دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۹ روش خانگی درمان جوش بعد از تیغ زدن در ناحیه تناسلی (واژن)
394
زمان مطالعه: 12 دقیقه
درمان جوش بعد از تیغ زدن را میتوان با روش های زیادی انجام داد. رفع جوش بعد از ژیلت واژن هم با همین روش ها ممکن است. در این مقاله 19 راهکار درمان جوش واژن بعد از ژیلت زدن را به شما آموزش خواهیم داد

مجله دلگرم | درمان خارش و جوش بعد از تیغ زدن روش های بسیاری دارد. خیلی از افراد تا جایی که بتوانند سعی میکنند از اصلاح با تیغ بپرهیزند مگر اینکه موقعیت خیلی فوری پیش بیاید!

جوش بعد از تیغ زدن هم در آقایان و هم در خانم ها بسیار شایع است. این وضعیت زمانی اتفاق میافتد که یا مو رشد نمیکند و یا اینکه رشد مو زیر پوست صورت میگیرد. این جوش های در اغلب اوقات قرمز و ملتهب و بعضا با ترشحاتی پر میشود. خانم هایی که زیر بغل ها، پا ها و واژن خود را با تیغ اصلاح میکنند بیشتر دچار این مشکل میگردند.

برخی از مهم ترین علل بوجود آمدن عبارتند از حساس بودن پوست، اصلا بدون استفاده از کف و خمیر مخصوص، استفاده از یک تیغه کند و همچنین روش اشتباه اصلاح کردن.

بسیاری از مردم برای رفع این مشکل از کرم ها لوسیون های خنک کننده استفاده میکنند اما این روش تنها یک راهکار موقتی است و خیلی زود اثر ان از بین میرود.

در ادامه 19 روش خانگی موثر برای درمان جوش بعد از تیغ زدن به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه جوش بعد از ژیلت در ناحیه تناسلی را درمان کنیم؟

1. سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی میباشد و به همین دلیل میتواند التهابات و خارش ناشی از جوش بعد از تیغ زدن را درمان کند. سرکه سیب همچنین بدلیل ویژگی های ضد میکروبی که دارد میتواند با عوامل بیماری زا مبارزه کرده و از ایجاد عفونت پیشگیری کند.

نصف فنجان سرکه سیب تهیه کرده و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی نواحی ملتهب شده قرار دهید و اجازه دهید بصورت طبیعی خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید. اینکار را باید حداقل 3 بار در روز انجام تا تاثیرگذار باشد.

توجه! افرادی که پوست حساس دارند باید ابتدا با کمی آب سرکه سیب را رقیق کنند.

2. آسپرین

آسپرین دارای خواص ضد التهابی است و به همین دلیل میتواند قرمزی ناشی از جوش بعد از ژیلت را درمان کند. 2 قرص یا کپسول آسپرین را درون یک قاشق غذاخوری آب ریخته و مخلوط کنید تا یک مایع خمیری مانند بوجود آید.

حالا باید خمیر بدست آمده را روی جوش ها قرار داده و اجازه دهید که به مدت 10 دقیقه باقی بماند.

در نهایت نیز قسمت ملتهب شده را با آب ولرم بشویید. اینکار را باید حداقل روزانه 2 مرتبه انجام دهید تا نتیجه بخش باشد.

توجه! افرادی که پوست حساس دارند نباید از آسپرین استفاده کنند.

3. عسل

عسل دارای خواص ضد میکروبی بسیار قوی است و به همین دلیل میتواند به شکل کاملا موثری بسیاری از مشکلات پوستی همچون آکنه و خشکی پوست را درمان کند.

عسل به کاهش التهابات و قرمزی ناشی از جوش بعد از تیغ زدن نیز کمک بسیاری میکند.

برای درمان جوش بعد از تیغ زدن در ناحیه تناسلی ابتدا عسل را روی قسمت های ملتهب شده گذاشته، اجازه دهید چند دقیقه بماند و در انتها با آب خنک شسته و خشک کنید.

4. ماست

درست مثل عسل، ماست نیز دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است و به همین دلیل میتواند به کاهش التهابات و ورم ناشی تیغ زدن ناحیه تناسلی کمک کند.

1 قاشق غذاخوری ماست را با نصف قاشق چایخوری عسل مخلوط کرده و آن را روی قسمت ملتهب شده بگذارید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه باقی بماند. در نهایت نیز آن را با آب ولرم بشویید. اینکار را حداقل 4 مرتبه در روز باید انجام دهید تا تاثیرگذار باشد.

این روش گزینه ای ایده آل برای خانم هایی است که میخواهند خیلی سریع جوش های بعد از تیغی که بدلیل اصلاح پا هایشان بوجود آمده را درمان کنند.

5. چای (سیاه) کیسه ای

چای سیاه دارای تانین اسید است و به همین دلیل است که میتواند التهابات را به شکل موثری کاهش دهد.

ابتدا یک چای کیسه ای را برداشته و درون آب جوش قرار دهید. پس از گذشت چند دقیقه چای را از آب خارج کرده و آن را درون یک بشقاب بگذارید. حالا باید بشقاب را به مدت 10 دقیقه درون فریزر قرار داده و پس از گذشت این مدت چای کیسه را روی جوش ها بگذارید.

اگر اینکار را روزانه چند مرتبه انجام دهید خیلی سریع جوش های بعد از تیغ زدن بخصوص آن هایی که در ناحیه تناسلی قرار دارند را میتوانید درمان کنید.

6. خیار

چگونه میتوان جوش بعد از تیغ زدن را با خیار درمان کرد؟!

خیار دارای خواص ضد التهابی و مرطوب کننده است، همچنین دارای ویتامین کا و ویتامین سی نیز میباشد. ویتامین سی یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که یکی از وظایف اصلی آن کمک به افزایش سرعت بهبود بیماری ها میباشد.

جهت استفاده از خیار برای درمان جوش های بعد از تیغ زدن میبایست یک خیار را برداشته و آن را به چند تکه تقسیم کنید. حالا تکه خیار ها را درون فریزر بگذارید و اجازه دهید که برای مدتی یخ بزند. حالا باید به مدت 10 دقیقه پوست نواحی ملتهب شده پوست خود را خیار های یخ زده ماساژ دهید.

- یکی دیگر از روشهای استفاده از خواص خیار برای درمان جوش بعد از تیغ این است که پوره شیر و خیار تهیه کنید.
- برای تهیه پوره خیار و شیر باید یک عدد خیار را پوست کنده یک چهارم فنجان شیر به آن اضافه کرده و بخوبی هم بزنید.
- پوره را درون فریزر قرار داده و پس از اینکه یخ زد، نواحی ملتهب شده پوست خود را به مدت 10 دقیقه با آن ماساژ دهید. در انتها نیز باید با آب ولرم بشویید.

اینکار را باید روزانه دو مرتبه انجام دهید.

7. اوت میل

اوت میل به دلیل خواص ضد التهابی و مسکنی که دارد میتواند احساس سوزش و التهابات ناشی از جوش های بعد از تیغ زدن را درمان کند.

باید کمی پودر اوت میل را با ماست در ظرفی مخلوط کرده و اطمینان حاصل کنید که ماست و پودر اوت میل به یک اندازه باشند. سپس یک قاشق چایخوری عسل نیز به این ترکیب اضافه کنید.

این مخلوط را باید روی قسمت های ملتهب شده قرار داده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. اینکار را 3 روز پشت سرهم و در هر روز 2 مرتبه باید انجام دهید.

8. کمپرس آب گرم

کمپرس گرم میتواند التهابات و سوزش را تسکین داده و همچنین از عفونی شدن جوش های تا حد زیادی جلوگیری کند. یک حوله برداشته و آن را درون آب داغ فرو ببرید. سپس آب اضافه آن را گرفته و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی جوش ها قرار دهید.

اینکار را باید تا زمان بهبودی کامل هر روز انجام دهید.

9. نشاسته ذرت

میتوانید پودر نشاسته ذرت را بطور مستقیم روی جوش ها قرار دهید و یا اینکه آن را با کمی آب مخلوط کرده و خمیری درست کنید. سپس خمیر را روش جوش ها گذاشته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه باقی بماند. در انتها نیز آن را با آب گرم بشویید.

10. آبلیمو

یک لیمو را به دو قسمت برش داده، یکی از آن ها را برداشته و آب آن را بگیرید. حالا با استفاده از یک تکه پنبه آبلیمو را روی جوش ها بمالید.

باید آبلیمو تا زمانیکه بطور طبیعی خشک شود روی پوست باقی بماند. در انتها پوست خود را با آب ولرم بشویید.

توجه! اگر پوست حساسی دارید از این روش استفاده نکنید.

11. خمیر توت فرنگی

توت فرنگی نیز مانند سایر آیتم های موجود در این لیست دارای خواص ضد التهابی میباشد. چند عدد توت فرنگی را له کرده، کمی خامه ترش به آن اضافه کنید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی محل ملتهب شده قرار دهید. در انتها نیز با آب سرد شستشو داده و خشک کنید.

12. روغن نارگیل

این روش به تسکین پوست کمک شایانی میکند.

برای خلاص شدن از شر جوش های بعد از تیغ زدن باید 4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با 1 قاشق غذاخوری عسل و دو 2 قاشق غذاخوری شکر سفید و 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای ترکیب کنید.

مخلوط بدست آمده را روی جوش ها گذاشته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند. در نهایت نیز باید آن محل ملتهب که مخلوط را روی ان گذاشتید را با آب بشویید.

13. روغن زیتون

روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی است و میتواند پوست را تسکین دهد. 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را با 5 قطره روغن چای درون یک کاسه مخلوط کنید و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی جوش ها قرار دهید. پس از 15 دقیقه پوست تان با آب ولرم بشویید.

14. روغن ترکیبی

روغن گل همیشه بهار، روغن لاوندر و روغن بابونه همگی دارای خواص بهبود دهنده هستند.

10 قطره روغن طبیعی (هر روغنی که خودتان بیشتر دوست دارید را انتخاب کنید) را درون یک فنجان آب یخ بریزید و آن را روی جوش ها قرار دهید. تا زمانیکه پوست بطور طبیعی خشک شود باید اجازه دهید روغن باقی بماند و در نهایت آن را با آب بشویید.

توجه! هرگز روغن های طبیعی را قبل از رقیق کردن استفاده نکنید.

15. روغن چای

روغن چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی میباشد و به همین دلیل یکی از بهترین روش های درمان جوش بعد از تیغ زدن بشمار میرود.

2 قاشق غذاخوری آب درون کاسه ای ریخته و 5 قطره روغن چای به ان اضافه کنید. این ترکیب را باید با نوک انگشت هایتان روی جوش های و نواحی ملتهب شده پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه آن را با آب بشویید.

برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر باید اینکار را 2 مرتبه در روز انجام دهید.

چگونه جوش های روی واژن را درمان کنیم؟

روش هایی که در ادامه آمده است برای درمان جوش های بعد از تیغ زدن که در نواحی تناسلی و روی واژن بوجود میاید بسیار موثر است.

16. کمپرس سرد

کمپرس سرد خیلی سریع میتواند جوش های بعد از تیغ زدن را درمان کند چراکه باعث نرمی پوست شده و احساس سوزش را برطرف میکند.

یکی دیگر از مهم ترین فواید کمپرس سرد، توانایی ان در کاهش التهابات پوستی است.

مقداری یخ را درون یک حوله ضخیم ریخته، آن را گره زده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی جوش ها و سایر نواحی ملتهب قرار دهید.

روش دیگر این است که بجای استفاده از یخ، کمی آب کاملا سرد تهیه کرده و پارچه و یا حوله ای ضخیم را درون آن قرار دهید. سپس آب آن را گرفته و مدتی روی جوش های ناحیه تناسلی (واژن) بگذارید. اینکار را هرچقدر بیشتر انجام دهید بهتر است چراکه بخوبی میتواند سوزش را درمان کرده و پوست را تسکین دهد.

از این روش برای درمان جوش های بعد از تیغ زدنی که بر اثر اصلاح پا ها و زیر بغل ها بوجود میاید نیز میتوان استفاده کرد.

17. فندق افسونگر

فندق افسونگر یک ضد عفونی کننده، ضد میکروب و ضد التهاب است و به همین دلیل میتواند التهابات را کاهش و پوست اطراف واژن را تسکین دهد.

کمی عصاره فندق افسونگر تهیه کرده و با استفاده از یک تکه پنبه ان را روی جوش ها و نواحی ملتهب قرار دهید. توجه داشته باشید که در این روش، عصاره فندق باید روی پا باقی بماند و بطور طبیعی خشک شود و نباید ان را بشویید.

18. جوش شیرین

جوش شیرین نیز دارای خواص ضد التهابی است و همانطور که تا کنون قطعا متوجه شده اید، مواد ضد التهابی میتوانند به درمان جوش های بعد از تیغ زدن کمک کنند. جوش شیرین میتواند خارش جوش ها (بخصوص جوش هایی که اطراف واژن بوجود میاید) را درمان کند.

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک فنجان آب ریخته و با استفاده از یک تکه پنبه آن را روی جوش ها قرار دهید و اجازه دهید که به مدت 5 دقیقه باقی بماند. در انتها نیز آن را با آب سر بشویید.

اینکار را روزانه سه مرتبه باید انجام دهید. البته توجه داشته باشید که در استفاده از جوش شیرین زیاده روی نکنید چراکه ممکن است باعث خشکی پوست بشود.

19. آلوئه ورا

آلوئه ورا به خنک شدن پوست، کاهش التهابات و همچنین مرطوب شدن پوست کمک میکند.

شما هم میتوانید از آلوئه ورا بصورت طبیعی استفاده کنید و هم اینکه میتوانید از انواع کرم ها و محصولات بهداشتی که با استفاده از این گیاه دارویی تهیه میشود استفاده کنید.

تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که ژل آلوئه ورا را روی جوش های واژن قرار داده و اجازه دهید که بطور کامل خشک شود. در نهایت نیز باید پوست را با آب سر بشویید و خشک کنید.

اینکار را باید به مدت 3 روز و هر روز سه مرتبه تکرار کنید تا نتیجه بخش باشد.

در ادامه باید و نباید هایی که برای درمان جوش بعد از تیغ زدن در ناحیه تناسلی (واژن) باید بدانید را برای شما آورده ایم.

برای درمان جوش های بعد از تیغ (ژیلت) باید چه کارهایی انجام دهیم؟

- همیشه پس از دوش آب گرم اصلاح کنید. خانم هایی که میخواهند ناحیه تناسلی (واژن) خود را اصلاح کنند بهتر است که مدتی بدن خود را درون وان آب قرار داده و یا اینکه قسمتی که میخواهند اصلاح کنند را با استفاده از یک حوله گرم و نمدار، مرطوب کنند.

- از خمیر اصلاح های با کیفیت استفاده کنید.

- روش های صحیح اصلاح کردن را بیاموزید.

- قسمت هایی که اصلاح کردید را (پس از اصلاح) حتما با آب سرد بشویید.

- بهتر است از ماشین اصلاح های برقی استفاده کنید.

- از نرم کننده استفاده کنید تا پوست تان راحت تر اصلاح شود.

- همیشه پس از اصلاح پوست خود را مرطوب کنید.

- برای خانم ها واکس موبر نسبت به اصلاح با تیغ گزینه بهتری است.

از انجام چکار هایی باید پرهیز کرد؟

- پس از اصلاح کردن حداقل 3 روز باید بگذرد تا جوش ها بهبود پیدا کنند.

- از کندن و زخم کردن جوش ها بپرهیزید.

- از تیغ های کند، کهنه و بی کیفیت استفاده نکنید.

- هر روز اصلاح نکنید، اجازه دهید مو ها کمی رشد کنند و بعد دوباره اصلاح کنید. اینکار برای خانم هایی که واژن خود را اصلاح میکنند اهمیت زیادی دارد.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (394 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits