دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ خاصیت استثنایی آگریمونیا برای درمان بیماری ها
6
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آگریمونیا گیاه دارویی آگریمونیا چای آگریمونیا دمنوش آگریمونیا عصاره آگریمونیا خواص آگریمونیا

گیاه دارویی آگریمونیا

آگریمونیا نامی است که به تیره تقریبا 15 گونه گلدار که در سراسر نیمکره شمالی یافت می شود، می دهند. این گیاهان چند ساله همچنین می توانند در بخش های خاصی از آفریقا پیدا شوند. در حالی که بسیاری از خواص آگریمونیا مورد بحث است، صد ها سال، پزشکان محلی و درمانگر ها، از این گیاه برای برطرف کردن بیماری ها استفاده کرده اند. رایج ترین نوع این گیاه، گونه های زرد رنگی هستند که بهار در مزارع به صورت خودرو می رویند. برگ و گل این گیاه حاوی ترکیب شیمیایی منحصر به فرد است که می تواند در بدن به عنوان سم زدا، مرطوب کننده، منعقد کننده و ضد التهاب عمل کند.

نام علمی: Agrimonia eupatoria

نام های متداول: Common agrimony - church steeples و غافث

نژاد: گلسرخیان

قسمت های مورد استفاده گیاه: گلبرگ ها

زیستگاه: آگریمونیا متعلق به منطقه اروپا است اما در نواحی دارای آب و هوای گرم مانند اکثرا مناطق نیمکره شمالی زمین نیز یافت میشود.

چای آگریمونیا تسکین دهنده و برای زخم و ناراحتی های گلو مناسب میباشد. حتی برخی هنرمندان از چای آگریمونیا برای گرم کردن صدای خود استفاده میکنند. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

کاربرد اصلی این گیاه دارویی نیز آماده سازی صدا میباشد. همچنین از آگریمونیا برای درمان شل بودن شکم، تب، مشکلات سیستم گوارشی، سرفه و آسم نیز استفاده میشود. آگریمونیا بصورت موضعی برای درمان زخم های پوست نیز استفاده میشود.

هشدار! آگریمونیا در صورتی که بر روی پوست استفاده شود میتواند منجر به حساس شدن پوست در برابر آفتاب شده و ریسک آفتاب سوختگی را افزایش دهد. اگر باردار هستید و یا در بازه زمانی 2 هفته و یا کمتر عمل جراحی دارید نباید از آگریمونیا استفاده کنید.

آگریمونیا,گیاه آگریمونیا,خواص آگریمونیا,چای آگریمونیا,دمنوش آگریمونیا

خواص آگریمونیا چیست؟

درمان مشکلات قاعدگی

یکی از شناخته شده ترین کاربرد های آگریمونیا به عنوان یک منعقد کننده است که می تواند خونریزی در بدن را کاهش دهد و به زخم های عمیق کمک کند. در حالی که قاعدگی "زخم" نیست، اما شما می توانید با مصرف خوراکی این گیاه، باعث کاهش خونریزی شدید قاعدگی و کاهش التهاب شوید تا دوره های دشواری قاعدگی تسهیل شود. امروزه قرص هایی که برای کاهش علائم سندروم پیش قاعدگی در بازار موجود است، حاوی خواص آگریمونیا می باشد.

هضم بهتر غذا

به عنوان یک عامل ضد التهاب، آگریمونیا اغلب برای جلوگیری از مسائل گوارشی و دستگاه گوارش، به ویژه اسهال و سایر علائم سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود. همچنین این گیاه با کاهش سوزش و التهاب در غشاء و بافت روده، می تواند معده را به طور قابل توجهی خنک کند. لازم به ذکر است که دمنوش آگریمونیا می تواند به صورت قابل توجهی به درمان یبوست نیز کمک کند چرا که دارای مقادری قابل توجهی فیبر خوراکی می باشد. فیبر ها می توانند مسیر خروج مدفوع در لوله های گوارشی را تسهیل کنند.

کنترل دیابت

آگریمونیا برای خواص بالقوه آنتی دیابتیک مورد مطالعه قرار گرفته است، که می تواند یک گام بزرگ در حل یک رمز و راز بزرگ پزشکی نسل ما باشد. ظاهرا، اجزای فعال خواص آگریمونیا فرآیند های جذب گلوکز و انسولین را در بدن نسبت به بسیاری از درمان های طبیعی دیابتی معتدل تر می کند. این قضیه به حدی جدی است که از سال 2005، تا به امروز آگریمونیا، موضوع تحقیقاتی بیش از 20 هزار نفر بوده است. در آخرین تحقیقاتی که در سال 2017 توسط مجله پزشکی مونیاک چاپ شده بود، دانشمندان موفق شده بودند به یک داروی موثر برای کنترل دیابت دست پیدا کنند.

کنترل مثانه

وقتی ما خیلی پیر و یا جوان هستیم، کنترل مثانه یک مشکل بسیار اساسی است. خواص بی نظیر این گیاه تاثیر شگفت انگیزی بر روی کنترل مثانه دارد و می تواند شما را از شر شب ادراری های خجالت آور خلاص کند. از آنجایی که این گیاه غیر سمی است و نشانه ای از اثرات منفی بر سلامت ندارد، کودکان آن را برای نسل ها، بدون عوارض جانبی یا مشکلی استفاده کرده اند. تحقیقات نشان می دهد که بیش از 50 درصد کهنسالان بعد از 60 سالگی کنترل مثانه خود را از دست می دهند، استفاده از عصاره آگریمونیا می تواند این آمار را کاهش دهد.

سلامت پوست

وقتی دچار ضایعات، جوش ها، بثورات، آکنه، پسوریازیس، اگزما یا سایر بیماری های پوستی می شوید، می توانید به طور موضعی از خواص آگریمونیا در منطقه آسیب دیده استفاده کنید تا از شر مشکلتان خلاص شوید. مصرف خوراکی نیز می تواند اثرات مشابه از خود بر جای بگذارد. در حال حاضر مواد آرایشی و بهداشتی بسیاری با استفاده از گیاهان دارویی مانند آگریمونیا ساخته می شوند که شما می توانید از انها بهره لازم را ببرید.

سم زدایی بدن

فعالیت های زیادی هستند که باعث سمی شدن بدن شما می شوند. این فعالیت ها لزوما مضر و غیر ضروری نیستند، جالب است بدانید که بیش از 40 درصد سموم بدن، توسط فعالیت های آنزیمی تشکیل می شود. این بدان معنی است که بدن ما، خود به خود توانایی تولید سم دارد. مواد فعال آگریمونیا، مانند تیامین، کوکریتین و کاتچین، به طور مستقیم با سلامت کبد و کبد ارتباط دارند. با بهینه سازی عملکرد کبد و کیسه صفرا، بدن می تواند به راحتی سموم . مواد زائدی که باعث ایجاد مشکلاتی جدی بر روی سلامتی و بهبود کارایی کلی متابولیسم می شوند را از بین ببرد.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits