دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ فایده اعجاب انگیز بوسیدن عزیزان تان
29
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بوس کردن فواید زیادی دارد. در ادامه مطلب 10 تا از خواص بوسه را آورده ایم. فایده های بوسه را در دلگرم بخوانید

بوسه نه تنها احساس خوبی داشته بلکه فواید بسیاری هم دارد. بوسه باعث کاهش استرس و ترشح اپینفرین در خون و کاهش کلسترول بد میشود. بوسه همچنین باعث ترشح هورمون های دیگری همچون تستوسترون و اکسی توسین میشود.

در ادامه 10 تا از فواید بوسه را به شما خواهیم گفت. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

فایده بوس ، خواص بوسیدن ، فواید بوس کردن

1. کاهش فشار خون

بوسه به بزرگ شدن رگ های خونی کمک کرده و باعث کاهش فشار خون میشود.

2. از بین بردن گرفتگی ها و سردرد

بزرگ شدن رگ ها (که در مورد قبلی اشاره شد) همچنین باعث تسکین درد مخصوصا سردرد و درد های قاعدگی میشود.

3. مبارزه با جرم ها

زمانی که بوس میکنید ترشح بزاق دهان افزایش پیدا میکند و همین امر به از بین رفتن پلاک های موجود در بین دندان ها که باعث ایجاد جرم میشود کمک میکند.

البته لازم بذکر است که بوسیدن (مخصوصا بوسه های عاشقانه که دهان دو طرف درگیر است) میتواند باکتری های دهان فرد مقابل را نیز به شما منتقل کند، مخصوصا اگر فردی که در حال بوسیدن او هستید بهداشت دهان و دندان را بخوبی رعایت نکند.

فایده بوس ، خواص بوسیدن ، فواید بوس کردن

4. ترشح هورمون شادی

بوسه و بوسیدن باعث ترشح تعداد زیادی هورمون شادی همچون سروتونین، دوپامین و اکسی توسین در مغز میشود. لب ها بسیار حساس هستند، زمانی که پوست فرد دیگر (و یا لب فرد دیگری) را لمس کند باعث ترشح هورمون از غدد سباسه میشود. گفته میشود این هورمون باعث احساس نزدیکی و پیوند افراد به یکدیگر میگردد.

5. کالری میسوزاند!

بوسیدن باعث کالری سوزاندن میشود اما نه در حدی که بخواهید آن را با ورزش کردن جایگزین کنید. یک بوسه عمیق چیزی حدود 8 تا 16 کالری میسوزاند.

6. اعتماد بنفس شما را افزایش میدهد.

در یک تحقیق جالب مشخص شد، آقایانی که قبل از رفتن به محل کار، همسرشان آن ها را بوسیده، توانسته اند بیشتر پول دربیاورند.

فایده بوس ، خواص بوسیدن ، فواید بوس کردن

7. به ماهیچه های صورت شکل میدهد.

بوسه های قوی باعث شکل گرفتن ماهیچه های گردن و فک و برخی دیگر ماهیچه های صورت میشود.

8. آلرژی را کاهش میدهد.

بوس کردن میتواند ورم و دیگر نشانه ها و علائم آلرژی را به شدت کاهش دهد. استرس در تشدید انواع آلرژی ها موثر است. همانطور که قبلا اشاره شد، یکی از مهم ترین فواید بوسه کاهش استرس است. بنابراین با کاهش استرس از آلرژی نیز جلوگیری میشود.

9. بوسیدن همسر

بوسیدن همسر و یا شریک جنسی تان میتواند میل جنسی شما را به شدت افزایش دهد. بزاق دهان حاوی تستوسترون است که یکی از هورمون های جنسی میباشد. هر چقدر بوسه های طولانی تر و عاشقانه تری داشته باشید، میل جنسی شما افزایش یافته و بیشتر تحریک خواهید شد.

فایده بوس ، خواص بوسیدن ، فواید بوس کردن

10. کاهش اضطراب

همانطور که در مواردی قبل اشاره شد؛ بوسیدن باعث ترشح اکسی توسین میگردد و این هورمون نقش بسیار موثری در کنترل و کاهش اضطراب ایفا کرده و باعث آرامش شما میشود.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (29 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits