دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص دارویی و درمانی عرق کرفس در طب سنتی
66
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص دارویی و درمانی عرق کرفس در طب سنتی:ر گذشته پارسیان به کرفس،کرفش و کرسب نیز می‌گفته‌اند و اعراب آن را معرب کرده و کرفس نامیده‌اند. کرفس دارای انواع و اقسام گوناگونی است، اما در بین آنها دو نوع در تغذیه و بقیه در مداوا به کار می‌روند.

کرفس سرشار از املاح و ویتامین+ خواص بی نظیر عرق این گیاه

در گذشته پارسیان به کرفس،کرفش و کرسب نیز می‌گفته‌اند و اعراب آن را معرب کرده و کرفس نامیده‌اند. کرفس دارای انواع و اقسام گوناگونی است، اما در بین آنها دو نوع در تغذیه و بقیه در مداوا به کار می‌روند. در کرفس ویتامین‌های آ ‌- ب -‌ وث و املاح سدیم ‌ پتاسیم و فسفر نهفته است. عطر مطبوع، طعم گوارا و خواص انکارناپذیر کرفس، آن را از بین سبزی‌های دیگر ممتاز کرده است.

خواص عرق کرفس

مهم‌ترین نوع دارویی کرفس، کرفس آبی یا کرفس مرداب است که به طور خودرو در کنار مرداب‌ها می‌روید. نوع دیگر آن کرفس عطری است که به علت داشتن عطر زیاد به کرفس مشک معروف است.برگ کرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A (بتاکاروتن) است در حالی که ساقه ی آن منبع ویتامین های B6 ,B2 ،B1، ویتامین C و همچنین پتاسیم، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر،سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است.

هورمون های گیاهی موجود در کرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به کرفس می دهند، بلکه در کنار بقیه املاح و ویتامین ها کرفس را به معجونی تبدیل می نمایند که در حقیقت می تواند داروی هر دردی باشد.از پرخاصیت ترین داروهای گیاهی عرق کرفس است .

خواص عرق کرفس

عرق کرفس خواص زیادی دارد که برخی از آن ها عبارتند از :

1- عرق کرفس برای درمان رماتیسم , چربی بالای خون و شستن کلیه ها نافع بوده و نقرس را درمان می نماید .

2- عرق کرفس به علت داشتن آنتی بیوتیک های طبیعی در درمان بیماری های عفونی مفید بوده و تسکین دهنده ی درد مفاصل می باشد .

3- آشامیدن عرق کرفس برای درمان سنگ کلیه سودمند بوده و مثانه را شستشو می دهد . افزون بر این عرق کرفس برای درمان دیابت , رنگ پریدگی و زرد بودن چهره موثر می باشد .

4- برای رفع بوی بد دهان و افزایش دادن اشتها نوشیدن عرق کرفس مفید بوده و علاوه بر آن عرق کرفس سودا و بلغم را دفع می نماید .

5- عرق کرفس خاصیت صفراآوری داشته و برای درمان زخم معده و سوء هاضمه نافع می باشد .

6- برای کم کردن فشار خون توصیه می شود که هر صبح و عصر عرق کرفس مصرف نمایید . افزون بر این عرق کرفس مدر بوده و معده را تقویت می نماید .

7- برای پالایش و قلیایی کردن خون نوشیدن عرق کرفس سودمند است . همچنین مصرف عرق کرفس برای درمان بیماری هایی مثل حصبه , سرماخوردگی , میگرن , پیسی و برص , آب مروارید و تاول زدن دهان موثر می باشد .

خواص عرق کرفس

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (66 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits