دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۰ خاصیت جادویی دمنوش گل داوودی
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
10خاصیت دمنوش یا چای گل داوودی ،دمنوش گل داوودی عنوان یک آرامبخشی طبیعی عمل می کند چای گل داوودی باعث بهبود بینایی شما شده و ایمنی بدن را افزایش دهد

چای گل داوودی نه تنها به عنوان یک آرام بخشی طبیعی عمل می کند، بلکه شامل خواص مختلفی می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا چای قرن هاست که در صنعت داروهای گیاهی یک گیاه ارزشمند محسوب می شود.

علاوه بر این، یک فنجان چای گل داوودی باعث بهبود بینایی شما شده و ایمنی بدن را افزایش دهد، اعصاب آرام و مسکن روح می تواند منشا سلامتی کلی بدن شما باشد.

منشا گل داوودی در چین بوده و پس از مدتی نیز در سرتاسر جهان به محبوبت رسیده است و در واقع به عنوان داروی شفا بخش مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص دارویی درمانی دمنوش یا چای گل داوودی

جدول ارزش تغذیه ای دمنوش گل داوودی

خصوصیتمیزان ارزش غذایی
کلسیم%7
فیبر گیاهی2 گرم
پتاسیم569 میلی گرم
سدیم53 میلی گرم
کل چربی0 گرم
کربوهیدراتها4 گرم
ویتامین%51
ویتامین c24%

خواص دارویی درمانی دمنوش یا چای گل داوودی

چای گل داوودی معجزه ای در طب سنتی


1.ضد التهاب است

چای گل داودی غنی شده با خواص ضد التهابی بوده و یک منبع ایمن و طبیعی برای کاهش تورم و تحریک گلو است. مصرف یک فنجان 1 گرمی چای می تواند از خطرات ناشی از التهاب و عفونت جلوگیری کند

علاوه بر این، گل داودی می تواند گزینه ای عاقلانه برای درمان بیماری های رایج مانند گلودرد، سردرد، چشم های خارش، گرفتگی و مشکلات تنفسی باشد. همچنین قبل از انتخاب یک درمان خانگی برای مشکلات تنفسی بهتر است با متخصص مشورت کنید.

2.مفید برای سیستم ایمنی بدن

ویتامین C یک ویتامین اولیه است که شما به طور کامل به آن نیاز دارید تا سیستم ایمنی بدنتان را در برابر شیوع باکتری های عفونی، عفونت های ویروسی، سموم و غیره جلوگیری کند.ویتامین C ضد اکسید کننده است و برای تحریک رشد سلول های سفید خون در بدن شما مفید است.

مصرف منظم چای گل داودی مقدار کافی ویتامین C را همراه با مواد مغذی مانند منیزیم، پتاسیم و کلسیم فراهم می کند.

3. تقویت استخوانها

دانشمندان دریافتند که محتوای بالای مواد معدنی در گلهای گل داوودی باعث تقویت استخوان ها می شود.

گفته می شود که مواد معدنی چگالی استخوان را در افراد سالخورده از بین می برند. متخصصان تغذیه نیز پیشنهاد می کنند که مصرف چای گل داودی در سنین جوانی باعث به تأخیر افتادن بیماری های استخوانی مرتبط با سن میشود.

4. جلوگیری از بیماری های مزمن

لازم است در مورد استرس اکسیداتیو مطالبی شما بگوییم دانشمندان نشان داده اند که اگر به طور کافی و به موقع درمان نشوند باعث عواقب خطرناکی می شوند. بیماریهای مزمنی مانند دمانس، آلزایمر، دژنراسیون ماکولا، سرطان و غیره باعث این مساله خواهد شد شما می توانید برای خلاص شدن از شر استرس اکسیداتیو از دمنوش گل داوودی استفاده کنید.

چای داوودی آنتی اکسیدان های کافی را برای جلوگیری از رادیکال های آزاد فراهم خواهد کرد. هنگامی که بدن شما دارای حداقل رادیکال های آزاد است، کمتر احتمال دارد که مستعد ابتلا به استرس اکسیداتیو باشد.

5.مفید برای چشم

بدن شما توانایی تبدیل ویتامین A به بتا کاروتن را دارد که این موضوع برای بدن بسیار ضروری است. مقدار بالای ویتامین A در بدن شما نه تنها از چشم شما محافظت می کند بلکه می تواند بینایی شما را بهبود بخشد. شما می توانید مقدار زیادی از ویتامین A از چای گل داوودی دریافت کنید.

این عمل برای جلوگیری از خشکی چشم، شب کوری، تاری دید، شروع آب مروارید انجام خواهد شد. علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که ترکیب غذاهای غنی شده با ویتامین A به رژیم غذایی شما حتی می تواند بیماری های چشم مانند بیماری های دیررس مانند دژنراسیون ماکولا را تسکین دهد. با این حال، بهتر است با متخصص چشم خود در مورد مشکلات چشم و دید ضعیف خود صحبت کنید.

خواص دارویی درمانی چای داوودی در طب سنتی

6. افزایش میزان متابولیسم

متابولیسم افزایش یافته برای انجام وظایف مختلف بدن ضروری است. شما نیاز به مواد مغذی در این زمینه مانند ریبوفلاوین، نیاسین، کولین، اسید فولیک و غیره دارید. هنگامی که این مواد به صورت روزانه مصرف می شود، اجزای آن برای سرعت بخشیدن به میزان متابولیسم شما کمک می کند.

علاوه بر این، متخصصان تغذیه توصیه کرده اند که گزینه های طبیعی مانند چای سبز را انتخاب کنند زیرا اثرات مضر ندارد. افزایش متابولیسم بیشتر در فعالیت های هورمونی و عصبی همراه با گردش خون و کاهش وزن کمک می کند.

7. حفظ سلامت قلب و عروق

مطالعات ثابت کرده اند که چای گل داوودی می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند و بیماری های عروق کرونر را تسکین دهد. گفته شده است که چای داوودی برای کنترل سطح کلسترول موثر است که برای جلوگیری از مشکلات مختلف قلب و عروق مانند سکته مغزی و حملات قلبی عالی است

همچنین، بسیاری از مطالعات در حال انجام نشان می دهد این چای برای درمان آترواسکلروز به کار می رود. متخصصان تغذیه به دلیل میزان بالای پتاسیم که به عنوان یک وازودیلاتور معروف است، به چای علاقه مند شده اند.

8.آرام بخش اعصاب

متخصصان تغذیه بر شیوه زندگی سالم تأکید دارند. این موضوع مستلزم پیگیری یک رژیم سالم غذایی است. چای گل داودی می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این به عنوان یک نیروگاه مولد مواد مغذی شناخته شده است
هنگامی که شما آن را پس از یک روز طولانی و خسته کننده مصرف می کنید، باعث آرامش و تسکین اعصاب شما خواهد شد.

آنزیم های موجود در آن هورمون استرس شما را تحریک می کنند و در نهایت این روند به شما یک حالت ذهنی خنک و آرام ارائه می دهد و شما می توانید تمرکز بیشتری را نسبت به قبل داشته باشید.

9.درمان سرفه و سرماخوردگی

نگهداری چای گل داودی در خانه برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، تب خفیف و سرفه ها مفید است. با تغییرات آب و هوایی ، عفونت های ویروسی مشترک هستند و شروع به آسیب رساندن به سلامتی شما می کنند. این موضوع باعث تب، آبریزش بینی و اسهال می شود.

متخصصان تغذیه پیشنهاد کرده اند مصرف حداقل دو فنجان چای گل داوودی تازه را تا زمانی که وضعیت شما پایدار می شود ادامه دهید. خواص آرام بخش موجود در چای سبب کاهش شدت تب شده ، و آنتی اکسیدان ها به طور موثر با باکتری ها مبارزه می کنند.

اگرچه داروهای خانگی اثرات مضر ندارد، اما در صورت تب بالای ثابت، باید با یک متخصص مشورت کنید.

10.سم زدایی بدن

اگر شما به دنبال یک سم زدایی طبیعی هستید، چای گل داودی یک گزینه عالی و بی خطر است. چای داوودی حاوی خواص دیورتیک است. این امر به طور موثر کمک می کند تا سموم، مواد شیمیایی و نمک های اضافی بدن را از بین ببرد.

خواص دارویی درمانی دمنوش یا چای گل داوودی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits