دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با خواص شگفت انگیز گیاه نعناع گربه ای آشنا بشید
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نعناع گربه ای خواص و فواید گیاه نعناع گربه ای را در این مقاله به شما معرفی می کنیم گل نعناع گربه ای ساقه ی نعناع گربه ای ریشه نعناع گربه ای

نعناع گربه ای گرچه خیلی شناخته شده نیست اما فواید بسیاری دارد. گیاه پزشکان قرون وسطی از نعناع گربه ای معمولا برای درمان سرفه، سوزش سر دل، کبودی، احساس خستگی و نفخ استفاده میکردند. پزشکان امروزی از این گیاه دارویی برای درمان مشکلات گوارشی، قولنج، سرماخوردگی، تب، آنفلونزا و اسهال استفاده میشود. برخی اوقات از این گیاه برای درمان التهابات و آلرژی ها استفاده میشود و یک آرام بخش نه چندان قوی نیز بشمار میرود.

گل نعناع گربه ای در حاشیه مزارع، زمین های شخم نخورده، کنار خطوط راه آهن و جاده ها و پرچین ها می روید.

نام علمی: Nepeta cataria

نژاد: نعنائیان

قسمت های مورد استفاده گیاه: گل، برگ

زیستگاه: نعناع گربه ای اصالتا متعلق به منطقه آسیا و اروپا میباشد.

هشدار! اگر باردار هستید نباید از نعناع گربه ای استفاده کنید. نعناع گربه ای ممکن است باعث تحریک رحم شده و سقط جنین کند. همچنین برای بچه ها ممنوع است و استفاده کردن از آن به عنوان سیگار ایمن نیست.

پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

فواید گیاه نعناع گربه ای

ساقه ی نعناع گربه ای و تمام قسمت های آن بعنوان داروی آرامش بخش استفاده می شود. همچنین برای درمان زخمها، تسکین درد ، مشکلات زنان و هضم غذا کاربرد دارد. از لحاظ تاریخی آن را در بسیاری از اوقات به جلادان توصیه می کردند چراکه جویدن ریشه نعناع گربه ای برای تقویت اعصاب بسیار مفید است.

نعناع گربه ای برای مسکن، محرک ، معرق ، قابض ،قاعده آور، مقوی ، نشاط آور، خنک کننده ، محرک رحم، ضدالتهاب ، مفاصل و تب بر است. همچنین برای سرماخوردگی، نفخ، دفع عفونت و تقویت معده کاربرد دارد.

نعناع گربه ای به همراه دو گیاه دیگر به نام های رزماری و گل جعفری تولید بوی نامطبوعی میکنند که پشه ها را فراری میدهند. با کاشت این سه گیاه در کنار هم , علاوه بر داشتن محیطی زیبا از شر پشه ها نیز خلاص میشوید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (13 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits