت تمرکز
  • فاقد هرگونه رنگ مصنوعی، طعم دهنده و نگهدارنده
  • فاقد گلوتن و مناسب برای بیماران سلیاک (عدم تحمل گلوتن)
  • فاقد لاکتوز و مناسب رای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز

 منوویتال هلث اید

موارد مصرف قرص منوویتال هلث اید

يائسگي :

يك پديده كاملا" طبيعي در زندگي زنان بوده و عبارتست از آخرين مرحله دوران قاعدگي یائسگی به طور وسیعی شامل تغییرات هورمونی و فیزیکی است که در طی ۳ تا ۵ سال درسنین میانسالی پیش از آنکه آخرین قاعدگی اتفاق بیفتد، رخ می دهد. به این دلیل گاهی به یائسگی تغییر زندگی هم گفته می شود .يائسگي با كاهش عملكرد تخمدان ها در اثر افزايش سن ارتباط مستقيم داشته و در نتيجه آن سطح ترشح هورمون استروژن به شدت كاهش مي يابد .سن یائسگی ۵۱ سالگی است اما از ۴۰ تا ۶۰ سالگی در زنان مختلف می تواند متفاوت باشد .

به زمان پيش از يائسگي وقتيكه كه تغييرات هورموني و زيستي شروع ميشوند و علائم فيزيكي آغاز ميگردند، دوره پيش يائسگي گفته ميشود. كاهش سطح هورمون استروژن در يائسگي سبب بروز علائمي ميشود كه البته نوع و شدت علائم در تمامي زنان يكسان نبوده و در هر مورد ميتواند متفاوت باشد. بعضی زنان یا علائمي در یائسگی ندارند یا علائم آنها بسیار اندک است. اما بعضی دیگر نشانه های شدید و ناراحت کننده ای از خود بروز می دهند .

اين علائم عبارتند از: گرگرفتگي، تعريق شبانه ، خشكي مهبل ، اختلالات خواب، افسردگي ، پوكي استخوان و بيماري هاي قلبي – عروقي و .... برخي از اين علائم ميتوانند اثرات نامطلوبي بر كيفيت زندگي و خلق و خوي افراد داشته باشند، بنابراين به كارگيري روشهايي در كاهش و مرتفع كردن اين علائم ضروري به نظر ميرسد كه استفاده از مكمل هاي غذايي ويژه اين دوران يكي از بهترين اين روش هاست.

مكمل غذايي Menovital كمپاني Health Aid ، تركيبي متوازن از ويتامين ها، مواد معدني و مكمل هاي گياهي است كه براي بهبود علائم دوران پيش از يائسگي ، يائسگي و پس از يائسگي مفيد است. فوايد اجزائ اين تركيب عبارتند از:

ويتامين C :

يك ويتامين محلول در آب است با اثرات سودمندانه در بهبود كارايي سيستم ايمني ، افزايش انعطاف پذيري عروق خوني وخاصيت آنتي اكسيداني بسيار قوي كه از بروز انواع سرطان ها از طريق متوقف كردن رشد سلول هاي سرطاني ، جلوگيري ميكند. اين ويتامين از طريق سنتز كلاژن سبب بهبود خاصيت الاستيكي پوست شده و بنابراين ميتواند در پيشگيري و درمان خشكي واژن مؤثر باشد.

علاوه بران كلاژن در بهبود سلامت استخوان ها هم مفيد است. ويتامين C كمك به بازگرداندن خاصيت ارتجاعي مجاري ادراري شده و از اين طريق از ترشحات و بي اختياري هاي ادراري ناشي از استرس كه معمولا" در دوران يائسگي بروز ميكند، جلوگيري ميكند. بسياري از مطالعات نشان داده است كه مكمل ياري با ويتامين C به همراه بايوفلاونوئيدها ميتواند در كاهش و بهبود گرگرفتگي دوران يائسگي مؤثر باشد.

ويتامين E :

يك ويتامين محلول در چربي است كه استفاده از آن در دوران يائسگي ضروري به نظر ميرسد. بسياري از مطالعات اثربخشي اين ويتامين را در كاهش گرگرفتگي اثبات كرده اند، علاوه برآن طي نتايج به دست امده از2 مطالعه ، سودمندي اين ويتامين در بهبود خشكي واژن چه به صورت مكمل خوراكي و چه به صورت كرم نشان داده شده است. همچنين برطبق نتايج آزمايشات باليني توانايي اين ويتامين در كاهش بروز حملات قلبي نسبت به آسپرين اثبات شده است، كه شايد اين سودمندي به دليل خواص آنتي اكسيداني قوي اين ويتامين در اكسيداسيون LDL باشد. زيرا اگر اين ليپوپروتئين در داخل عروق اكسيده شود ، در دراز مدت سبب گرفتگي عروق شده و ريسك حملات قلبي را بيشتر ميكند. همچنين اين ويتامين در بهبود تعرق شبانه و تپش قلب هم مؤثر است.

ويتامين B6 :

از خانواده ويتامين هاي گروه B كه در سنتز هورمون هاي مغزي(نوروترانسميترها) نقش عمده دارد.به آن تركيب ضد افسردگي هم مي گويند. كمبود اين ويتامين در افراد مبتلا به افسردگي و در كساني كه از داروهاي استروژني مانند قرصهاي ضدبارداري استفاده ميكنند ، ديده ميشود. مكمل ياري اين ويتامين در بهبود علائم روحي – رواني و فشارهاي ناشي از استرس اين دوران مفيد است. علاوه برآن اين ويتامين در متابوليسم كربوهيدرات ها ، پروتئين ها و چربي ها هم شركت كرده و در افزايش توليد انرژي بدن نقش دارد.

Zinc :

يكي از عوارض دوران يائسگي كه در اثر كاهش استروژن اتفاق مي افتد، پوكي استخوان است. ازاين رومكمل ياري روي جهت پيشگيري از پوكي استخوان مفيد است. در مطالعات نشان داده شده است كه كمبود روي با بروز افسردگي ارتباط دارد، بنابراين چون احتمال خطر ابتلا به افسردگي در اين دوران به دليل تغيير زندگي زياداست ، اگر كمبود روي هم وجود داشته باشد اين خطر افزايش مي يابد.

ال – تيروزين :

تيروزين يك اسيد آمينه غيرضروري است كه از تبديل فنيل آلانين در بدن حاصل ميشود. اين اسيدآمينه مسئول سنتز هورمونهاي مغزي (نوروترانسميترها ) است و به عنوان يك تركيب ضد افسردگي استفاده ميشود. از فوايد ديگر اين اسيد آمينه در دوران يائسگي ميتوان به : كنترل اشتها ، سردرد و بهبود خستگي اشاره كرد.

سويا :

يكي از تركيبات گياهي موجود دراين محصول سويا است كه حاوي يك ايزوفلاون به نام فيتواستروژن است كه مشابه استروژن توليد شده در بدن انسان ميباشد. مطالعات اخير نشان داده است كه مصرف سويا در دوران يائسگي به دليل داشتن اين ايزوفلاون ،سبب كاهش علائم اين دوره شامل گرگرفتگي و تعرق شبانه ميشود. علاوه برآن مصرف سويا ميتواند با كاهش سطح كلسترول سرم در بهبود عملكرد قلب و پيشگيري از بيماري هاي قلبي در بعد از يائسگي مؤثر باشد.

Flaxseed Oil :

كه به آن روغن تخم كتان هم ميگويند، تركيب گياهي ديگر است كه محتوي ليگان و فيتواستروژن ميباشد. ليگان خاصيت ضدميكروبي، ضد ويروسي ، ضد قارچي و ضد سرطاني دارد و فيتواستروژن موجود در آن در بهبود علائم دوران يائسگي شامل : گرگرفتگي ، زودرنجي و اضطراب اين دوران مؤثر است.

Borage Star Flower :

نام ديگر آن گل گاوزبان است. اين تركيب گياهي حاوي فيتواستروژن و مقادير قابل توجهي از يك اسيدآمينه ضروري به نام آلفا لينولنيك اسيد ميباشد. مطالعات نشان داده است كه اين تركيب در بهبود علائم دوران يائسگي شامل: گرگرفتگي و خستگي مؤثر است. علاوه برآن سبب بهبود كارايي سيستم عصبي و پيشگيري از افسردگي هم ميشود.

جين سينگ (Siberian Ginseng ) :

يكي از اعضائ خانواده جين سينگ ها است كه توانايي متعادل كردن هورمون هاي بدن را دارد. داراي مقادير قابل توجهي فيتواستروژن مشابه استروژن انساني است و به همين دليل در بهبود علائم ناشي از كاهش استروژن شامل : گرگرفتگي ، اختلالات خواب ، كاهش انرژي روزانه ، ضعيف شدن حافظه و تعريق شبانه مؤثر است.

Licorice :

يا شيرين بيان ، گياهي است با سابقه طولاني مصرف كه ريشه آن فوايد درماني دارد. اين تركيب سبب تحريك غده آدرنال ميشود . همچنين داراي يك هورمون شبه كورتيزون انساني است كه ميتواند اختلالات ناشي از كمبود استروژن در زنان را به دليل يائسگي بهبود بخشد. اين تركيب سبب كاهش استرس و بهبود علائم گرگرفتگي ميشود.

Saliva Officinalis Sage Powder :

يا پودر مريم گلي ، داراي يك فيتواستروژن است كه ميتواند مشابه استروژن انساني عمل كند و سبب بهبود علائم گرگرفتگي ، سردرد ، قابليت تحريك پذيري جنسي ، تپش قلب و تعرق شبانه در زنان يائسه شود.

Red Clover Biossoms :

گياهي است كه حاوي مقادير قابل توجهي از كلسيم ، منيزيم ، پتاسيم ، فسفر ، تيامين ، ويتامين ث ، كروم و فيتواستروژن ميباشد. با توجه به تحقيقات انجام شده بر روي آن ديده شده كه به سبب اين تركيب در بهبود علائمي چون : گرگرفتگي مؤثر است. همچنين ميتواند در پيشگيري از سرطان و پوكي استخوان هم در زنان يائسه مفيد باشد. تحقيقات نشان داده كه مصرف آن ميتواند در سلامت سيستم قلب و عروق هم مؤثر باشد.

Agnus Castus :

استفاده از اين گياه يك انتخاب بسيار مناسب در دوران يائسگي است زيرا به طور عمومي سبب متعادل سازي توليد هورمونها در بدن ميشود. اين گياه حاوي تركيبات شيميايي پيشرونده هورمون هاي جنسي در بدن بوده و همچنين سبب بهبود و نرمال سازي عملكرد غده هيپوفيز كه مسئول كنتزل و متعادل كردن هورمون ها در بدن است، ميشود. مطالعات نشان داده است كه اين گياه به دليل خواص گفته شده ، ميتواند در بهبود گرگرفتگي دوران يائسگي مؤثر باشد.

Black Cohosg :

گياه بومي آمريكاي شمالي كه سابقه استفاده پزشكي از آْن بسيار طولاني است. اين گياه داراي تركيبات شبه استروژن انساني بوده و به متعادل سازي هورمون هاي جنسي در بدن و بهبود علائم ناشي از ان ميپردازد. مطالعات بسيار زيادي بر روي اثربخشي اين گياه انجام شده است كه نتيجه اكثريت آنها مؤثر بودن اين گياه را در بهبود علائم دوران يائسگي شامل: گرگرفتگي ، تعريق شبانه ، تپش قلب ، خلق و خوي افراد و خشكي واژن نشان داده است.

Dong Quai :

گياه بومي چين با سابقه طولاني مصرف. اين گياه داراي فيتوستروژن است و ميتواند به متعادل سازي هورمون استروژن كه سطح آن در دوران يائسگي به شدت كاهش يافته است ، كمك كرده و علائم ناشي از اين كمبود هورموني در بدن را مانند: گرگرفتگي ، تعريق شبانه ، اختلالات خواب ، خلق و خو ، خشكي واژن و خستگي مؤثر باشد. علاوه برآن برخي تحقيقات اثربخشي اين گياه را در پيشگيري از ابتلا به فيبروز كيستيك تخمدان نشان داده اند.

 منوویتال هلث اید

نحوه مصرف قرص منوویتال هلث اید:

  • روزانه 2 عدد قرص همراه با غذا میل کنید.
  • مصرف بیشتر از مقدار توصیه شده فقط با تجویز پزشک امکان پذیر است.

موارد احتیاط:

مصرف اين مكمل در دوران بارداري،شيردهي و در افراد با سابقه بيماري هاي كبدي توصيه نميشود. درافرادي كه تحت درمان با ساير داروها هستند،براي مصرف اين مكمل با پزشك مشورت شود.

 منوویتال هلث اید

مزایای قرص منوویتال هلث اید

  • حاوی ترکیبات گیاهی ویژه با طیف وسیعی از اثربخشی دربهبود علائم یائسگی
  • تامین کننده ویتامین های C,E,B6
  • قابل مصرف در دوران قبل از یائسگی ، یائسگی و پس از یائسگی
  • مناسب برای گیاهخواران
  • مناسب برای بیماران مبتلا به سلیاک،فشارخون،دیابت

 منوویتال هلث اید

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    فاطمه | ۵ سال پیش
    سلام.قرص ونوویتال رو باتوجه به خواصی که داره در38سالگی هم میشه مصرف کرد؟ چون من خیلی از خواصی که این قرص داره مثل ضد افسردگی وتعریق شبانه و...نیاز دارم. ضرر نداره؟
    0
    0
    
    hits