دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
داروی بلئومایسین حساسیت پوستی ایجاد می‌کند
1
زمان مطالعه: 1 دقیقه
داروی بلئومایسین حساسیت پوستی ایجاد می‌کند-بلئومایسین -حساسیت پوستی-شیمی درمانی- تالیوم تراپی- آنتراسیکلین ها-سرطان

محمدرضا اقوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی گفت: سرطان در اکثر موارد به وسیله جراحی و شیمی درمانی درمان می‌شود گاهی شیمی درمانی با استفاده از اشعه و رادیو تراپی نیز همراه است.

داروی بلئومایسین

وی با اشاره به عوارض داروهای شیمی درمانی اظهار داشت: امروزه تالیوم تراپی برای درمان سرطان سینه استفاده می‌شود این امر عوارضی چون کم کاری مغز استخوان، کاهش گلبولهای سفید خون را به همراه دارد.

رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ادامه داد: استفاده از برخی از داروهای شیمی درمانی چون آنتراسیکلین‌ها، بر روی قلب فرد اثر می‌گذارد و در صورت افزایش مقدار مصرف آن عوارض قلبی برای بیمار ایجاد می‌شود همچنین دسته‌ای دیگر از داروهای شیمی درمانی با تاثیر گذاری بر ریزش مو، طاسی کامل را برای وی به همراه دارد.

داروی بلئومایسین حساسیت پوستی ایجاد می‌کند

قوام نصیری تصریح کرد: انجام شیمی تراپی به وسیله داروی بلئومایسین بر روی بافت نرم تاثیر می‌گذارد این اثر گذاری بیشتر در زیر جلد پوست فرد، چون کف پا و دست مشاهده می‌شود و حساسیت و تغییر رنگ آن را به همراه دارد.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
0.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits