دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گیاه دارویی یوپاتریوم
3
زمان مطالعه: 1 دقیقه
یوپاتریوم گیاه یوپاتریوم در این مقاله شما را با گیاه دارویی یوپاتریوم آشنا میکنیم

گیاه دارویی یوپاتریوم

نام علمی: Eupatorium perfoliatum

نام های متداول: سیجیر هندی، تبخال، گیاه عرق

نژاد: کاسنیان

قسمت های مورد استفاده گیاه: برگ و گل

زیستگاه: یوپاتریوم اصالتا به منطقه آمریکای شمالی است.

یوپاتریوم توسط بومی های آمریکا برای تحریک تعرق و درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، آرتروز، مشکلات هضم غذا، از دست دادن اشتها، یبوست، وبا، تب دنگی، تیفوئید و مالاریا استفاده میشده است. از یوپاتریوم هنوز هم برای درمان سرماخوردگی، آنفلونزا، تب و التهابات کوچک استفاده میشود.

هشدار! یوپاتریوم اگر در مقادیر زیاد استفاده شود ممکن است باعث حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود. هرگز یوپاتریوم را بصورت تازه مصرف نکنید چراکه سمی است. یوپاتریوم قبل از مصرف حتما باید خشک شود. خانم هایی که باردار و یا شیرده هستند نباید از این گیاه استفاده کنند. افرادی که به کهنه‌واش حساسیت دارند نباید یوپاتریوم بخورند.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از مجله اینترنتی دلگرم حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits