دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بدترین بیماری های مقاربتی برای آقایان
7
زمان مطالعه: 10 دقیقه
وقتی در مورد بیماری های مقاربتی صحبت می کنیم می دانیم که سرمنشا این دسته از مریضی ها در زن و مرد برقراری رابطه جنسی ناسالم است .

وقتی در مورد بیماری های مقاربتی صحبت می کنیم می دانیم که سرمنشا این دسته از مریضی ها در زن و مرد برقراری رابطه جنسی ناسالم است .

بدترین بیماری های مقاربتی برای آقایان

اشتباه نکنید واژه ناسالم در این بخش تنها به معنای غیرمجاز نیست بلکه زنان و مردان از طریق رابطه زناشویی با همسر خود نیز در معرض ابتلا به این دسته از بیماری ها قرار می گیرند. در بحث آشنایی با بیماری های مقاربتی این گزارش را به مشکلات بیضه و آلت تناسلی مردان اختصاص داده ایم و شایع ترین آنها را تا حد ممکن شرح خواهیم داد.

چون اکثر افرادی که رابطه جنسی دهانی برقرار می کنند انواع رابطه جنسی دیگر را هم انجام می دهند، برای محققین خیلی سخت است که دریابند بیماری های مقاربتی تا چه میزان فقط از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل می شوند. در عین حال، همه ما می دانیم که بسیاری از بیماری های مقاربتی متداول از طریق رابطه جنسی دهانی هم منتقل می شوند. اینها عبارتند از: کلامیدیا، سوزاک ، زونا، HIV ، ویروس انسانی ورم پوستی (HPV) ، التهاب غیرسوزاکی (NGU) ، سفلیس ، عفونت مخمر

(Chlamydia, gonorrhea, herpes, HIV, Human papilloma virus (HPV), inflammation Ghyrsvzaky (NGU), syphilis, yeast infection)


بیماری مقاربتی مردان ، بیماری کلامیدیا چیست؟

عفونت های کلامیدیایی شایع ترین بیماری آمیزشی باکتریایی در دنیا و عامل آنها میکروبی به اسم «کلامیدیا تراکوماتیس» است. درگذشته، مهم ترین بیماری ناشی از کلامیدیا، «تراخم» بود که یک بیماری چشمی و از شایع ترین دلایل نابینایی است ولی درحال حاضر گونه ای از این باکتری بیشتر شایع شده که باعث عفونت دستگاه تناسلی می شود. کلامیدیاها انگل های داخل سلولی هستند و بسیاری از خصوصیات فیزیکی آنها مانند ویروس هاست. این میکروب ها باعث التهاب مجرای ادرار، واژن، گردن رحم، لوله های رحمی، مقعد و تخمدان ها می شوند. کلامیدیا یک عفونت داخل سلولی است، بنابراین تشخیص آن با روش های معمول آزمایشگاهی مشکل خواهد بود.


بیماری مقاربتی مردان ، بیماری های عفونی دستگاه تناسلی

بیماری مقاربتی

بیماری های عفونی دستگاه تناسلی انواع مختلفی دارند، عامل این بیماری ها ممکن است میکروب های عمومی باشند یا میکروب ها و ویروس هایی که از طریق ارتباط جنسی منتقل می شوند. انواع قدیمی این بیماری ها سفلیس و سوزاک هستند اما امروزه بیماری های دیگری مانند ایدز و آنتی ژن هایی که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند نیز مطرح هستند. اگر عفونت مثانه در آقایان باشد حتماً باید به صورت جدی بررسی های لازم انجام شود.عفونت دیگر، عفونت بیضه است که در پسر بچه ها ممکن است اتفاق بیفتد که ممکن است مادرزادی باشد یا به صورت خودبه خود اتفاق بیفتد.


بیماری مقاربتی ، علت و نشانه های بیماری پیرونی و راه درمان ان

پیرونی یک بیماری تقریبا نا آشنا برای اکثر مردان است . برخی از مردان به بیماری خاصی به نام پیرونی مبتلا هستند که رابطه زناشویی را برای آنها مشکل ساز و دردناک کرده است و علت آن هم شاید ضربه و آسیبی باشد که حین برقراری رابطه به آلت تناسلی شان وارد شده. نام این بیماری، پیرونی است.

بیماری پیرونی چیست؟

بیماری پیرونی که به «سفتی پلاستیکی آلت» (Plastic stiff penis) ترجمه شده است؛ نوعی اختلال در بافت فیبری آلت تناسلی مردان است که به علت رشد پلاک های لیفی در بخشی از بافت نرم آلت به وجود می آید و 1 تا 4 درصد مردان به این عارضه مبتلا می شوند. این بیماری خطرناک اگر به موقع درمان نشود، باعث ناتوانی جنسی خواهد شد.

شیوع این بیماری از دهه پنجم زندگی به بعد است ولی متاسفانه در ایران بیشتر بیماران مبتلا زیر 50 سال هستند و در دهه سوم و چهارم زندگی دچار این عارضه می شوند. یکی از دلایلی که باعث می شود شیوع ابتلا به این بیماری در دهه سوم و چهارم زندگی باشد، تا کردن آلت تناسلی در حالت نعوظ برای از بین بردن نعوظ است که عده ای به این عمل «تقاندن» می گویند.

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بهترین راه مراقبت از آلت تناسلی در برابر ضربه است . اگر به هر دلیلی ضربه ای به آلت تناسلی وارد و باعث آسیب به آن شد، به خصوص اگر همراه با کبودی و خونمردگی بود، باید به پزشک متخصص مراجعه شود.

اگر در مراحل اولیه بیمار به پزشک مراجعه نکند، کم کم بافت فیبری و پلاک ایجاد می شود و با گذشت زمان، کلسیم در بافت فیبری یا همان پلاک رسوب می کند که بیماری در این مرحله غیرقابل درمان خواهد بود. تشکیل این پلاک ها باعث کوچک شدن آلت تناسلی می شود.

بهترین روش تشخیص پلاک و رسوب کلسیم در پلاک، سونوگرافی از آلت تناسلی است که باید به وسیله افراد خبره انجام شود.

درمان بیرونی Plastic stiff penis

بیماری درونی

برای درمان بیماری پیرونی روش های زیادی پیشنهاد شده است که هیچ کدام آنها تاثیر قطعی در درمان ندارند. پزشک با توجه به شرایط بیمار و تجربه خود می تواند از مجموعه ای از داروهای اختصاصی برای درمان استفاده کند. در بسیاری از موارد در فواصل معین نوع دارو عوض می شود تا بهترین دارو برای بیمار انتخاب شود.


شایع ترین بیماری مقاربتی در مردان انزال زودرس است

ناتوانی در به تاخیر انداختن ارگاسم (اوج لذت جنسی) و انزال، که در این حالت پس از مدت زمان کوتاهی از آغاز رابطه جنسی ارگاسم و انزال رخ می دهد و معمولا منجر به نارضایتی شریک جنسی می شود. انزال زودرس عبارت است از انزالی که زودتر از زمان دلخواه زوجین رخ دهد و باعث نارضایتی یک یا هر دوی آنها شود. یعنی حتی اگر زوجه نیز در اغلب نزدیکی ها احساس کند که انزال همسرش زود تر از زمان مورد انتظار اوست و این حالت باعث نارضایتی او شود، حتی اگر مرد چنین احساسی نداشته باشد، انزال مرد، زودرس بوده و باید بررسی شود.

نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که انزال زودرس در بسیاری از افراد و در برخی از موارد وجود دارد ولی آن انزال زودرسی بیماری تلقی می شود که در بیش از 50 درصد نزدیکی های فرد رخ دهد. یعنی مردی دچار بیماری انزال زودرس است و باید درمان شود که در بیش از نیمی از موارد نزدیکی های خود دچار انزال زودرس شود.

اختلال در مرحله ارگاسم:

زیگیل

ناتوانی در به ارگاسم رسیدن در رابطه جنسی و یا ناتوانی جنسی در به ارگاسم رسیدن در مدت زمان معمول برای یک رابطه ی جنسی و یا ناتوانی در به ارگاسم رسیدن در حین رابطه جنسی را اختلال در مرحله ارگاسم می گویند. در برخی موارد به ارگاسم رسیدن تنها از طریق خود ارضایی (استمناء) و یا رابطه جنسی دهانی اتفاق می افتد.

جلوگیری و ممانعت از رابطه جنسی و یا کم بودن میل جنسی: بی علاقه بودن به برقراری رابطه جنسی و یا فقدان کامل میل جنسی.

نعوظ دائم و طولانی مدت: نعوظ طولانی مدت که ارتباطی با میل جنسی ندارد. این حالت یک حالت نادر بوده و به صورت بالقوه خطرناک است و نیاز به اقدامات پزشکی فوری دارد.

عمل نعوظ شامل مجموعه ای از واکنش ها در سیستم عصبی و عروقی و همچنین نیازمند سطح مناسبی از هورمون های جنسی می باشد لذا اختلال در هر کدام از این موارد می تواند منجر به بروز مشکلات جنسی شود. برخی از علل فیزیکی معمول برای بروز مشکلات جنسی در مردان عبارتند از:

هیپوگنادیسم (Hypogonadism) که در این حالت بیضه ها به اندازه ی کافی تستوسترون تولید نمی کنند.

انحنای آلت تناسلی :

شرایطی که به طور مستقیم آلت تناسلی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد مانند انحنای آلت تناسلی (آلت تناسلی کج) و یا آسیب هایی در خود آلت تناسلی و یا در شریان ها، ورید ها و یا عصب هایی که آلت تناسلی را پوشش می دهند.

آترواسکلروز (Atherosclerosis) یا سخت شدن شریان های منتهی به آلت تناسلی مرد

مقاربت دردناکابطه جنسی همراه با درد) معمولا علل فیزیکی مانند موارد زیر دارد:

عفونت در پروستات، مجرای خروجی مثانه و یا بیضه ها که می تواند به علت یک بیماری مقاربتی مانند کلامیدیا (chlamydia) و یا زگیل تناسلی به وجود بیاید.

آلرژی به اسپرم کش ها و یا کاندوم

بیماری پیرونی (Peyronie's disease)، رشد پلاک های لیفی در بالای آلت تناسلی مرد که معمولا منجر به ایجاد درد در هنگام نعوظ می شود.

یکی از بدترین و در واقع سخت ترین بیماری های آلت تناسلی د بیضه در مردان بروز تبخال و زگیل تناسلی است .

علایم تبخال تناسلی در مردان:زخم یا خارش آلت و بعضا رانهاست.سپس تعدادی تاول کوچک و دردناک ظاهر میشود.با پاره شدن تاولها، زخمهایی ایجاد میشوئ که پس از 10 الی 14 روز بهبود پیدا میکنند.بعضی اشخاص ممکن است در طی حملات، تب هم داشته باشند.این بیماری معمولا عود میکند.

تشخیص و درمان:

تشخیص معمولا بر اساس ظاهر پوست آلت داده میشود.داروهای ضد ویروس خوراکی، چنانچه در اوایل حملات مصرف شوند، باعث کوتاه شدن مدت آنها میشود، اما ویروس را ریشه کن نمیکند.تبخال تناسلی هنگام وجود زخم، بیشتر از مواقع دیگر مسری است، اما در برخی موارد،بعد از بهبود زخم هم باعث انتقال عفونت میشود.

علایم زگیل در مردان:به صورت توده های گوشتی و صورتی رنگ بر روی آلت و در برخی موارد اطراف مقعد ظاهر می شود.

بیماری های دهانی

تشخیص و درمان:

با جراحی یا داروهای موضعی درمان می شوند.گاهی اوقات علی رغم درمان، ممکن است عود کند.
بیماری مقاربتی مردان سوزاک

همانطور که از نام این بیماری پیداست ایجاد سوزش فرد را متوجه وجود مشکل می سازد.

علایم سوزاک :

درد یا سوزش موقع ادرار و در برخی موارد خروج ترشحاتی از آلت.

تشخیص و درمان:پزشک از ترشحات مجرای خروج ادرار و یا راست روده نمونه برداری می کند.درمان با آنتی بیوتیک انجام می شود.


شایع ترین بیماری مقاربتی مردان واریکاسول

واریکوسل به دنبال گشادی سیاهرگ های بیضه رخ می دهد و در واقع نوعی تمایل سرشتی برای شل بودن جداره سیاهرگ ها در سراسر بدن است. به بیان دیگر در افرادی که مبتلا به واریکوسل هستند، احتمال بروز واریس پا و هموروئید نیز بیشتر است.

واریکوسل بیماری ای است که بسته به شدت آن با درد، آتروفی (کوچک شدن سایز و نرم شدن قوام بیضه) و ناباروری همراه خواهد بود. درد ناشی از واریکوسل دردی است که با احساس سنگینی همراه است، که با فعالیت و ایستادن تشدید شده و با استراحت بهبود پیدا می کند. به علاوه شیوع این بیماری در ورید بیضه چپ بسیار بیشتر از بیضه راست است.

درمان واریکوسل ممکن است ضروری نباشد، اما اگر نابارور هستید یا واریکوسل شما باعث درد یا تحلیل رفتگی بیضه ها شده، ممکن است لازم باشد آن را ترمیم کنید. درمان با هدف بستن وریدهای آسیب دیده و هدایت جریان خون به وریدهای طبیعی انجام می گیرد.

در صورتی که تحلیل رفتگی پیشرونده بیضه، درد یا نتایج غیرطبیعی در آزمایش اسپرم رخ دهد، ترمیم در دوره نوجوانی ممکن است ضرورت پیدا کند.

بیماری های دهانی

اگر اختلال در حرکت اسپرم در شخص تایید شود، نیاز به عمل جراحی ضرورت می یابد، اما جراحی واریکوسل در شخصی که ازدواج کرده و بچه هم دارد، ضرورت ندارد. اگر شخص بچه ندارد، کنترل وضعیت اسپرم ها، هر چند ماه یک بار توصیه می شود. فراموش نکنید که هرچه قدر واریکوسل شدیدتر باشد، پاسخ به درمان جراحی اش مطلوب تر است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits