دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر صابون زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست و مو
16
زمان مطالعه: 6 دقیقه
صابون ذغال یا زغال به دلیل دارا بودن خواص زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست، محبوبیت خاصی بدست آورده است. ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، اما زغال فعال یا فرآوری شده به عنوان یک عنصر مهم در صابون های طبیعی و پاک کننده ها در سراسر جهان کاربرد...

مصرف صابون زغال برای پوستی زیبا

آیا تاکنون در مورد ترکیب نامتعارف و غیرمعمول صابون و زغال شنیده اید؟ خوب، بسیار شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که امروه زغال عنصر اصلی بسیاری از محصولات آرایش و بهداشتی و مراقبت از پوست است و فواید شگفت انگیزی دارد. باورش سخت است؟! این مقاله در مورد زغال و مزایای صابون زغال فعال (زغال فرآوری شده) می باشد. زغال چوب فعال مصارف بسیار و مزایای زیادی برای سلامتی دارد به عنوان مثال می توانیم بعنوان ماسک صورت، برای مراقبت های پوستی و سم زدایی و بسیاری از کارهای دیگر استفاده کنیم. لازم به تاکید است که این مقاله درباره خواص صابون زغال چوب برای سلامتی پوست صحبت می کند نه درباره زغالی که برای پخت و پز از آن استفاده می شود این مقاله را با دقت بخوانید!

کاربردهای گوناگون زغال از گذشته تا کنون

زغال برای بیش از هزاران سال مورد استفاده بوده است. مصری های باستان از آن برای ضدعفونی کردن زخم استفاده می کردند. هندوها برای تصفیه آب از آن استفاده می کردند. همچنین در قرن هجدهم، داروسازان و شیمیدانها زغال را مورد بررسی قرار دادند و به قابلیت آن را برای حفاظت در مقابل سموم پی بردند. در حال حاضر، زغال فعال (نوع فرآوری شده آن) در فیلترهای آب و همچنین پادزهر سم استفاده می شود.

اخیرا، به دلیل خواص بی نظیر زغال فعال در زیبایی و مراقبت از پوست، محبوبیت خاصی بدست آورده است. ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، اما زغال فعال یا فرآوری شده به عنوان یک عنصر مهم در صابون های طبیعی و پاک کننده ها در سراسر جهان کاربرد دارد.

فواید صابون زغال برای مشکلات پوستی

مزایای صابون زغال برای مشکلات پوستی

1- درمان پوست چرب

شاید بسیاری از شما راه های بی شماری را برای درمان پوست چرب امتحان کرده باشید و حتی از ادامه آن خسته شده باشید. شرایط پوست چرب در طول فصل تابستان حتی بدتر می شود. صابون زغال ، چربی بیش از حد و آلودگی را از سطح پوست جذب می کند و آن را از بین می برد. این صابون چربی اضافه صورت را به طور موثر برطرف می کند.

2. پوستی شاداب و بی عیب و نقص

صابون ذغال دارای قابلیت شگفت انگیزی در کنترل چربی صورت و پاکسازی آلودگی ها از منافذ پوست می باشد. این صابون سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد و پوست را تمیز و شفاف می کند.

3- صابون زغال برای درمان آکنه

صابون زغال فعال در درمان آکنه بسیار مفید است. این صابون نه تنها به حذف سموم کمک می کند، بلکه باعث حذف ناخالصی ها و آلودگی های پوستی می شود در نتیجه در درمان آکنه موثر است. این صابون حتی جای جوش و آکنه صورت را رفع می کند.

صابون زغال مناسب انواع پوست

4-کاهش منافذ پوست

اگر شما زمان زیادی را در خارج از منزل در میان دود، گرد و غبار و آلودگی هوا سپری می کنید، ممکن است متوجه شوید که آلودگی ها بر روی منافذ پوست نشسته و در نتیجه منافذ پوست بزرگ تر و بازتر خواهند شد. پس از یک دوره معین، این منافذ به صورت واضح بر روی صورت قابل مشخص هستند. صابون ذغال بهترین راه حل برای کاهش منافذ باز پوست است. این صابون نه تنها آلودگی ها را از سطح پوست پاکسازی می کند، بلکه منافذ بسته شده پوست را نیز درمان و اندازه منافذ باز پوست را کاهش می دهد.

5- پوستی سفت تر و محکم تر

با افزایش سن، پوست شل و افتاده می شود. بنابراین بهتر است که سریعا اقدامات ضروری را انجام دهید. ذغال دارای کیفیتی است که به سرعت پوست را سفت و محکم می کند.

6- مناسب انواع پوست

مناسب بودن و سازگاری پوست در هنگام استفاده از محصولات بهداشتی پوست، یک نگرانی عمده است. باید بدانید که صابون زغال مناسب هر نوع پوستی است.این صابون از یک طرف، چربی و آلودگی های پوست چرب را برطرف می کند، از سوی دیگر پوست های خشک را مرطوب و تغذیه می کند. علاوه بر این، این صابون برای پوست های حساس نیز مناسب است و به طور موثری حساسیت پوست و قرمزی و التهاب صورت را درمان می کند.

خواص شگفت انگیز صابون زغال

7- جلوگیری از پیری زودرس

صابون ذغال یک راه موثر برای جلوگیری از پیری زودرس است. این صابون با جلوگیری از چین و چروک و خطوط ریز صورت از پیری و همچنین ظاهر خسته و گرفته صورت جلوگیری می کند.

8- کاهش لکه های پوست

استفاده منظم از صابون زغال نتایج شگفت آوری در داشتن پوستی بدون لکه دارد. صابون ذغال با حذف آلودگی ها و سموم از پوست، در داشتن پوستی بدون لکه موثر است. این صابون همچنین با لایه برداری سلول های مرده پوست، باعث شفاف شدن پوست می شود.

9- درمان بیماری پوستی صدف( پسوریازیس)

صابون زغال، یک اگزوفیلانت(لایه بردار عالی) است ، که در حذف سلول های مرده پوست و آلودگی و جرم پوست موثر است، این صابون پسوریازیس و اگزما را درمان می کند، همچنین در درمان خشکی و ترک پوست موثر است. در بعضی از موارد، از تکرار و عود بیماری نیز جلوگیری می کند.

10- درمان شوره سر

صابون زغال دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به عنوان صابون و شامپو کاربرد فراوانی دارد. هنگامی که به عنوان شامپو استفاده می شود، به درمان بیماری های پوستی از جمله شوره سر و خشکی پوست سر کمک می کند

خواص صابون ذغال برای پوست

.

با وجود تمام مزایای صابون زغال فعال ذکر شده در مطالب فوق ، صابون زغال کاملا ارزان قیمت است و محصول باارزشی است که احساس زیبایی و لطافت پوست را به ارمغان می آورد.

با مجله دلگرم همراه باشید تا در مورد خواص صابون های گیاهی و طرز ساخت صابون های گیاهی بیشتر بیاموزید.

در این رابطه بخوانید:

فواید بی نظیر صابون رزماری برای پوست های چرب +طرز ساخت خانگی آن

فواید صابون آلوئه ورا برای پوست صورت ( طرز ساخت این صابون )

طرز ساخت صابون خانگی جعفری برای کاهش لکه های صورت

فواید بی نظیر صابون اسطوخودوس برای پوست و مو + طرز ساخت خانگی

ترجمه و گرد آوری
سهیلا مقصودی
بخش سلامت مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (16 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits