دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گیاه دارویی بادیان رومی (انیسون) معجزه طب سنتی است!
19
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بادیان رومی یا انیسون خواص انیسون خواص بادیان رومی عوارض بادیان رومی عوارض انیسون در ادامه مطلب همه آنچه میخواهید درباره بادیان رومی بدانید را به شما می گوییم

بادیان رومی (انیسون)

چای بادیان رومی از دانه های این گیاه درست میشود. این گیاه طعم شیرین قوی دارد. از بادیان رومی برای تقویت سیستم گوارش و هضم، جلوگیری از نفخ، کاهش بوی بد دهان و درمان سرفه استفاده میشود. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

نام علمی: Pimpinella anisum
نام های متداول: انیس، رازیانه
نژاد: چتریان
قسمت های مورد استفاده گیاه: دانه ها
زیستگاه: بادیان رومی اصالتا متعلق به مصر است.

خواص انیسون در طب سنتی

جالينوس مي گويد انيسون گرم و خشک است. مُسکن دردها، عرق آور و بادشکن است و اگر در روغن جوشانده شود تاثيرش بيشتر است. دانه‌ های انيسون به عنوان ضد درد در ناراحتي ميگرن، معطرکننده، ضد عفوني کننده و مُدر، مصرف سنتي داشته و عرق حاصل از تقطير آن نيز به منظورهاي فوق استفاده مي‌ گردد.

  • اگر آن را بخار کنند و بخار آن را استنشاق کنند سر درد و سرگيجه را از بين مي برد
  • اگر آن را بکوبند و با روغن گل محمدي بياميزند و در گوش بچکانند بيماري هاي دروني گوش را که ناشي از اثر ضربه يا برخورد باشد بهبود مي بخشد و درد گوش را بر طرف مي نمايد
  • شير مادر را افزايش مي دهد
  • رطوبت طحال را بر طرف مي سازد
  • با تب کهنه مقابله مي کند

برخی دیگر از خواص انیسون یا بادیان رومی عبارتند از اثرات ضدنفخ، ضد اسپاسم، خلط آور و در صورت مصرف زياد داراي خاصيت ضد ميکروب است.

در برخی منابع هم از بادیان رومی به عنوان یک تقویت کننده قوای جنسی و افزایش دهنده شیر مادر نام برده اند.

انیسون,بادیان رومی

عوارض بادیان رومی (انیسون)

بارداری و شیردهی

انیسون برای خانم های باردار و شیرده بسیار مناسب است، و می تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول آنها استفاده شود.

کودکان

انیسون برای کودکان هم بی خطر است و در مقادیری که معمولا در غذاها مصرف می شود، کاملا بی عارضه می باشد. ایمن است که در کودکان به پوست سر در ترکیب با سایر گیاهان، در کوتاه مدت استفاده شود.

آلرژی به انیسون

انیسون ممکن است در برخی از افراد که به گیاهان شبیه به انیسون حساسیت دارند، سبب واکنش های آلرژیک شود. گیاهانی که شبیه به انیسون هستند عبارتند از مارچوبه ، زیره سیاه ، کرفس ، گشنیز ، زیره سبز ، کرفس و رازیانه.

بیماری های حساس به هورمون ، مانند سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان، اندومتریوز یا فیبروئید رحم ، انیسون ممکن است مانند استروژن عمل کند. اگر شرایط بالا را دارید که با قرار گرفتن در معرض استروژن ممکن است بدتر شود، از انیسون استفاده نکنید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (19 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits