دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
داروی گیاهی سنگ کلیه،بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه چیست؟
24
زمان مطالعه: 4 دقیقه
داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه-داروی گیاهی سنگ کلیه-بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه-بهترین داروی گیاهی سنگ کلیه-انواع داروی گیاهی سنگ کلیه-تاثیر داروی گیاهی سنگ کلیه-معرفی داروی گیاهی سنگ کلیه-فواید داروی گیاهی سنگ...

داروی گیاهی برای سنگ کلیه ذکر شده در کتب طب سنتی بسیار متنوع و بر اساس انواع سنگها و مزاج بیمار متفاوتند. درمانهایی که در ادامه به آنها اشاره می شود؛ داروی گیاهی برای سنگ کلیه هستند که ساده و قابل اجرا بوده؛ در عین حال بر روی اکثر سنگها مؤثر هستند.

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

- داروی گیاهی برای سنگ کلیه: سیاهدانه و عسل:

۱۰۰گرم سیاهدانه را آسیاب کنید و بلافاصله با یک کیلو عسل مخلوط کنید و ۳-۲ ماه روزی ۳ قاشق چایخوری از آن میل کنید. این ترکیب فوق العاده، یک سنگ شکن قوی برای سنگ های کلیوی و صفراوی است؛ رگ های بسته قلبی را باز می کند؛ فشار خون را تنظیم می کند

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

- داروی گیاهی برای سنگ کلیه:پوسته درونی سنگدان مرغ(یا سایر پرندگان):

این پوسته زرد رنگ را تمیز کرده، شسته، خشک و آسیاب کنید و روزی ۲ بار و هر بار نصف قاشق چایخوری از آن را میل کنید. البته به علت تلخی این دارو، بهتر است آن را با کمی عسل مخلوط کرده خمیر نسبتا سفتی بسازید و این خمیر را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. حالا به راحتی می توانید از این خمیر قرص هایی تهیه نموده و میل کنید. راه مناسب دیگر، ریختن این پودر در کپسول است. ممکن است اطرافیان نسبت به غیربهداشتی بودن این ترکیب به شما هشدار بدهند امّا می توانید مطمئن باشید که با مصرف این داروی گیاهی برای سنگ کلیه دچار هیچ مشکلی نخواهید شد.

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

- داروی گیاهی برای سنگ کلیه:تراشه پوست خربزه:

قبل از استفاده از خربزه، آن را بشویید و پوست روی آن( که دارای طرح و خط است) را نازک بتراشید( مثل تراشیدن پوست هویج). این تراشه ها را خشک و آسیاب کرده روزی ۲ یا ۳ بار و هر بار نصف قاشق چایخوری از آن را با کمی عسل مصرف کنید.

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

-داروی گیاهی برای سنگ کلیه تخم خربزه:

تخم خربزه و صیفی جات مشابه مثل گرمک و طالبی را دور نریزید. آنها را جمع کنید و روزی یک یا دو قاشق غذاخوری از آنها را به صورت خام، آرام آرام بجوید تا شیره آنها کاملا کشیده شود؛ سپس تفاله را بیرون بریزید.

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

-داروی گیاهی برای سنگ کلیه خاکستر سوزانده کلم قمری:

روزی ۲ یا ۳ بار و هر بار نصف قاشق چایخوری از آن را با کمی عسل میل کنید.

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

- داروی گیاهی برای سنگ کلیهخاکستر چوب انگور:

می توانید آن را مشابه خاکستر کلم قمری مصرف کنید. راه بهتر این است که چوب درخت انگور( که هر قدر پیرتر و کلفت تر باشد اثر بهتری خواهد داشت) را روی حرارت بگیرید تا سرخ شود؛ سپس آن را در ظرف آبی فرو ببرید و این کار را چند بار تکرار کنید؛ سپس این آب را به تدریج مصرف کنید که یکی از بهترین داروهای سنگ شکن است. آب برگ انگور و اشک درخت انگور هم از خاصیت سنگ شکنی مناسبی برخوردارند.

داروی گیاهی سنگ کلیه و بهترین داروی گیاهی برای سنگ کلیه

- داروی گیاهی برای سنگ کلیهترب سیاه:

مصرف ترب سیاه به اشکال گوناگون در درمان سنگ های کلیوی بسیار مفید است. یک راه ساده آن است که ترب سیاه را(ترجیحاً با برگ و پوست و ریشه) آبگیری کنیم و روزی ۲-۱ استکان مصرف کنیم. امّا با توجّه به طعم نامطلوب، ایجاد نفخ شدید و مسایلی از این دست بهتر است آب ترب را کاملاً با عسل شیرین کنیم که البته این روش هم در بسیاری از موارد نمی تواند مشکل را حل کند و لذا خیلی ها از خیر مصرف این داروی مفید می گذرند.

امّا مرحوم دکتر عبدالله احمدیه، برای مصرف ترب سیاه راه مناسبی را پیشنهاد کرده اند که به نظر می رسد برای عموم بیماران قابل انجام باشد: «ترب سیاه را به ورقه های نازک برش داده دو طرف هر ورقه را کمی عسل بمالید(مثل مالیدن کره روی نان)؛ سپس این ورقه ها را در سبدی قرار دهید تا این عسل ها کم کم به درون ظرفی که در زیر سبد قرار می دهید بچکند. عسلی که به این ترتیب جمع می شود ضمن دارا بودن عصاره ترب سیاه، برای مصرف کننده هم مشکل چندانی ایجاد نمی کند.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (24 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    سیما | ۵ سال پیش
    ما دارو واسه سنگ کلیه زیاد خوردیم. دمنوش و سرکه و آب فلان کوه و ... آخرش هیچ! یه داروی گیاهی اینترنتی پیدا کردم به بقیه عزیزانی که درد میکشن توصیه میکنم. رنیفیکس اسمش هست
    1
    5
    
    hits