دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مورد گوشت حلزون و فواید آن چه می دانید ؟
14
زمان مطالعه: 6 دقیقه
گوشت حلزون : خواص گوشت حلزون :در حقیقت مواد مغذی بالا برخوردار است شما باید بعنوان یک دلیل برای سلامت خود و به عنوان درمان های طبیعی

فواید گوشت حلزون :

گوشت حلزون در دوران باستان معمولا توسط کشاورزان شکار و معدوم، زیرا به عنوان آفات شناخته م یشد. اما پس ازشناخت و مطالعه درباره این موجود مشخص شد که حلزون دارای خواص بسیاری مثل میزان پروتئین و اسید آمینه های ضرروی بدن .

حتی عصاره گوشت و لجن حلزون حاوی خواص عالی برای درمان التهاب چشم، درد ناشی از قاعدگی، خارش، دندان درد و دیگر موارد است. نه تنها برای سلامتی، بلکه نوعی از حلزون هایی است که برای زیبایی پوست مفید هستند.

حتی در کشورهای دیگر استفاده از حلزون برای زیبایی پوست هم اکنون به سرعت در حال رواج است. شما در مورد فواید حلزون چه می دانید ؟

حقایقی شگفت انگیز درباره گوشت حلزون

1. حلروزن دارای 218 میلی گرم اسید چرب امگا 3 و 17 میلی گرم اسید چرب امگا 6 می باشد.انجمن قلب آمریکا توصیه کرده که یک فرد روزانه باید 5 تا 10 درصد کالری از اسید های چرب امگا 6 داشته باشد.امگا 6 برای بزرگسالان سالم 1 تا 3 گرم در روز است .

2. اسید های چرب امگا 3 نوعی از چربی های غیر اشباع هستند که نمی توانند توسط بدن تولید شوند.بنابرایت امگا 3 به عنوان اسید های چرب ضروری است.خود اسید امگا 3 از DHA و EPA و ALA تشکیل شده است.

3. خواص امگا 3 موجود در گوشت حلزون عبارت است از :

  1. کمک به توسعه مغز و حافظه کودکان. امگا 3 سلامت مغز ما را بهبود می بخشد، زیرا بر رشد غشاهای سلولی در سیستم عصبی مغز تأثیر می گذارد، علاوه بر این امگا 3 می تواند حافظه را تقویت کند.
  2. جلوگیری از بیماری قلبی. امگا 3 برای جلوگیری از بیماری های مرتبط با قلب بسیار مفید است زیرا امگا 3 می تواند ارگان شریان خون را تسریع کند تا امگا 3 بتواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش دهد.
  3. کاهش سطح کلسترول بالا. مطالعات انجام شده امگا 3 موجود در آبزیان همچنین نشان می دهد که سطح تريگلیسیرید و LDL کلسترول در خون کاهش می یابد. اما به یاد داشته باشید، حلزون دارای کلسترول بالاست.

4. حلزون دارای مقدار پروتئین بسیار بالا و مفید برای ساخت عضلات و کاهش چربی های بدن می باشد.در مقایسه با منابع دیگر مانند: در 100 گرم گوشت گاو شامل 14 گرم پروتئین، 3 اونس تن ماهی حاوی 22 گرم پروتئین، ماهی قزل آلا حاوی 19 گرم پروتئین است در حالی که پروتئین حلزون حاوی 16.1 گرم یا 32٪ می باشد.این مقدار بیش از همه منابع است، به جز گوشت گوسفند که 27 گرم در 100 گرم است.

5. حلزون حاوی ویتامین A، ویتامین E، ویتامین B1، B3، B6 و B12 است. ویتامین A برای سلامت چشم مفید است، در حالی که ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. سپس ویتامین B1، B3، B6 و ویتامین B12 ویتامین ضروری است که برای جلوگیری و کنترل دیابت مورد نیاز است.

6. حلزون علاوه بر داشتن ویتامین های غالب شامل ویتامین A، E، نیاسین و فولات نیز هستند. ویتامین A برای چشم ها مفید است، ویتامین E برای بازسازی سلول ها و مراقبت از پوست مفید است، نیاسین نقش متابولیسم کربوهیدرات ها در تولید انرژی دارد و فولات برای زنان باردار مناسب است.

خواص گوشت حلزون

7. حلزون علاوه بر حاوی ویتامین E، موکوس می تواند برای درمان جوش های التهابی استفاده شود. کشورهای توسعه یافته دارای مکان هایی برای پرورش حلزون با تکنولوژی پیشرفته و به عنوان مواد پایه برای محصولات زیبایی است. علاوه بر این، لجن حلزون می تواند به بازسازی پوست و چین و چروک صورت کمک کند.

8. حلزون حاوی کولین است. کولین ویتامین های محلول در آب است که اغلب توسط گروه ویتامین B طبقه بندی می شوند. کولین دارای خواص بسیار مهمی می باشد، از جمله بخش جدایی ناپذیری از غشای سلولی، انتقال دهنده عصبی و اهدا کنندگان گروه متیل، با تعدادی از پروسه های حیاتی بدن.

کبد می تواند کولین تولید کند، امابدن به مقدار بیشتری نیاز دارد. بنابراین باید از منابع غذایی به دست آید. مصرف کولین توصیه شده برای مردان 550 میلی گرم و 425 میلی گرم برای زنان است، کولین برای جنین و رشد آن یک عامل ضروری محسوب می شود.در حالی که حلزون حاوی 65 میلی گرم است.

9. حلزون حاوی آهن بالاست (حدود 3.5 میلی گرم یا 19 درصد) آهن یک ماده حیاتی است آهن برای بقا بسیار مهم است ، به حمل اکسیژن به بافت های ریه کمک می کند و باعث اکسیژن رسانی به سلول ها نیز می شوند. برای حمل اکسیژن، آهن نیاز به ماده دیگری مانند پروتئین دارد.

10. حلزون حاوی سطوح بالای منیزیم است. منیزیم نقش مهمی در بدن دارد که برای بیش از 325 واکنش آنزیمی، از جمله سنتز چربی ها، پروتئین ها و اسیدهای نوکلئیک، فعالیت عصبی، انقباض عضلات و آرام سازی، فعالیت قلبی و متابولیسم استخوان، مورد نیاز است.

11. حلزون حاوی مقدار زیادی فسفر تشکیل شده است.نقش فسفر به عنوان یک کانال انرژی برای متابولیسم و چربی ها و نشاسته برای تقویت دندان ها و لثه ها و برای سنتز DNA و جذب کلسیم است.

12. حلزون حاوی سلنیوم بسیار بالا برای مبارزه با بیماری های قلبی و سرطان است .سلنیوم با ویتامین E هماهنگ است به این معنی که هر دو به طور مساوی به هم نیاز دارند و در واقع مکمل یکدیگر هستند.هر دو آنتی اکسیدان قدرتمندی هستند که به دلیل جلوگیری از پیری و سخت شدن بافت ها از طریق اکسیداسیون عمل می کنند.

سلنیوم معدنی برای بدن بسیار ضروری است و می تواند در سلول بدن یافت شود که عمدتا در کلیه ها و کبد و پانکراس تمرکز دارد.در مردان نیمی از سلنیوم بدن آن ها در بیضه ها و بخشی دیگر در غده پروستات وجود دارند .

موارد احتیاط در موردن خوردن حلزون

حلزون دارای کالری پایین و بدون فیبر است

حلزون کلسترول بالایی دارد. حلزون حاوی کلسترول بالا است. انتظار نداشته باشید از امگا 3 و امگا 6 حلزون سود ببرید زیرا قادر به پوشش خطرات کلسترول بالا در حلزون نیست. بنابراین، اگر کلسترول بالاتری می خواهید نبای حلزون مصرف کنید.

divider

بیشتر بخوانید:

فواید کرم حلزون بر روی پوست

کرم حلزون و عوارض آن

خاصیت معجزه آسا عصاره حلزون روی پوست

درمان چین و چروک صورت با حلزون

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (14 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

shahin | ۴ ماه پیش
خو چجوری اینو بخوریم😐هرجور حساب کنیم از گلو پایین نمیره 😐یه روش برا خوردنش بگین لطفا😐
0
0

hits