دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه حل های طب سنتی برای دفع سنگ کیسه صفرا
370
زمان مطالعه: 7 دقیقه
حتی اگر شما هیچ عوارض کیسه صفرا ندارید، ممکن است چند تایی سنگ داشته باشید، همیشه خوبه که یک کیسه صفرای تمیز و بدون سنگ داشته باشیم و همیشه با این روش چند وقت به چند وقت تمیزش کنیم.

طب سنتی برای دفع سنگ کیسه صفرا

به طور معمول، کبد شما صفرا تولید می کند که توسط روده کوچک شما برای هضم غذاهای چرب و جذب ویتامین های مهم مورد استفاده قرار می گیرد. کیسه صفرا شما این صفرا را ذخیره می کند.

با این حال، گاهی صفرا می تواند حاوی مقدار زیادی کلسترول باشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، سنگ کلیه (cholelithiasis) تشکیل می شود.

زنان بیشترسنگ صفرا نسبت به مردان تولید می کنند، زیرا استروژن باعث افزایش سطح کلسترول در صفرا می شود. چاقی یکی دیگر از عوامل خطرناک است.

۲۰ درصد از سنگ صفرا را “سنگ های رنگی” تشکیل می دهند که از نمک های کلسیم و بیلی روبین تولید که از تخریب گلبول های قرمز ساخته شده اند.

این نوع سنگ صفرا معمولا توسط بیماری کبد، کم خونی یا عفونت مجاری صفراوی بوجود می آیند جراحی لاپاروسکوپی، کولسیستکتومی یا حذف کیسه صفرا، شایع ترین درمان برای سنگ های صفراوی است، اما برخی از گزینه های غیر جراحی نیز وجود دارد.

دفع سنگ کیسه صفرا به روش سنتی

  1. برای پنج روز اول، هر روز ٤ لیوان آب سیب یا این که ٤ یا ٥ عدد سیب میل نمایید. هر کدام که ترجیح می‌دهید. البته آب سیب باعث نرم شدن سنگ‌ها می‌شود. در طول این ٥ روز وضعیت غذایی‌تان همان وضع معمول خودتان است.
  2. در روز ششم شام میل نکنید.
  3. در ساعت ٦ بعد از ظهر،یک قاشق چایی خوری نمک خالص دریایی را با یک لیوان اب ولرم میل کنید.
  4. در ساعت ٨ بعد از ظهر نیز مورد ٣ را تکرار کنید. چون موجب باز شدن مجرای کیسه صفرا می‌شود.
  5. در ساعت ١٠ بعد از ظهر نصف فنجان روغن زیتون را با نصف فنجان آب لیموی تازه بخوبی مخلوط کنید و میل نمایید. روغن زیتون در واقع مسیر حرکت سنگ را روغن کاری می‌کند و دفع سنگ را اسان‌تر می‌کند. یک فنجان مساوی ٢٥٠ میلی‌لیتر. یک فنجان آب لیمو مساوی حدود آب ٣ عدد لیموی آبدار بزرگ است.
  6. صبح روز بعد شما سنگ‌های سبز رنگی را در مدفوع خود مشاهده خواهید کرد. اگر خواستید می‌تواند آنها را بشمارید. من بیمارانی داشته‌ام که تا ٤٠، ٥٠ و حتی تا ١٠٠ سنگ دفع کرده‌اند.

۱. سنگ صفرا خود را با ترپن گیاهی درمان کنید

آزمایش علمی یک ترکیب اختصاصی ترکیبات گیاهی به نام Rowachol نتایج دلگرمانه ای به دست آورده است. یک دوره شش ماهه درمان، انحلال کامل یا جزئی سنگ صفرا را در ۲۹ درصد از ۲۷ بیمار انجام داد.

  1. این ترپن (دسته‌ای از مواد آلی است که در طبیعت گستردگی فراوانی دارند) های گیاهی به نظر می رسد که تولیدات صفرا را توسط کبد و مهار ساختار کریستال های کلسترول تحریک می کنند.
  2. رواوچول همچنین اثربخشی داروهای دیگر تجزیه کننده ها را افزایش میدهد.

۲- به سوزش کیسه صفرا توجه داشته باشید

نظرات متفاوتی در مورد اثربخشی پاکسازی کیسه صفرا و سوزش کبد وجود دارد. هیچ شواهد علمی درباره تاثیر این درمان ها وجود ندارند ، اما برخی گزارش های حادثه ای موفقیت آمیز وجود دارد.

در نظر داشته باشید که اکثر شواهد همراه با سوزش موجود در مدفوع شما واقعا سنگ صفرا نیست، بلکه یک نتیجه فرعی درمان است. شما می توانید گزینه های مختلف را امتحان کنید:

  • ۱۲ ساعت سریع. سپس، از ساعت ۷ بعد از ظهر، ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید و به یک قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید. هر ۱۵ دقیقه مجموع ۸ دوره درمان را تکرار کنید.
  • در عوض، آب سیب و سبزیجات را فقط در طول روز مصرف کنید. سپس، حدود ساعت ۵ یا ۶ بعد از ظهر، ۱۸ میلی لیتر روغن زیتون مصرف کنید و ۹ میلی لیتر آب لیمو تازه اضافه کنید. هر ۱۵ دقیقه ۸ اونس روغن زیتون مصرف کنید.
  • سوزش کیسه صفرا اغلب باعث درد و اسهال می شود.
  • صبح روز بعد، شما رشته های نرم سبز یا قهوه ای دفع میکنید. باز هم اینها معمولا سنگ صفرا نیستند، بلکه نتیجه جانبی درمان هستند.

۳- طب سوزنی را امتحان کنید

این درمان ممکن است سنگ صفرا موجود را از بین نبرد، اما می تواند باعث کاهش اسپاسم، افزایش جریان صفراوی و بازگرداندن عملکرد مناسب کبد و کیسه صفرا شود.

۴- علائم بیماری کیسه صفرا را با گیاهان یا داروهای هومیوپاتی درمان کنید

مهم است که توجه داشته باشید که این داروها سنگ صفرا را از بین نخواهند برد؛ بلکه تحت نظارت افراد حرفه ای آموزش دیده، ممکن است علائم شما را کاهش دهد، بنابراین شما بهتر میتوانید سنگهای موجود در سیستم خود را تحمل کنید.

  • چای سبز، شیره خار ، کلم بروکلی و زردچوبه می توانند از عملکرد کبد و کیسه صفرا حمایت کنند. پیش از شروع یک رژیم گیاهی، با یک متخصص پزشکی آموزش دیده مشورت کنید. استفاده نادرست، این گیاهان ممکن است موجب حمله کیسه صفرا یا تولید عوارض جانبی ناخواسته دیگر شود.
  • داروهای هومیوپاتی برای سنگ صفرا عبارتند از کلوسینتس، چلیدونیم و لیکوپویدیوم تهیه شده در غلظت های خاص. توجه داشته باشید که هیچ شواهدی مبنی بر موثر بودن هومیوپاتی وجود ندارد.

جلوگیری از تشکیل سنگ صفرا

۱- به دنبال اقدامات رژیم غذایی که برای پیشگیری از سنگ صفرا هستند باشید

تعدادی از شیوه ها با بروز بیماری های کیسه صفرا مرتبط است:

  • مصرف چربی های خاص و غیر اشباع.
  • خوردن مقدار زیادی فیبر
  • کافئین را به رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید.
  • رژیم گیاهخواری را دنبال کنید.
  • اجتناب از مصرف بیش از حد قندهای تصفیه شده مانند ساکارز و فروکتوز.
  • برخی شواهد حاکی از آن است که خوردن مقادیر زیادی حبوبات می تواند منجر به بروز بیماری کیسه صفرا دهد.
  • مقدار کمی الکل مصرف کنید.
  • در نظر داشته باشید که یک اونس در هر هفته در چند وعده از بادام زمینی یا سایر آجیل ها بخورید. این در مطالعات مربوط به خانم ها در موارد خاص اثبات شده است.
  • به طور منظم بخورید؛ از رد کردن وعده غذایی اجتناب کنید.

۲- مکمل های تغذیه ای پیشگیرانه را مصرف کنید

مکمل های تغذیه ای حاوی ویتامین C، سویسی لسیتین و آهن در پیشگیری از پیشرفت سنگ صفرا مفید هستند.

۳- وزن خود را به آرامی کم کنید و سپس وزن سالم بدن را حفظ کنید

کاهش سریع وزن ممکن است خطر ابتلا به سنگ صفرا را افزایش دهد. در حالی که چاقی یک عامل خطرناک برای بیماری کیسه صفراست، شما می خواهید این عامل خطرناک را به آرامی از طریق کاهش وزن قابل توجهی حذف کنید. آهسته تر، کاهش وزن ثابت ۱-۲ پوند در هفته بهترین راه است.

۴- آزمایش آلرژی انجام دهید و سپس مواد غذایی آلرژیک را از رژیم غذایی خود حذف کنید

شناسایی و سپس اجتناب از غذاهایی که باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در سیستم شما می شود خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می دهد.


بیشتر بخوانید :

علائم و درمان درد و پرشدن کیسه صفرا

سنگ صفرا / علائم تا درمان سنگ صفرا را بشناسید

عوارض درآوردن کیسه صفرا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (370 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

neda | ۵ سال پیش
سلام وقتتون بخیر من یک عدد سنگ صفرا5میلی دارم دکتر گفته بایدعمل کنم نوبت عمل دارم میخواستم بدونم بااین روش شما سنگم دفع میشه خواهش میکنم کمکم کنید
2
3
baran | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشیدمن یک عددسنگ صفرا 5میلی دارم دکتر گفته بایدعمل کنم ایابا این روش دفع میشه ممنون میشم جواب بدید
3
3
فاطمه | ۵ سال پیش
سلام من مبتلابه کبدچرب وطحال بزرگ ومشکل کیسه صفرادارم یعنی شن ریزه ایااین کارکنم برای باقی مشکلاتم ضررنداره ممنون میشم جواب منوبدین ۲۷ سالمه
0
1
محمد | ۷ سال پیش
با سلام من یه پسر 18 ساله هستم و یه سنگ صفرا به اندازه 10 میلیمتر یا همون 1 سانتیمتر دارم دکتر دارو تجویز کرده و گفته میشه با تغذیه مناسب جلوی پیشروی و بزرگ تر شدنش رو گرفت و چون اندازه کوچیکی داره هیچ خطر خاصی تهدید نمیکنه .
حلا سوال من اینه در کنار دارو ها این ترکیب رو مصرف کنم یا جدا ازاین .
ایا واقعا ارزش رسیک رو داره منظورم اینه که جواب مبده .
با تشکر
2
9
الهام | ۷ سال پیش
سلام مادر من شصت وسه سالش میخواستم ببینم روش نمک دریایی جواب میده دوتا سنگ داره به قطرهشت وده میل برا فشارخونش نمک بدنیست یاروش بهتری که براش خوب باشه وواقعا جواب بده ممنونم
0
2
Soror | ۷ سال پیش
دروغه هیچ روشی سنگ رو دفع یا حل نمیکنه من انجام دادم هنوز سر جاشه
2
1
پاسخ ها:
حمید 56 | ۷ سال پیش
علت اینه که شما نتوانستید کیسه صفرا رو تحریک کنید باید با همان آب سیب و نمک دریا این کار رو تکرار کنید
1
1
مهدی اسحاقی | ۷ سال پیش
با درود و خسته نباشید.
37 سال سن دارم و سنگی باندازه 24 میلیمتر ایا با روش سنتی فوق امکان درمان دارد؟
در صورت ممکن نبودن روش جایگزینی را معرفی نمایید.
باتقدیم شایسته ترین احترامات.
2
0
مهدی | ۷ سال پیش
سلام .ببخشید خانم من 25 سالشه و سنگهای فراوانی درکیسه صفراداره.بزرگتر
یناش حدودا 9میلیمتر و 1 سانتیمتره.مادرخ
انمم درسن 28سالگی براثر سنگ صفرا و ترکیدن کیسه صفرا فوت میکنه. الان آیا میتونیم این روشو بجای جراحی استفاده کنیم؟؟ دردشم خیلی شدید شده.فوق تخصصای اصفهان و جراحان گفتن باید کیسشو دربیاریم.تورو خدا بگید ما باید چیکارکنیم؟
2
5
زهرا | ۷ سال پیش
من سنگ صفرا داشتم با این روش جواب گرفتم مردم امتحان کنید ان شا الله شما هم جواب بگیرید به بقیه بگید
. برای درست کردن این شربت یک جزء (جزء به معنی واحد است) سرکه سیب یا انگور خانگی را با ۲ جزء عرق نعنا و ۲ جزء عسل ترکیب کرده و ۱۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم که بجوشد. افرادی که یبوست دارند یک جزء نعنا و یک جزء گلاب به جای ۲جزء نعنا بریزند. این شربت را باید روی حرارت ملایم جوشاند تا قوام پیدا کند و هر ۶ساعت یک بار ۴ قاشق از سربت استفاده شود.
2
1
یاس | ۸ سال پیش
باسلام یکی ازفامیلهای من دردخفیف درناحیه شکم داشت که دکترها اصلا تشخیص سنگ کیسه صفرانمی دادند تااینکه بااصرارخودمان سونوگرافی کیسه صفراانجام دادند که جواب سونوگرافی سنگهای 6تا20میلی درکیسه صفرا نشان داده شدوبه محض دریافت جواب سونوگراقی این برنامه درمانی شماروشروع کردم که البته بندهای 3و4و5ورادرروزهف
تم انجام دادم ولی اکنون که روزششم است سنگی درموقع دفع مشاهده نکرده.خواهشمنمد
م مراراهنمایی فرمایید درصورتی که بندهای یادشده درروز ششم باید انجام می شد این روش رامی شود تکرارکرد.متشکرم
0
0
مهری | ۸ سال پیش
خیلی ممنون از سایت خوبتون میخواستم بپرسم نمک دریایی رو از کجا تهیه کنیم وآیا بندهای آخر رو در روز آخر انجام بدهیم؟
0
0
معصومه | ۸ سال پیش
سلام
مادر من فشار خون داره نمک بخوره فشارش بالا میره چیکار کنیم؟
0
1
پاسخ ها:
حمید 56 | ۷ سال پیش
نمک دریا هیچ عوارضی نداره از عطاری نمک دریا ی غیر تصفیه ای را تهیه فرمائید
0
0
فریبا | ۸ سال پیش
من دستور شما رو شروع کردم ولی می ترسم که دردم بیشتربشه
سنگ ریزه به اندازه 4 میلیمتر در صفرا وجود داره لطفا بگید نمک دریا از کجا تهیه کنم
1
1
پاسخ ها:
مهدی | ۷ سال پیش
با درود خسته نباشید.
نمک دریایی از کجا تهیه کنم؟
0
2
محسن محیطی | ۸ سال پیش
با سلام من دستور سیب را اجرا کردم ، روز بعد تعداد زیادی دانه های سبز رنگ روی آب ایستاده بود . ولی در سنوگرافی که انجام دادم تغییری در اندازه سنگها نشان نمی دهد ، لطفا مرا راهنمایی نمایید که جه کنم ؟
1
0
شیوا وهابی | ۸ سال پیش
با سلام.من تازه فهمیدم سنگ کیسه صفرا دارم.دکترم اسرار به جراحی داره.اما خودم راضی نیستم.مبتلا به کبد چرب هم هستم.دارم ورزش میکنم و رژیم دارم.ابعاد سنگ من 10 میلیمتره.نمک دریایی از کجا بخرم.لطفا جوابم رو بدید چون تا اخر شهریور بیشتر وقت ندارم برام وقت عمل گذاشتن تا وقتی غده چربی داخل شکمم رو بر میدارن کیسه صفرا رو هم بردارن.
0
0
Mohamed jawad | ۸ سال پیش
با سلام و خسته نباشی جهت راهنمایی های خوب شما . مادر من هم ۳ یا ۴ تایی سنگ در کیسه صفرای خود دارد خیلی پیشه دکتر بردمش تا اینکه دکتر گفت ما با عمل این سنگهارو بیرون می یاریم اما به دلیل چربی خون و مشکل قلبی گفتند نمی توانیم عملش کنیم و فعلن هم قرص مصرف می کند و خیلی وقتها هم درد شدیدی به خاطر سنگها دارد و من هم از اینکه نمی توانم کاری کنم جز قصه خوردن هیچ کاری ار دستم بر نمی یاد از شما خواهش می کنم اگه راهی هست مرا راهنمای کنید . تشکر و ارزوی سلامتی برای همه ی دوستان hesamsteps58@**
*
0
1
محسن | ۸ سال پیش
سایت خوبی دارید . کاملا کاربردی
0
0
مهرداد سرحدی | ۸ سال پیش
با سلام من جوانی 20 ساله هستم که 35 عدد سنگ کیسه صفرا به اندازه کمتر از 1 سانتی متر دارم خواستم بپرسم که اگر این روش رو انجام بدم سنگ هایم به راحتی دفع میشود و یا در مجرای صفراوی من گیر میکند و دردم شروع خواهدشد همچنین که من حدود یکسال پیش متوجه وجود سنگ در کیسه صفرام شدم که یکی از سنگ هایم از کیسه خارج شده و در مجرا گیر کرده بود که باعث زردی من شده بود اما بعد از 2 روز سنگ از مجرا دفع شد و من دردهایم و زردی بدنم همگی رفع شد و دکترم به من کپسول اورسوفلار300 را تجویز کرد وتا الان هم استفاده میکنم و دردی نداشته ام حال من میترسم که سنگها به روش شما در هنگام دفع در مجرا گیر کرده و دردمن دوباره شروع بشه و اینکه اگر امکان داره روش بالا را کمی دقیق توضیح بدهید بخصوص 5 روز اول را خواهشا راهنمایی ام کنید و به ایمیل ام پیام بدین ممنون
2
0
نازنین | ۸ سال پیش
باسلام
آیا بند 3 ،4، 5 در همان روز ششم باید بکار برده شود؟
با تشکر
0
0
جمیله | ۸ سال پیش
سلام.من سنگ صفرا ب دیاتر 2 تا 12 میلیمتر دارا هستم و این روشش شما را مو ب مو انجام دادم و هیچ اثری از سنگ ها ندیدم و هم چنین دردم بسیار زیاد شد.لطفا راهنماییم کنید
1
2
جمیله | ۸ سال پیش
با سلام من دارای سنگ کیسه صفرا به دیامتر 2 تا 9 میلیمتر میباشم.آیا با روش فوق سنگ ها از بین می روند و اینکه در روز ششم باید از روش 3 به بعد انجام شود یا از روز هفتم؟
شاد باشید
0
0
نجمه | ۸ سال پیش
با سلام لطفا بفرمایید نمک را می بایست در روز ششم استفاده کرد یا در کلیه روزها؟ با تشکر
0
1
نجمه | ۸ سال پیش
با سلام در متن فوق در خصوص راه حل دفع سنگ صفرا لطفا بفرمایید خوردن نمک فقط در روز ششم انجام گیرد یا کلیه روزها؟ و آیا دفع سنگ در زمان دفع شخص را دچار مشکل می کند یا خیر مثلا در مسیر عبوری گیر کند.
با تشکر فراوان
0
1
م رضازاده | ۹ سال پیش
سلام بعد ازسوونوگرافی تعدادی سنگ کیسه صفرا 8 تا12میلیمتری مشاهده شد.برای درمان باتوجه به یبوست که مبتلا هستم چه راهنمایی دارید؟با تشکر
0
0
محمد علی | ۹ سال پیش
باسلام و خسته نباشید ببخشید میشه بفرمایید که آیا احتمال دلره در هنگام حرکت سنگ باعث انسداد مجاری یا هر مسیر عبوریی که داره بشه وباعث مشکلات حادتری بشه واینکه آیا ممکنه این شیوه درمان برای عده ای تاثیرگذار نباشه
با تشکر از زحمات شما اگه مقدور هست جواب رو به ایمیلم بفرستید ممنون میشم
2
3
Mahvash | ۹ سال پیش
من زنی 50ساله هستم که بادردشکم پیش دکتررفتم البته حالت تهوع نداشتم برایم سونوگرافی نوشت جوابش سنگهای8میلی است که آندکترنظربه جراحی داشت به دکتردیگری مراجعه کردم ایشان معتقدبه درمان دارویی هستندفعلابرایم کپسول اورسوفار 300میلیروزی2تات
جویزکرده میخوام بدونم آیاداروی گیاهی بهتر جواب میدهدیاشیمیایی باتشکرازلطفتون جواب رابه جیمیلم بفرستید
3
0
مریم | ۹ سال پیش
ایا سنگ 16mm را می توان از بین برد؟ لطفا جواب دهید
2
3
خارج کردن سنگ صفرا | ۹ سال پیش
به دلیل غير قابل تحمل بودن درد سنگ کیسه صفرا، بیماران عموما به خارج کردن کل کیسه صفرا رضایت میدهند که متاسفانه علیرغم ادعای پزشکان مبتنی بر بدون عارضه بودن خارج کردن کیسه صفرا که به کله لاپاراسکوپیک سیستکتومی شناخته میشود بیماران صرف نظر از عوارض مادام العمر ناشی از عمل خارج کردن کیسه صفرا از جمله دردهای شکمی، ناگزير به پرهیز از مصرف انواع غذای چرب که عموما منشا حیوانی دارند و ميوه نیز خواهند بود.
متاسفانه خارج کردن کیسه صفرا از طريق لاپارسکوپی بدون توجه به مشکلات آینده بیماران به دلیل آسانی انتخاب اول جراحان قرار گرفته در حالی که بسیاری از سنگهای کیسه صفرا میتوانند با تکنولوژی جدید حتی راحت تر از روش لاپاراسکوپی از داخل کیسه صفرا خارج شوند بدون اینکه بیمار اجبارا متحمل عوارض زندگی بدون کیسه صفرا در طی زندگی خود گردد.
بیماران میتوانید در صورت اطمینان از سلامت کیسه صفرا از نقطه نظر مشکلاتی غیر از سنگهای کیسه صفرا نسبت به خارج نمودن سنگ کیسه صفرا اقدام نمائید و زندگی طبیعی خود را بدون هیچگونه پرهیز غذایی در پیش بگیرید.
gallstonesimpleremoval@gmail***
0
1
یوسف | ۹ سال پیش
با سلام و خسته نباشی و تشکر از سایت خوبتون .
من یک سنگ 9 میلی متری دارم و دائما " درد خفیفی در ناحیه زیر شکم احساس میکنم خواهشا" بفرمایید با روش فوق این سنگ دفع میشود یا نه . و در روش فوق در روز ششم باید سایر آیتم ها را انجام داد یا روز هفتم و نمک دریاایی را باید از کجا تهیه نمود لطفا " راهنماییم کنید . خواهشا" جواب را به ایمیلم بفرستید . با تشکر
1
2
محیا | ۹ سال پیش
اباسلام اگردختری نوزده ساله دارای تقریبا10عددسنگ به دیامتر2.5_2 باشد آیا امکان دفع آنهاوجود دارد ؟چگونه ؟درضمن ازآیتم 2به بعدکاملاتوضیح داده نشده که درهمان روز ششم است یاچطور؟
0
0
هستی | ۹ سال پیش
سلام اگر فردی 19ساله دارای 10عدد ویابیشتر سنگ کیسه صفرابا قطر 2.25میلی مترباشدآیاامکان دفع این تعداد سنگ هست؟
2
0
مراد | ۹ سال پیش
سلام خسته نباشید ایا سنگی ده میلی بااین روش خارج میگرددلطفا به ایمیلیم جوابش بفرستید با تشکر
0
0
احمد | ۹ سال پیش
سلام دفع این سنگه ویاخارج شدن ان از صفرا دردناک نیست
0
0
باران | ۱۰ سال پیش
با سلام
در خصوص درمان سنگ کیسه صفرا ، تا روز ششم کاملا مشخص و واضع توضیح داده شده است ولیکن برای آیتم سه به بعد لطفا بفرمایئد همان روز ششم باید بقیه آیتم ها را انجام داد یا نه ؟ در ضمن این درمان چند روزه است؟ با تشکر
0
0
پاسخ ها:
مریم | ۸ سال پیش
سلام
در خصوص درمان سنگ کیسه صفرا ، تا روز ششم کاملا مشخص و واضع توضیح داده شده است ولیکن برای آیتم سه به بعد لطفا بفرمایئد همان روز ششم باید بقیه آیتم ها را انجام داد یا نه ؟ در ضمن این درمان چند روزه است؟ دفع این سنگه ویاخارج شدن ان از صفرا دردناک نیست با تشکر
2
2
اکبر | ۱۰ سال پیش
باسلام
اینجانب را بخاطر سابقه عمل جراحی قلب که قبلا انجام داده ام الان دکترها بخاطر وضعیت بد قلبم کیسه صفرای بنده را که سنگ دارد عمل جراحی نمی کنند و درد زیادی دارم لطفا اگر ممکن است راهنمایی های لازم را مبذول بفرمایید
0
2
حبیب | ۱۰ سال پیش
سلام. در طی سونوگرافی معلوم شد که 18 میلی متر سنگ در کیسه صفرا دارم. ایا این سنگ به این بزرگی با این روش دفع می شود؟
اگه جوابم رو بدید خیلی ممنون می شم. چون وقتم خیلی کمه قراره هفتۀ بعد برم عمل.
1
5
پروانه | ۱۰ سال پیش
با سلام من ودر ماه 8اتم بارداری هستم و3الی4 تا در کیسه صفرا سنگ دارم. می خواستم بپرم من که باردارم هستم مشکلی پیش نمیاد اگه راه حل های بالا رو انجام بدم.تو رو خدا جواب رو به ایمیلم بفرستید .با تشکر
1
3

hits