دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
همه چیز در مورد قرص سافینامید (پارکینسون)
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه چیز در مورد قرص سافینامید (پارکینسون):قرص سافینامید چیست؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با قرص سافینامید بیشتر آشنا شوید.

قرص سافینامید چیست؟

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با قرص سافینامید بیشتر آشنا شوید.

http://www.delgarm.com/

قرص سافینامید داروی پارکینسون


سازمان غذا و دارو آمریکا قرص های Xadago (سافینامید) را به عنوان یک داروی کمکی برای درمان بیماران مبتلا به پارکینسون تایید کرد.

قرص سافینامید داروی پارکینسون

معمولا بیماری پارکینسون در افراد 60 سال و بالاتر روی می دهد. در این بیماری سلول های مغزی تولیدکننده ماده شیمیایی دوپامین، دچار نقص شده یا می میرند.داروی پارکینسونفقدان میزان کافی دوپامین منجر به عدم حرکت آرام و هدفمند در طول فعالیت های نظیر راه رفتن، غذاخوردن، نوشتن یا حمام کردن می شود.در صورت عدم تاثیر دارو، علائمی نظیر رعشه و دشواری در راه رفتن اتفاق می افتد.

کارآمدی داروی «Xadago» در یک مطالعه بالینی متشکل از 645 نفر که داروی «levodopa» مربوط به پارکینسون را مصرف می کردند اثبات شد اما هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. محققان دریافتند در مقایسه با افراد دریافت کننده دارونما، مصرف کنندگان «Xadago» علائم کمتر پارکینسون را نشان دادند.البته سازمان غذا و دارو امریکا تاکید می کند افراد دارای مشکلات شدید کبدی، افراد مصرف کننده داروی سرماخوردگی دگزترومتورفان، داروی «MAOI» یا برخی داروهای ضدافسردگی نباید از داروی جدید پارکینسون استفاده کنند.

-----------------------------------------------------------------

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits