دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید دارویی و درمانی دمنوش نعنا فلفلی
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دمنوش لاغری نعناع فلفلی:مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است.

دمنوش لاغری نعناع فلفلی

مدام کسالت دارید؟ در هضم غذا مشکل دارید؟ پاهایتان درد می‌کند؟ زیاد عرق می‌کنید؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به این سوالات مثبت است برایتان درمانی از دل طبیعت آورده‌ایم که راست کار خودتان است. نعنا فلفلی! این سبزی نه تنها تمام مشکلاتی که بر شمردیم را رفع و رجوع می‌کند بلکه کلی خاصیت دیگر نیز دارد که در ادامه‌ی مطلب خواهید خواند. با دلگرم همراه باشید.

خواص بی نظیر نعنا فلفلی!

دمنوش لاغری نعناع فلفلی بسیار در کاهش اشتهای کاذب موثر است؛دمنوش لاغری نعناع فلفلی مناسب افرادی هست که دچار پرخوری عصبی میشوند.دمنوش نعناع فلفلی در سلامت سیستم گوارش، درمان درد، از بین برنده التهاب، آرامش دهنده جسم و ذهن، از بین برنده بوی بد دهان، کمک به لاغری و تقویت دستگاه ایمنی خوبست. یکی از بهترین گیاهان دارویی در طب سنتی می باشد.دمنوش نعناع فلفلی تأثیر قابل توجّهی روی دستگاه گوارش دارد و عنصر اصلی آن به نام مانتول، با ارزش ترین قسمت ساختار طبیعی آن است یکی از گیاهان پر استفاده در طب سنتی ایران می باشد.این دمنوش، دم کرده ای از برگ های نعنا فلفلی است که کافئین ندارد و به همین دلیل، نوشیدنی آرام بخش و بسیار مناسب برای کسانی است که بی خواب می شوند.

نعناع فلفلی بومی اروپا است اما در سراسر جهان، محبوب است و به طور گسترده ای از آن استفاده می شود. در سراسر جهان از دمنوش نعناع فلفلی استفاده می شود و روغن آن کاربرد درمانی بالایی دارد و به طور خاص، برای درمان روده ی تحریک پذیر استفاده می شود.دمنوش نعناع فلفلی عطر بسیار مطبوعی دارد و به همین دلیل، یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. این دمنوش آرام بخش است اما فواید دیگری هم برای بدن دارد. اکنون به برخی از فواید دیگر آن خواهیم پرداخت...

تب بر با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

مانتول خنک کننده ای عالی است. نوشیدن دمنوش نعناع فلفلی باعث تعریق خارجی می شود و مانتول موجود در آن هم بدن را از داخل خنک می کند. این خاصیت به پایین آمدن تب کمک می کند و می تواند التهاب ناشی از آن را نیز برطرف کند.

دمنوش نعناع فلفلی

سلامت دستگاه گوارش با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

هزاران سال است که از روغن و دمنوش نعناع فلفلی برای درمان مشکلات مختلف گوارشی و دستگاه گوارش استفاده می شود. شواهد تاریخی نشان می دهند که بیش از ۱۰۰۰ سال است که از دمنوش نعناع فلفلی به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود. دمنوش نعناع فلفلی بادشکن است و به حرکت گاز جمع شده در بدن و جلوگیری از نفخ، قولنج و ناراحتی معده کمک می کند. این دمنوش جریان صفرا را تحریک می کند و به گوارش مؤثرتر و بهبود اجابت مزاج کمک می کند.

مسکّن با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

نعناع فلفلی تسکین دهنده ای مؤثر نیز است و دردهای مربوط به قولنج، نفخ و سوء هاضمه را کاهش می دهد. این تأثیر دمنوش نعناع فلفلی به دلیل اثر آرام بخشی آن بر روی روده و شل کردن عضلات مجاری گوارشی است. این دمنوش می تواند اسهال، سندروم روده ی تحریک پذیر و یبوست را بهبود بخشد و به بهتر شدن عملکرد کلی دستگاه گوارش کمک کند.

تهوّع و استفراغ

زمانی که صحبت از بیماری می شود، هیچ چیز به اندازه ی تهوّع و استفراغ، آزاردهنده نیست. دمنوش نعناع فلفلی ضد تشنّج است بنابراین احتمال تهوّع و استفراغ، حتی تهوّع ناشی از حرکت همچون دریازدگی را کاهش می دهد. این دمنوش به کاهش دل درد و دلشوره ی مربوط به تهوّع های ناشی از حرکت کمک می کند و خواص ضد التهابی آن می تواند معده ی شما را به حالت طبیعی بازگرداند.

مشکلات تنفّسی با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

خواص ضد تشنجی و ضدانقباضی نعناع فلفلی به کاهش سرفه و بهبود دستگاه تنفّسی کمک می کنند. دمنوش نعناع فلفلی با آرام کردن عضلات گلو و سینه، به رفع علائم سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

دستگاه ایمنی دمنوش لاغری نعناع فلفلی

دمنوش نعناع فلفلی دارای خواص ضدباکتریایی است و به همین دلیل، به بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله تب، سرفه و سرماخوردگی کمک می کند. این دمنوش نه تنها به بهبود علائم بیماری شما کمک می کند بلکه از بیمار شدن جلوگیری می کند. نعناع فلفلی حاوی ویتامین B، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و کلسیم نیز هست که به جذب مواد مغذی لازم برای مقابله با بیماری ها و عملکرد صحیح بدن کمک می کنند.

بوی بد دهان با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

عطر نعنایی قوی و خاصیت ضدباکتریایی دمنوش نعنا فلفلی، ‌آن را به راهی عالی برای رفع بوی بد دهان تبدیل کرده است. عوامل ضدباکتریایی موجود در آن، میکروب هایی را که باعث بدبو شدن دهان می شوند از بین می برد و مانتول موجود در آن هم باعث تازه و خوشبو شدن نفس می شود.

کاهش وزن با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

عطر نعناع فلفلی و برخی از ترکیبات طبیعی آن، می توانند اشتها را کاهش دهند؛ بنابراین بو کردن روغن و نوشیدن دمنوش آن به کاهش پرخوری و در نتیجه، چاقی کمک می کند.

دمنوش نعناع فلفلی

کاهش استرس با دمنوش لاغری نعناع فلفلی

آرام بخش، ضد تشنّج و ضدانقباض بودن مانتول باعث شده است که ماده ی بسیار خوبی برای کاهش فشار ذهنی باشد. ویژگی ضدالتهاب بودن آن هم باعث کاهش فشار خون و حرارت بدن می شود و به آرامش و تخلیه ی ذهن از نگرانی ها کمک می کند.

توجه توجه

مصرف خوراکی نعنا فلفلی برای افرادی که از سنگ کیسه‌ی صفرا دارند توصیه نمی‌شود. از این گذشته مصرف عصاره‌ی خوراکی برای خانم‌های باردار و شیرده و همچنین کودکان زیر دو سال مورد منع مصرف دارد.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب دمنوش لاغری نعناع فلفلی

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits