دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه کسانی صاحب این خانه ها هستند؟

معرفی 10 خانه گران دنیا + عکس

چه کسانی صاحب این خانه ها هستند؟
5
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مالکان این خانه های فوق لوکس و اشرافی افراد مرموزی هستند. همه میدانند چه کسی صاحب کاخ "باکینگهام" است. اما آیا تابحال Tim Blixseth به گوشتان خورده؟ یا اسم اون میلیاردر هندی که یک آپارتمان 27 طبقه ساخت؛ اون هم فقط و فقط برای استفاده خودش. خوب اگه...

امروز قصد داریم درباره یکی دیگر از لیست های "گران ترین ها" بحث کنیم. کافیه نگاهی به خانه هایی که عموم مردم در آن زندگی میکنند بیاندازید و نگاهی هم به خانه های لیست زیر، کاملا متوجه تفاوت فاحش موجود خواهید شد. در ادامه مطلب اسم، محل ساخت، ارزش، مشخصات و نام مالکان این خانه ها نیز آمده است. همراه ما باشید.


گران ترین خانه های دنیا کدامند؟

گرانترین خانه های دنیا - کاخ فیلیمور

10. کاخ "فیلیمور"


محل ساخت: لندن
ارزش: 128 میلیون دلار
مشخصات: این خانه 10 تخت خوابه دارای یک استخر شنا در زیر زمین، یک سونا، باشگاه، سینما است. البته همه ی این موارد با سنگ های ارزشمندی مثل طلا و مرمر و ده ها قطعه هنری تزئین شده.
مالک: "اولنا پینچاک"- دختر "لئونید کوچما" دومین رئیس جمهور اوکراین است. او به دلیل بنیان گذاری موسسه "آنیتایدس" و دوستی با "التون جان" شناخته شده است.


گرانترین خانه های دنیا - کاخ کینستون

9. کاخ "کینستون"


محل ساخت: لندن
ارزش: 140 میلیون دلار
مشخصات: در منطقه ای واقع شده که مملو از میلیاردرهاست. با وجود امکانات فراوانی که هم اکنون دارد اما باز هم به زودی یک زمین تنیس، یک مرکز درمانی و یک نمایشگاه خودرو در زیر زمین آن احداث خواهد شد.
مالک: "رومان آبرامویچ"- یک میلیاردر روسی و مالک شرکت Millhouse است اما احتمالا همه او را بخاطر اینکه مالک باشگاه فوتبال چلسی است میشناسند.


گرانترین خانه های دنیا - کاخ هفت قله

8. کاخ "هفت قله"


محل ساخت: منطقه "بیگ اسکای" در مونتانا
ارزش: 155 میلیون دلار
مشخصات: بزگ ترین ملک در منطقه "یلو استون" است. دارای یک زمین اسکی و گلف برای سوپر میلیونر هاست. این خانه چندین استخر، یک باشگاه، یک سرداب نوشیدنی و یک بالابر اسکی اختصاصی دارد.
مالکان: "ادرا و تیم بلیکسث"- ساختمان ساز و بنیان گذاران باشگاه "Yellowstone" هستند. اما ورشکستگی این باشگاه به علاوه طلاقشان از یکدیگر و مشکلات بسیار دیگری باعث شده تا ثروت این دو طی سال های گذشته به میزان زیادی کاهش یابد.


گران ترین خانه های دنیا - کاخ هرست

7. کاخ "هرست"


محل ساخت: کالیفرنیا
ارزش: 191 میلیون دلار
مشخصات: دارای 27 اتاق است. (که در فیلم معروف "پدرخوانده" از آن استفاده شد)
مالکان: معتمدان "ویلیام رندولف هرست"- این کاخ توسط اولین غول مطبوعات آمریکا ساخته شد و در حال حاضر یک مکان توریستی به شمار میرود.


گرانترین خانه های دنیا - کاخ الیسون

6. عمارت "الیسون"


محل ساخت: "وودساید" کالیفرنیا
ارزش: 200 میلیون دلار
مشخصات : بهتره بگیم که این ملک بیشتر شبیه به یک مجموعه است تا یک خانه. مساحتی 23 هکتاری دارد و دارای 10 ساختمان مختلف شامل یک ایوان مخصوص چای خوردن، مرکز درمانی و یک رود خانه است.
مالک: "لری الیسون"-بنیان گذار شرکت "اوراکل" و سومین مرد ثروتمند دنیا درسال 2013 به انتخاب مجله فوربس.


گرانترین خانه های دنیا - کاخ کینستون شماره 18 و 19

5. کاخ "کینستون" شماره های 18 و 19


محل ساخت: لندن
ارزش : 222 میلیون دلار
مشخصات: یک ملک دیگه در همون محله معروف میلیاردرهای لندن. این خانه در همسایگی "شاهزاده ویلیامز" و "کیت میدلتون" واقع شده است. این عمارت فوق العاده دارای 12 اتاق، حمام ترکی، حمام داخل ساختمان و پارکینگی با گنجایش 20 خودرو است.
مالک: "لکشمی میتال"- مدیر شرکت Arcelor Mittal بزرگ ترین تولید کننده فولاد در جهان است. همچنین او یکی از 100 مرد ثروتمند هند است.(با توجه به مجله فوربس)


گرانترین خانه های دنیا - فور فرفیلد پوند

4. "فور فرفیلد پوند" (Four Fairfield Pond)


محل ساخت: "ساگاپوناک" نیویورک
ارزش: 248.5 میلیون دلار
مشخصات: این ملک دارای 29 اتاق خواب است و در مساحتی 63 هکتاری قرار گرفته و منبع برق اختصاصی خود را دارد. دارای 39 سرویس بهداشتی، یک زمین بسکتبال، سالن بولینگ، زمین اسکواش، زمین تنیس، سه استخر شنا و یک سالن غذاخوری 100 متری است.
مالک: "آیرا رنرت"- مالگ گروه "رنکو" یک شرکت هلدینگ در زمینه سرمایه گذاری در تکنولوژی های اتوماسیون صنعتی است. همچنین وی فعالیت هایی در زمینه صنایع فلزات و معادن دارد.


گرانترین خانه های دنیا - ویلا لئوپولدا

3. ویلا "لئوپولدا"


محل ساخت: خیابان دزور، فرانسه
ارزش: 750 میلیون دلار
مشخصات: این عمارت 50 هکتاری دارای یک باغ بسیار وسیع، یک استخر شنا، مجموعه بیلیارد، یک آشپزخانه در فضای باز، محل فرود هلکوپتر و یک خانه مخصوص مهمان است که به گفته مجله "Variety" از خانه بسیاری از میلیاردرهای دیگر بزرگ تر است. از این خانه در فیلم برداری "هیچکاک در جستجوی سارق" محصول سال 1955 استفاده شده است.
مالک: "لیلی سافرا"- خیر سرشناس برزیلی و بیوه بانکدار لبنانی "ویلیام سافرا" است. شوهرش بر اثر آتش سوزی یکی دیگر از خانه هایشان که ظاهرا عمدی هم بوده، فوت کرد.


گرانترین خانه های دنیا - آنتیلیا

2. آنتیلیا


محل ساخت: بمبئی، هند
ارزش: یک میلیارد دلار
مشخصات: این ساختمان در تعریف سنتی خانه جای نمیگیرد چراکه یک آپارتمان 27 طبقه است که مساحتی 400 هزار متر مربعی دارد و همچنین 6 طبقه پارکینگ زیرزمینی، 3 محل فرود هلکوپتر را در خود جای داده و نیاز به 600 نفر خدمه برای اداره امور مرتبط دارد.
مالک: "موکش امبانی"- ثروتمندترین مرد هندوستان است که مجموع دارایی های او بالغ بر 23 میلیارد دلار است. آقای امبانی ثروت خود را بواسطه اداره شرکت "Reliance" که در زمینه انرژی فعالیت میکند بدست آورده است.


گران ترین خانه های دنیا - کاخ باکنیگهام

1. کاخ "باکینگهام"


محل ساخت: لندن
ارزش: 1.55 میلیارد دلار
مشخصات: قطعا هم چنان یک خانه است اما نه برای فروش چراکه محل اقامت ملکه انگلستان است و این قیمت 1.5 میلیارد دلاری اش در سال 2012 برآورد شده بود. این عمارت 755 اتاق دارد شامل 19 اتاق ویژه تشریفات، 52 اتاق خواب، 188 اتاق مخصوص کارکنان، 92 دفتر کار و 78 سرویس بهداشتی است.
مالک: فرمانروا انگلستان-که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم است و از سال 1952 در این جایگاه حضور دارد.


شما چی فکر میکنید؟ کدام یک از این خانه ها را بیشتر دوست دارید؟ کدام یکی از امکانات عجیب این کاخ ها شما را شگفت زده کرد؟ نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (5 رای)  

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    اصغر | ۵ سال پیش
    وای چه خونه هایی !!! کاش میشد یه روز تو یکی از اینا زندگی کنم.
    گرونترین خونه های دنیا واقعا فوق العاده هستن.
    ممنون از مطلب خوبتون.
    0
    0
    
    hits