دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۵ خاصیت جادویی گیلاس زمستانی
38
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گیلاس زمستانی عصاره گیلاس زمستانی خواص گیلاس زمستانی در ادامه مطلب شما را با خواص گیلاس زمستانی آشنا خواهیم کرد

گیاه دارویی گیلاس زمستانی

خیلی اوقات به گیلاس زمستانی جینسینگ هندی نیز میگویند چراکه خواص بسیار مشابهی دارند. این گیاه در طب سنتی هندوستان کاربرد زیادی دارد. گیلاس زمستانی به عنوان یک آداپتوژن بشمار میرود.

از این گیاه دارویی برای کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده میشود. گیلاس زمستانی میتواند قدرت و استقامت بدن را افزایش دهد. این گیاه در هندوستان برای 3 هزار سال به عنوان یک جوان کننده استفاده میشده است.

دانه های این گیاه خواص دیورتیک دارد (عاملی که سطح پتاسیم و سدیم خون را تغییر میدهد) و برگ هایش خواص ضد التهاب، ضد درد و آرام بخش دارد. ریشه های گیلاس زمستانی نیز ویژگی های ضد میکروبی، ضد عفونی، ضد درد، تقویت کنندگی سیستم ایمنی بدن و آرام بخش دارد. این گیاه توسط ورزشکاران و افرادی که نیاز دارند انرژی و قدرت خود را افزایش دهند استفاده میشود.

گیلاس زمستانی Ashwagandha

نام علمی: Withania Somnifera

نام های متداول: گیلاس زمستانی، جینسینگ هندی

نژاد: بادنجانیان

قسمت های مورد استفاده گیاه: ریشه، برگ و دانه ها

زیستگاه: گیلاس زمستانی اصالتا در هند و آفریقا رشد میکند اما امروزه در سراسر جهان کشت میشود.

هشدار! گیلاس زمستانی آهن بسیار زیادی دارد و هرگز نباید توسط زنان باردار مصرف شود. همچنین این گیاه میتواند به میزان کمی افسرده کننده باشد و بنابراین نباید همراه با الکل یا آرام بخش استفاده شود.

پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

گیلاس زمستانی

خواص گیلاس زمستانی چیست؟

کنترل کلسترول

گیلاس زمستانی با خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانش، برای مشکلات قلبی عروقی مفید است و می‌تواند به صورت گسترده‌ای سطحج کلسترول بد خون یعنی LDL را کاهش داده و از آن سو نیز سطح کلسترول خب یا HDL را افزایش بدهد. مطالعاتی در سال 2010 در دانشگاه آریزونا انجام شد که نشان می‌دهد استفاده از عصاره گیلاس زمستانی می‌تواند سطح کلسترول را در مقدار استانداری ثابت نگه دارد. این موضوع می‌تواند به شما در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، انسداد شراین و سکته مغری کمک کند. حفظ سلامت قلب از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که سالانه یک ملیون نفر بخاطر این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

درمان اختلال نعوظ

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده گیلاس زمستانی در طب سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد، توانایی در درمان اختلال نعوظ می‌باشد. اختلال نعوظ گونه‌ای ناکارآمدی جنسی در مردان است که در آن آلت مردی قادر نیست به وضعیت نعوظ برسد یا در آن حالت باقی بماند. استفاده از گیلاس زمستانی نه تنها می‌تواند میل جنسی را در شما افزایش بدهد، بلکه با افزایش جریان خون در آلت تناسلی، باعث انقباض آن می‌شود. این موضوع یکی از بهترین راه ها برای درمان اختلال نعوظ محسوب می‌شود.

افزایش باروری در مردان

علاوه بر افزایش میل جنسی، گیلاس زمستانی همچنین به بهبود کیفیت مایع منی کمک می‌کند. متاسفانه این روز ها بیش از 15 درصد مردان توانایی بارور کردن شریک زندگی خود را ندارند. این موضوع نه تنها بر روی کیفیت زندگی مشترک تاثیر می‌گذارد، بلکه ممکن است مشکلات روحی را نیز بوجود بیاورد. یک تحقیق علمی اخیر نشان داد که گیلاس زمستانی نقش مهمی در افزایش میل جنسی و همچنین تعداد اسپرم ها دارد. دانشمندان ژاپنی نیز بر این باور هستند که استفاده از این گیاه می‌تواند تحرک را در اسپرم‌ها بیشتر کند. به همین دلیل است که مردم برای سال‌ها از این گیاه برای خشنود نگه داشتن شریک خود در تخت از این گیاه استفاده می‌کردند.

کاهش اضطراب

یکی دیگر از عمده دلایل استفاده از این گیاه کاهش استرس و اضطراب است. یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این گیاه در طب هندی آیوریدا، درمان بیماری‌های روحی است. هندی‌ها اعتقاد داشتند هر وقت کسی به بیماری‌های روحی مبتلا شود، شیطان در وجودش رخنه کرده است. به همین دلیل می‌باشد که آنها به داروهایی که قادر به درمان مشکلات روحی بودند، احترام بالایی می‌گذاشتند. اثرات گیلاس زمستانیدارو، به ویژه در زمینه افسردگی، در موسسه علوم پزشکی در دانشگاه هندوستان بانارس هند مورد مطالعه قرار گرفت. این مطالعه از مزایای گیلاس زمستانی در رابطه با اضطراب و افسردگی پرده برداشت.

مبارزه با دیابت

یکی دیگر از مهم‌ترین بیماری‌های مزمنی که می‌توان با استفاده از گیلاس زمستانی نسبت به درمان آن اقدام کرد، دیابت می‌باشد. دیابت نوعی اختلال متابولیسمی است که در آن بدن شما به انسولین مقاوم شده و در نتیجه سطح قند خون شما به شدت افزایش پیدا می‌کند. تحقیقات در مورد استفاده از گیلاس زمستانی در درمان دیابت نتایج مثبت نشان می‌دهد. مواد موجود در این گیاه قادر هستند تا انسولین را تحریک کنند و به همین دلیل سطح قند خون کنترل می‌‎شود.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (38 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits