دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۴ فایده شگفت انگیز باکتری های روده
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
باکتری روده خواص بسیار زیادی دارد. باکتری مفید روده بزودی ممکن است در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شود. اگر میخواهید بیشتر درباره باکتری های مفید روده بدانید همراه ما باشید

باکتری روده شاید عبارت چندش آوری برای بعضی باشد اما اگر این مقاله را تا انتها بخوانید قطعا نظرتان عوض خواهد شد و میفهمید که باکتری های مفید روده چه کاری انجام می دهند.

محققان برجسته ای در سراسر دنیا همچنان در حال تحقیق درباره باکتری هایی هستند که بصورت طبیعی در شکم هم انسان ها و هم حیوانات زندگی میکنند و احتمالا رابطه ای بین این باکتری ها و درمان بیماری هایی همچون چاقی و دیابت وجود دارد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

باکتری مفید روده چیست؟

1. باکتری ها روده، چاقی و دیابت

در یک آزمایش علمی مشخص شد باکتری به نام موسینیفیلا ممکن است کلیدی برای درمان بیماری های مرتبط با اختلالات متابولیسم مثل چاقی باشد. محققان متوجه شدند که میزان باکتری موسینیفیلا موش های چاق و موش های چاقی که دیابت نوع 2 داشتند کمتر از سطح نرمال است. زمانی که محققان به این موش ها پروبیوتیک دادند، سطح باکتری موسینیفیلا در بدن آن ها افزایش، عملکرد روده ها بهبود و توده چربی و مقاومت به انسولین در بدن شان کاهش پیدا کرد.

مطلب مرتبط: ۵ نوع چاقی شکمی و ترفندهایی برای از بین بردن آن

2. باکتری روده، جنسیت و دیابت

در تحقیق علمی دیگر در سال 2013 نشانه هایی مبنی بر درمان بیماری دیابت نوع 1 در موش های ماده با استفاده از باکتری های روده موش نر بدست آمد. این مسئله که جنسیت موجود میتواند در نوع باکتری های سیستم گوارشی آن ها تاثیر گذار باشد تعجب بسیاری از محققان را برانگیخت. این تحقیقات به این نتیجه رسیده است که اگر کودکان از سنین کم در معرض باکتری های روده ای قرار بگیرند بیماری هایی همچون ام اس، روماتیسم مفصلی، بیماری کرون، لوپوس و حتی آلرژی و آسم آن ها را کمتر تهدید میکند.

مطلب مرتبط: معرفی ۲۵ غذای خطرناک برای بیماران دیابتی

باکتری روده ، باکتری مفید روده ، باکتری شکم

3. باکتری های روده به رشد کودکان کمک میکند.

محققان نروژی توانسته اند رابطه ای بین رشد جنین با گونه خاصی از باکتری هایی که در سیستم گوارشی تازه شکل گرفتن کودکان تازه بدنیا آمده پیدا کنند. این محققان در آزمایشات خود ترکیب مدفوع بیش از 200 نوزاد را بررسی کرده و اعلام کردند که نوع باکتری های روده میتواند عاملی تعیین کننده در سرعت رشد بچه باشد.

4. عمل بای پس معده

محققان آمریکایی در آزمایشی باکتری های روده را بوسیله عمل بای پس معده از یک موش خارج کرده و آن را به یک موش چاق وارد کردند و نتیجه آن بود که موش چاق به سرعت شروع به لاغر شدن کرد. این یافته از آنجایی اهمیت دارد که میتواند در آینده روشی جدید جهت درمان چاقی ارائه دهد.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits