دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا پوشیدن شلوار و شانه کردن سرپا مضر است ؟
27
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوشیدن شلوار سرپا به تدریج و مکرر به استخوان لگنمان آسیب وارد می شود و باعث کمر درد می شود سرپا مو شانه کردن باعث تاسی سر می شود

چرا ايستاده شانه كردن يا شلوار پوشيدن ضرر دارد ؟

با ذکر دو نكته ضروری :

1. فلسفه همه احكام و جزئيات آنها به طور تفصيلى روشن نيست و آگاهى از آن دانشى فراتر از تنگناهاى معارف عادى بشرى می طلبد. ليكن به طور اجمال، روشن است كه همه احكام الهى تابع مصالح و مفاسد واقعى در متعلق آنهاست. بنابراين در صورتى كه فلسفه حكمى را بالخصوص ندانيم، بنا بر قاعده كلى فوق بايد از آن پيروى كنيم؛ زيرا در آن يقين به وجود مصلحتى هست، هر چند بر ما ناشناخته باشد.

2. در يافتن فلسفه احكام، نبايد هميشه به دنبال علوم تجربى رفت و دليلى مادى و فيزيولوژيك برايش جست و جو نمود. اين فرايند كه همواره در پى يافتن مصلحت يا مفسده‏اى طبى يا فيزيكي وشيميايي... باشيم، برخاسته از نگرشى مادى گرايانه است؛ در حالى كه سازوكار حاكم بربسيارى از احكام، بر اساس مصالح معنوى و يا رابطه علي و معلولي فرامادي است كه در حوزه هيچ يك از علوم بشرى قابل تحقيق نيست و آنها با متد تجربى خود، قادر به دادن حكمى - نفيا يا اثباتا - پيرامون آن نيستند و اگر نظرى هم بدهند، بسيار سطحى است؛ زيرا چه بسا مسأله حكمتى برتر و بالاتر داشته باشد.

حکم شرعی شلوار و شانه کردن سرپا :

به عبارت ديگر در بسياري از احكام يافتن حكمت و يا علت يك حكم صرفا مبتني بر علل و عوامل مادي نيست و ثانيا تنها كساني كه به تمام ابعاد هستي علم دارند مي توانند تمام حكمت هاي احكام الهي را تبيين نمايند.

از اين رو مطمئن ترين راه براي رسيدن به حكمت احكام رجوع به ايمه معصومين عليهم السلام است كه بر همه علوم مادي و معنوي احاطه دارند و در درجه دوم مي توان از يافته هاي علم تجربي نيز براي يافتن بعضي حكمت هاي مادي مدد جست.

حكمت استحباب شانه كردن و پوشيدن شلواربه صورت نشسته براساس روايات ضعف قلبي، پريشاني روحي و فقر سه نتيجه ايستاده شانه كردن است.

در حديثي در تفسير آيه كريمه« خذوا زينتكم عند كل مسجد» آمده است:

شانه كردن پيش از هر نمازي زينت است و در حديث ديگرواردشده است: نزد هر نماز واجب و مستحب شانه كردن مستحب است و در حديث ديگر است كه فرمود كسي كه اراده شانه كردن را داشته باشد شانه را به دست راست بگيرد در حالتي كه نشسته است سر را شانه كند و در حال ايستاده شانه نكن كه باعث ضعف دل مي شود.

و از حضرت امام صادق(ع) روايت شده كه هر كه ايستاده شانه كند صاحب قرض مي شود و از اميرالمؤمنين(ع) روايت شده كه ايستاده شانه كردن باعث فقر و پريشاني مي شود.

آیا از مضرات شلوار و شانه کردن سرپا مطلع هستید ؟

اثبات علمی نشسته شانه کردن موی سر :

برخي يافته هاي علم طب را مي توان تنها به عنوان مويدي احتمالي بر اين موارد ذكر كرد. به عنوان مثال: در زمان شانه كردن مو بيشترين امكان براي وارد نمودن صدمه به ريشه مو ونتيجتا ريزش و تاسي وجود دارد.ممكن است نشسته شانه كردن باعث بهبود جريان خون و حمايت هورموني پياز مو شود و از اين صدمات جلوگيري نمايد.

ريزش مو و تاسي باعث از بين رفتن زيبايي ظاهري مي شود و در نحوه نگرش خويشتن و ديگران تاثير مي گذارد كه اين امر ممكن است به نوعي كهتري و پريشاني در خويشتن تبديل وموجب تغيير تعاملات اجتماعي نسبت به ديگران شود.

اثبات علمی نشسته شلوار پوشیدن :

كه هر دو اين موارد مي تواند به كمتر شدن بازده اقتصادي فردمنجر گردد ودرنتيه فقررا درپي داشته باشد. شبيه همين حكمت طبي در مورد نشسته پوشيدن لباس ذكر شده است. پوشيدن لباس به صورت نشسته سبب وارد شدن فشار كمتري بر ستون فقرات مي گردد

جواب این است که در موقع استادن که ما پاهایمان را بالا می آوریم و شلوار می پوشیم به تدریج و مکرر به استخوان لگنمان آسیب وارد می شود در صورتی که در موقع نشستن پاهایمان به صورت صاف قرار دارد و هیپ فشار و آسیبی به استخوان لگنمان وارد نمی شود.

divider

شش دشمن ستون فقرات

درمان سریع و اثر بخش درد ستون فقرات

ریزش موی سر با چندین عادت نادرست

ریزش مو و چند علت اصلی ریزش موی سر

کاربر گرامی چنانچه در مورد " پوشیدن شلور و شانه کردن سرپا " سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (27 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۳ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سعیدددد | ۶ ماه پیش
ریدم تو مغزتون
9
0
پاسخ ها:
گمنام | ۵ ماه پیش
سلام اگر یک چیزی رو بش اعتقاد ندارید یا کلا قبولش ندارید میتونید مودبانه هم مطرحش کنید نیاز یه توهین نست
0
7
رضا | ۳ سال پیش
لطفا منابع علمی را در زیر کامنت بنده به هر زبانی که می باشد قرار دهید تا مطالعه کنم سپاس
1
3

hits