دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قرص ویاگرا یا سیلدنافیل
15
زمان مطالعه: 10 دقیقه
قرص ویاگرا یا سیلدنافیل:خطرات و عوارض استفاده از قرص ویاگرا (مصرف خودسرانه ی این قرص باعث از دست دادن آلت تناسلی مردان میگردد) برای آشنایی بیشتر این قرص با دلگرم همراه باشید.

خطرات و عوارض استفاده از قرص ویاگرا

(مصرف خودسرانه ی این قرص باعث از دست دادن آلت تناسلی مردان میگردد)

برای آشنایی بیشتر این قرص با دلگرم همراه باشید.

قرص ویاگرا

قرص ویاگرا

قرص های ویاگرا

انقلابی در درمان اختلالات نعوظ مردان ایجاد کرد و باید گفت که این دارو مختص درمان اختلالات نعوظ مردان است و ضمن اینکه داروی بسیار مفیدی برای درمان این نوع اختلالات جنسی مردان است، داروی بسیار خطرناکی نیز بوده و مصرف آن نیاز به تجویز پزشک دارد و افراد نباید اقدام به مصرف خودسرانه این دارو بکنند.»

وياگرا چيست؟ حقايقي درباره وياگرا!

عوارض استفاده از قرص ویاگرا

وياگراي درماني نسخه اي براي مردان است اين دارو سبب افزايش جريان خون در اندام جنسي مي شود و به عمل نعوظ كمك مي كند و براي كساني كه با اين عمل مشكل دارند مي تواند يكي از گزينه هاي درماني (البته با نظر پزشك معالج) باشد.

اين دارو دربازار مانند يك محصول تقويت كننده به فروش مي رود و برخي فروشندگان سود جو طوري آنرا تبليغ مي كنند كه افراد فكر نمي كنند اين دارو براي درمان يك ضعف جنسي مصرف مي شود.

وياگرا قرص كوچكي است كه هر زمان از روز مي تواند مصرف شود. بعضي ها فكر مي كنند اين قرص باعث تحريك آنها مي شود. ولي اين گونه نيست و فقط براي نعوظ به شما كمك مي كند. اگر مشكلات عصبي داريد كه در روابط زناشويي شما ايجاد تداخل كرده است وياگرا درمان مشكل شما نيست. ديگر اينكه اين دارو يك درمان موقتي است و براي مشكل شما شفا بخش نيست. و اگر چنين مشكلي داريد هر بار كه مي خواهيد رابطه داشته باشيد به آن احتياج خواهيد داشت.

قرص ویاگرا

شرايط استفاده از قرص ویاگرا

متخصصان معتقدند كه كسي كه اين دارو را مصرف مي كند بايد كاملاً بفهمد كه اين دارو بايد با نظر پزشك مصرف شود هر چند اين روزها حتي در اينترنت هم به سادگي قابل دسترسي است، همينطور بايد از شرايط مصرف، احتياط هاي لازم و تداخل دارويي آن اطلاع داشته باشيد چه بسا سبب عوارض منفي در سلامت مصرف كننده آن شود.

و اگر تحت درمان هستيد اگر داروهاي ديگري مصرف مي كنيد و اگر از بيماري رنج مي بريد قبل از مصرف اين دارو بهتر است با پزشك معالج خود مشورت كنيد.

مانند تمام درمان هاي دارويي بسيار مهم است كه هر بار فقط به اندازه تجويز شده مصرف كنيد. هيچگاه بيش از مقدار دوز تجويز شده را در هر نوبت مصرف نكنيد. وياگرا 2 دقيقه پس از مصرف تا يك ساعت و نيم به شرط آنكه فرد كاملاً تحريك شده باشد مؤثر است. مصرف بيشتر اين دارو در سرعت عملكرد آن تأثيري ندارد و البته براي سلامتي فرد بسيار خطرناك است.

شما مي توانيد وياگرا را با بعضي داروها مصرف كنيد اما بايد ميزان مصرف خود را پايين تر بياوريد. اگر در حال حاضر از داروهايErythromycin, Ketoconzole, Itraconazole, Ritonavr يا Saquinavir استفاده مي كنيد بهتر است از دوز پايين وياگرا مثلاً 25 ميلي گرم مصرف كنيد.

اگر در سلامت كامل به سر مي بريد و هيچ دارويي مصرف نمي كنيد در اين صورت 50 ميلي گرم كه براي بيشتر مردان كافي است مي تواند مشكل شما را كاملاً حل كند. اگر يك قرص 50 ميلي گرمي استفاده كرديد و مشكل شما حل نشد آنگاه مي توانيد از دوز 100 ميلي گرم استفاده كنيد البته براي نوبت بعد.

همانند بسياري از داروهاي ديگر بعضي ها به وياگرا حساسيت دارند. اگر هنگام مصرف اين دارو با عوارضي مانند حساسيت روبرو شديد بايد با پزشك خود تماس بگيريد ممكن است اين عوارض شديد باشد در اين صورت خود را به اورژانس برسانيد.

كساني كه بعضي بيماري ها را دارند به هيچ وجه نبايد از وياگرا استفاده كنند. وياگرا براي كساني كه ناراحتي هاي قلبي، زخم معده، مشكلات تنفسي، كساني كه سكته كرده اند يا دچار حمله قلبي شده اند و افرادي كه فشار خون بالا دارند نبايد از اين دارو استفاده كنند. بدانيد كه اگر يكي از اين بيماري ها را داشته باشيد و وياگرا مصرف كنيد نتايج خطرناكي براي شما به همراه خواهد داشت.

بدانيد كه وياگرا از شما در برابر هيچكدام از بيماري هايي كه از طريق رابطه جنسي منتقل مي شوند حفاظت نمي كند.

خانم هاي باردار و خانم هايي كه كودكي را شير مي دهند نبايد از وياگرا استفاده كننند. چون اين دارو براي مردان ساخته شده است درباره عوارض آن بر خانم ها تحقيقات كافي انجام نشده است بنابراين بهتر است خانم ها درباره مصرف آن بيشتر تأمل كنند.

يك درمان مشخص روي افراد مختلف نتايج متفاوتي دارد. هيچ كس نمي تواند بگويد يك دارو چه اثري روي همه بيماران خواهد داشت. اگر هنگامي كه از وياگرا استفاده مي كنيد احساس خوبي نداريد يا اذيت مي شويد ممكن است به كمك هاي اورژانسي نياز داشته باشيد به خصوص اگر در ناحيه سينه احساس درد داشتيد، احساس تنگي نفس يا واكنشي حساسيتي داشتيد بايد آن را جدي بگيريد و به سرعت خود را به پزشك برسانيد.

حمله قلبي، سكته و مرگ ناگهاني از عوارضي بوده كه گريبان بعضي از مصرف كنندگان وياگرا را گرفته است، اين مشكلات خطرناك اغلب به اين دليل بوده است كه شخص مصرف كننده اين دارو بيماري قلبي يا عروقي داشته و خود از آن بي اطلاع بوده است.

اگر شما هم كوچكترين شكي درباره اين بيماري ها داريد قبل از مصرف اين دارو بهتر است يك تست ورزش بدهيد.

اما برتري وياگرا كه موجب رواج آن شده است اين است كه اين درمان موقتي براي هر 8 نفر از 10 نفر جواب مثبت داده است و توانسته مشكل آنها را حل كند.

متاسفانه این دارو در اکثر داروخانه ها در اختیار افراد قرار داده می شود در حالی که مصرف آن نیاز به تجویز پزشک دارد و مصرف خودسرانه آن عوارض بسیاری را برای فرد به دنبال دارد و مردانی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند و یا فشارخون کنترل نشده دارند نباید از این دارو استفاده کنند.با توجه به اینکه اختلال در نعوظ بیشتر مشکل مردانی با سن بالا است و اغلب این افراد هم دچار بیماری‌های نام برده هستند و یا خود متوجه ابتلا به بیماری قلبی و عروقی نیستند با مصرف اولین دوز این دارو دچار مشکلات جدی می‌شوند.

قرص ویاگرا

برخی از عوارض جانبی شایع ویاگرا :

  • سردرد
  • قرمزی و احساس گرما در صورت و قسمت فوقانی
  • ناراحتی معده
  • آبریزش بینی
  • عطسه های مکرر
  • تغییرات بینائی
  • آبی رنگ به نظر رسیدن اجسام

اگر شما از ویاگرا استفاده می کنید و دچار درد قفسه سینه شدید به پزشک مراجعه کنید.
citrate که به نام ویاگرا شناخته شده و فروخته می شود دارویی است که برای نقص erect شدن آلت تناسلی مردان impotence) استفاده می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد که به دلیل افزایش خونرسانی به دستگاه تناسلی زن می تواند باعث رضایت بیشتر زن از رابطه جنسی خود شود.

نام ویاگرا ممکن است از زبان سانسکریت vyāghraگرفته شده باشد که به معنی ببر است. همچنین تلفظ آن یادآور Vigor و Virile است.
به ترکیب وایاگرا و اکستازی هم سکستازی ( Sextasy ) می گویند. در زبان غیررسمی به آن ویتامینV هم می گویند.

این دارو توسط شرکت دارویی Pfizer ساخته شده است.قرصهای آن آبی رنگ هستند که در یک طرف آن نام Pfizer و در طرف دیگر آن VGR xx(xx به معنی دوز قرص است که ۲۵ یا ۵۰ یا ۱۰۰ میلی گرم است) وجود دارد.حق ساخت انحصاری ویاگرا توسط این شرکت تا سال ۲۰۱۳-۲۰۱۱ اعتبار دارد.

ویاگرا برای اولین بار برای درمان آنژین صدری(بیماری قلبی) استفاده شد که طی آن افزایشerect شدن آلت تناسلی مردان مشاهده شد که از آن به بعد از ۲۷ مارس ۱۹۹۸ به عنوان اولین داروی impotence در آمریکا استفاده شد.

مصرف این قرص بدون تحریک جنسی معمولا هیچ اثری ندارد و برای اثر آن حتما باید تحریکات جنسی وجود داشته باشد.

این قرص به راحتی و به سرعت از دستگاه گوارش جذب می شود. ویاگرا توسط آنزیمهای کبدی متابولیزه می شود و کبد و کلیه در دفع آن نقش دارند.اگر به همراه یک رژیم غذایی پر جرب استفاده شود باعث کاهش جذب و سرعت اثر و غلظت آن در خون می شود.

قرص ویاگرا

ویاگرا : بی خطر نیست

بسیاری از کارشناسان، آگهی های تلویزیونی شرکت های دارویی تولیدکننده داروهای ضد ناتوانی جنسی مانند ویاگرا در جهان را علت اصلی روی آوردن جوانان به مصرف این داروها می دانند.

هرچند این دارو بدون نسخه پزشک نباید استفاده شود اما در تلویزیون های خارجی و بسیاری از سایت های اینترنتی تبلیغ شده و فروش اینترنتی هم دارد به طوری که در فاصله بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نزدیک به ۱میلیارد دلار فروش داشته است.

وایاگرا در اصل برای مردان سالمندای که دچار مشکلات جنسی هستند، تولید شده بود. اما آمارهای اخیر حاکی از آن است که از هنگام ورود این دارو به بازار در سال۱۹۹۸ تعداد موارد تجویز آنها برای افراد زیر ۴۵ سال، ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

حتی بسیاری از مردان جوان که دچار هیچ مشکلی هم نیستند، اذعان می کنند که به مصرف تفریحی این دارو روی آورده اند. اما آیا مصرف چنین داروهایی به خصوص در درازمدت خطری برای سلامتی مردان جوان ندارد؟

در حال حاضر اجماع نظری در این مورد وجود ندارد. امروزه این دارو که اسامی عامیانه ای هم پیدا کرده ، مثل آقای آبی ( Mr. Blue ) ، سکستازی ( Sextasyبه ترکیب وایاگرا و اکستازی می گویند) و ویتامینV، از سوی بسیاری از افراد به صورت تفریحی مصرف می شود و این در حالی است که این داروها اصولاً برای مصارف تفریحی طراحی نشده اند.

قرص ویاگرا

۸ توصیه مهم درباره وایاگرا

۱- استفاده از این دارو در افراد مسن ، خصوصا کسانی که از داروهای خاصی مثل نیترات ها ( که در بیماران قلبی استفاده می شود) استفاده می کنند، باید با نظر مستقیم پزشک مربوطه و تجویز او انجام شود، در غیر این صورت می تواند مخاطره آمیز باشد.

۲- در صورتی که نعوظ بیشتر از ۴ ساعت به طول انجامد، بدلیل احتمال آسیب به آلت تناسلی، مراجعه پزشک ضروری است.

۳- مصرف سیلدنافیل در بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده یا زخم معده و دوازده بایستی با احتیاط صورت گیرد.

۴- در صورتی که در خلال نزدیکی علائمی مثل منگی ، گیجی ، تهوع ، یا دردهای قلبی ( درد سینه، احساس سفتی و فشار در سینه، کرختی ، گزگز و درد در قفسه سینه یا شانه و فک تحتانی ) درمصرف کننده پدید آمد، از ادامه فعالیت جنسی باید خودداری کرد و سریعا به پزشک مراجعه کرد.

۵- مصرف بیشتر از یک قرص سیلدنافیل در روز توصیه نمی شود.

۶- در صورت مصرف اتفاقی بیش از مقادیر توصیه شده، بیمار را باید سریعا ً به بیمارستان منتقل کرد.

۷- دارو را باید دور از نور و رطوبت در دمای زیر ۳۰ درجه سانتیگراد، درون جعبه در بسته نگهداری کرد.

۸- با توجه به احتمال بروز عوارض قلبی شدید ناشی از مصرف این دارو توصیه می شود که فقط تحت نسخه پزشک مصرف شود. مهم ترین نوصیه این است : هیچگاه از سر تفنن یا کنجکاوی این دارو را مصرف نکنید.

قرص ویاگرا

تداخلات دارویی

برخی از داروها باعث تغییر اثربخشی و عوارض این دارو می شوند، برای مثال داروهای قلبی حاوی نیترات ، سایر داروهای مورد استفاده برای اختلال نعوظ ، برخی داروهای ضد ایدز، سایمتیدین، فنوباربیتال، کارباماز پین، ریفا مپین با سیلدنافیل تداخل اثر دارند و مصرف همزمان آنها باید بسیار با احتیاط صورت گیرد.

نیتروگلیسیرین یا داروهای نیتراتی مانند ایزوسورباید، مونو نیترات ایزوسورباید، دی نیترات، قرص ها یا اسپری زیر زبانی نیتروگلیسیرین نوارها و برچسب ترابوستی نیترو گلیسیرین، نیز منع مصرف همزمان با این دارو را دارند.

قرص ویاگرا

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (15 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

پیمان | ۴ سال پیش
سلام من ۴ عددقرص باهم میخورم تا عمل کند تازه بعداز۵ساعت عمل میکند چه کنم.
0
2
نگین | ۷ سال پیش
فکر نمیکنم عوارضی داشته باشد فقط به یاد داشته باشید هرگز بیش از یک عدد در روز استفاده نشود
0
3
مهرداد | ۷ سال پیش
پزشک کاسب .این حرفا ازسردلسوزی برای مردم نیست فقط ایجاد رعب ووحشته برای اینکه واسه یه قرش ویاگرا مردم برن سی چهل هزارتومن ویزیت بدن به این قشر پول پرست.والا اینا واسه رضای خدا حاضرنیست یه ادم روبه مرگ وویزیت کنن
1
2
کوروش | ۷ سال پیش
سلام .چطور ممکنه قرصی که مورد تایید وزارت بهداشت کشورهای خارجی باشه مشکل ایجاد کند چرا هیچ کس حاضر نمی شود مشکل این قشر از مردم را حل کند .ی پژشک می گوید خوب هستن و بدون عوارض یکی دیگه می گوید مضر هستن آخه مردم با کدوم ساز باید برقسن
0
1
امین | ۷ سال پیش
من یکی ازدوستانم که ازاین قرصمصرف میکرد باعث سردردشدید میشد وتا 10 ساعت بعداز آمیزش جنسی آلات تناسلیش هنوز آماده بکار بود حالت تهوع سرگیجه شدید میگرفت بعد به پزشکی مراجعه کرد گفت هنگام مصرف یکعدد قرص پروپرانول 10 بخورد انجام دا دولی باز همان مشگلات قبلی داشت آیا چیز بهتری که خطرنداشته باشه سراغ دارید معرفی کنید بخاطر خدا اگه همنوع تان انسانهارادوست دارید
0
1

hits