دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید زالو درمانی
7
زمان مطالعه: 15 دقیقه
فواید زالو درمانی:نتایج مثبت زالو درمانی/با دلگرم همراه باشید تا با فواید زالو درمانی آشنا شوید.

نتایج مثبت زالو درمانی

با دلگرم همراه باشید تا با فواید زالو درمانی آشنا شوید.

فواید زالو درمانی

فواید زالو درمانی

زالو درمانی

زالو و خواص عجیب آن زالو به عربی « عَلَق » و از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب زندگی می‌کند. جانورشناسان تا کنون 650 نوع زالو را شناسایی کرده‌اند که برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند که ما در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

فواید زالو درمانی

توصیه های قبل از زالو درمانی

  • تمام آداب حجامت و فصد ( زمان , مکان , رژیم غذایی قبل و بعد) درباره زالو درمانی هم صادق است.
  • قرص وارفارین و آسپرین , دی پیریدامول , اسویکس , کلوپیدگرل , و قرص های مسکن حداقل از یک روز قبل از زالو درمانی باید قطع شود.
  • موهای موضع زالو درمانی باید پاکسازی و تراشبده شود.
  • قبل از زالو درمانی حداقل 15 روز از یکی از رژیم های پاکسازی ابتدا جزوه استفاده شود .
  • 24 ساعت قبل از زالو درمانی مقاربت جنسی نداشته باشید.
  • موضع زالو درمانی را فقط با آب خالی و صابون های غیر معطر قبلا شستشو دهید (از عطر و ادکلن و شوینده های معطر استفاده نکنید)
  • پس از زالو درمانی موضع زالو اغلب اوقات , خون ریزی دارد و برای پیشگیری و سایر مشکلات , برنامه کاری , سفر , مهمانی پس از زالو درمانی نداشته باشید لااقل 8 ساعت پس از آن در استراحت و آرامش به سر ببرید
  • برای زالو درمانی عجله نکنید , ابتدا با داروهای گیاهی خاص , رژیم های پاکسازی بدن که در ابتدا جزوه آمد , بادکش و حجامت و فصد باید خون وکبد پاکسازی شود و سپس زالو درمانی اثر فوق العاده ای خواهد داشت.
  • مصرف غذاهای سرد (لبنیات , تخم مرغ , برنج , مرغ , خیار و کاهو , کیوی , میوه نارس و ترش , ماکارونی , آش جو و آلوچه و ...)قبل از زالو درمانی مجاز نیست (حداقل 8 ساعت)
  • مصرف رب انار , آب انار و گلاب (6واحد آب انار + 1 واحد گلاب ) مسهل ها و منضج ها ی گیاهی قبل از زالو درمانی (حداقل یک هفته ) بازده زالو درمانی را بسیار ارتقا می دهد.
  • گرسنگی یا پرخوری و بیخوابی و کم خوابی سبب کاهش تاثیر زالو درمانی خواهد شد.
  • زن ها در حاملگی یا عادت ماهیانه نباید زالو درمانی کنند.( بویژه زیر قوزک داخلی پا )
  • قبل و بعد از زالو درمانی استحمام طولانی و گرم و سونا و جکوزی جایز نیست .
  • زمان زالو درمانی آرامش روحی و عصبی و جسمس لازم است . در صورت داشتن استرس و ترس , اضطراب و هیجان زیاد یا نشاط بیش از حد با پزشک و دستیار مشورت کنید .
  • اگر قبل و زمان زالو درمانی , تلخی دهان و خشکی دهان دارید اندکی رب انار و رب آلو تناول کنید.
  • اسهال , ادرار زیاد , تعریق فراوان , استفراغ فراوان قبل از زالو درمانی نباید باشد.
  • زالو اندازی بهتر است در نیمه دوم ماههای قمری بهتر است به خصوص روزهای 16 و 17 ماه
  • – عده ای از اطبای طب سنتی برای زالو اندازی محدوده سنی قائل اند و قبل از 2 سالگی و بعد از 60 سالگی زالو اندازی را مجاز نمی دانند . البته بعضی هم به این محدودیت اعتقادی ندارند و زالو اندازی را در صورت نیاز در هر سنی مجاز می دانند.
  • بهتر است زالو قبل از استفاده مدتی در آب صاف نگهداری شود و روزانه یک الی دو بار آب ظرف را تعویض نمود تا پاکسازی زالو بهتر انجام شود .
  • زالو نباید مستقیما روی رگ انداخته شود . در مناطقی از پوست که خیلی سرد و رنگ پریده و مشکوک به نظر می آید و یا شدیدا متورم است (ادم) زالو درمانی مناسب نیست.
  • برای نواحی نازک بدن مثل صورت نباید از زالوی درشت استفاده کرد . زالو ها باید ریز باشند.
  • در افراد آنمیک (کم خون) باید از زالوهای ریز استفاده کرد.
  • در یک مرحله نباید از تعداد زیادی زالو استفاده کرد . چون ممکن است سیستم ایمنی بیمار , علیه بزاق زالوها واکنش نشان دهد و یا بیمار دچار ضعف شود در صورت نیاز , زالو اندازی به دفعات انجام شود
  • برای زالو درمانی بهتر است بیمار بنشیند و در صورت ضعف دراز بکشد و پاهایش را بالا ببرید تا خون به سمت مغز هجوم برد و ضعف از بین رود و تن بیمار خیس عرق می شود که این عرق نشانه از بین رفتن ضعف است و حالا باید به او عسل یا شربت عسل یا گلاب یا بیدمشک بدهید .

فواید زالو درمانی

خاصیت درمانی زالو

در بزاق دهان او است که ماده ضد انعقاد خون به نام هیرودین است و موجب رقیق شدن خون و باز شدن گرفتگی رگها و در نتیجه افزایش خون‌رسانی به مغز و بدن می‌شود. به عقیده بعضی کارشناسان 100 نوع ماده ویژه با اثرات درمانی گوناگون توسط زالو در خون ترشح می‌شود و مورد توجه پزشکان و جراحان قرار گرفته است و در اروپا و آمریکا در موارد گرفتگی رگهای قلب، گرافتهای پوستی و زیبایی پوست و جراحی قلب و پیوند اعضا و تقویت سیستم دفاعی بدن از آن استفاده می‌شود. مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی سینا با آزمایش‌های مکرر آثار درمانی زالو را تجربه کرده است.در قانون بوعلی سینا فصلی درباره زالو و علایم زالوهای سمی و زالوهای مفید آمده است.

کشورهایی نظیر روسیه و انگلستان و آلمان از تولید و صادرات زالو درآمد هنگفت ارزی بدست می‌آورند. زالو از 2500 سال قبل در هند، یونان، روم، ایران و سپس در اروپا مورد استفاده پزشکی قرار گرفته است و در کشور روسیه بیماریهای مختلف (سردرد و امراض قلبی و پوستی و ضعف قوای جنسی) با زالو معالجه می‌شود. در مسکو و اکراین کرم‌های آرایشی برای رفع چین و چروک صورت تولید شده که ماده مؤثر آن از بزاق دهان زالو گرفته شده است.

پروفسور می یر، آلتون، اوخنر و هورنر معتقدند هرگونه کانون عفونی بدن را بوسیله زالو می‌توان ریشه‌کن کرد. هر زالو 5 تا 15 میلی لیتر خون می‌مکد (10 برابر حجم بدن خود) در مدت 15 تا 60 دقیقه، پس از جدا شدن زالو خون‌ریزی 2 تا 10 ساعت طول می‌کشد.

با انداختن دو عدد زالو پشت گوشها می توان امراض صعب العلاج مغز (CXS) پارکینسون، رعشه، (MS) و (VA) گرفتگی عروق مغز، آلزایمر و صرع را معالجه کرد. با زالو درمانی می‌توان زخم معده، کولیت روده، پرستات، امراض ریوی، التهابات کبد، کیسه صفرا و بواسیر را معالجه کرد.

با زالو درمانی می‌توان ناباروری مردان (ضعف اسپرم- واریکوسل)، کاهش میل جنسی و ترک اعتیاد مواد مخدر را معالجه کرد. بوعلی سینا در قانون می‌فرماید: « از زالوهایی که کرکهای ریز و نرم دارند یا لاجوردی هستند یا یک خط قرمز در سراسر کمرشان هست پرهیز کنید زیرا دچار بیهوشی، خون‌ریزی، تب، سستی و قرحه‌های بدخیم خواهید شد. از زالوهایی که در آبهای خزه‌دار که محل زیست قورباغه‌ها است استفاده کنید. از زالوهایی که در آبهای گل‌آلود سیاه هستند استفاده نکنید.

زالوها توانایی این را دارند که به هر نقطه از بدن بچسبند و بگزند و درمان را انجام دهند. وقتی دقیق به زالوها نگاه کنید, می‌بینید که در قسمت سَر؛ گردن درازی ایجاد می‌شود که نشان دهنده این است که زالو خوب محل را گزیده است. البته حرکات ملایم و موجی شکل بدن زالو نیز نشانگر همین مطلب است.

مکانیسم اثر زالو این است که زالو خون آلوده و فاقد O2 را تخلیه می‌کند و از سوی دیگر بزاق خود را که حاوی ماده‌ای آنتی‌کوالاگون (هیرودین) است و احتمالاً بیش از یکصد نوع ماده است را به موضع تزریق می‌کند.

بنابراین زالو همزمان عمل تصفیه خون و رقیق کردن خون را با هم انجام می‌دهد، بنابراین خون سالم و پاکسازی شده به کنترل عفونت‌ها و عملکرد بهتر سلول‌های دفاعی خون, سیستم ایمنی و افزایش اکسیژناسیون بافت‌ها منجر خواهد شد.

محمد عزیز خانی دستیار تخصصی طب سنتی درباره زالو می‌گوید: جنبه‌های درمانی زالو را صدها سال است که بشر شناخته است ولی نگاه طبی و درمانی را شاید نخستین‌بار حکیمان ایرانی داشتند.

وی می‌افزاید: اما از سال 1500 میلادی به بَعد در آمریکا و اروپا ردپای زالو درمانی دیده می‌شود که در کتاب‌های مرجع پزشکی اشاره و استفاده کردند ولی ردپای زالودرمانی را در کتاب ابن سینا و ذخیره خوارزمشاهی و کتاب خلاصه الحکمه و کتب‌های مبنایی طب سنتی ایرانی تا 1100 -1200 سال قبل نیز وجود دارد؛ پس می‌توانیم بگوییم نخستین‌بار به طور علمی و طبی ایرانی‌ها به زالو درمانی پرداختند.

این دستیار تخصصی طب سنتی عنوان می‌کند: در درمان با زالو ابتدا باید بدن را پاکسازی و آماده کرد که این پاکسازی می‌تواند با کمک غذا یا داروهای گیاهی صورت پذیرد. همچنین در انجام تمام اعمال یداوی باید فرد قوت و توان خوبی داشته باشد.

عزیزخانی معتقد است که افراد نباید درگیری‌های ذهنی, خستگی, افسردگی, استرس یا ... داشته باشند و شرایط روحی بیمار نیز خوب باشد تا در روند اعمال یداوی فرد دچار مشکل نشود. به افراد توصیه می‌شود افراد برای انجام اعمال یداوی حتماً به مراکزی مراجعه کنند که مورد تایید وزارت بهداشت است.

عزیزخانی بیان می‌کند: ما خودمان مروج طب سنتی هستیم و هم از منتقدان طب سنتی نیز هستیم.

وی یادآور شد: حتماً باید وزارت جهاد کشاورزی در زمینه پرورش و تکثیر زالوهای استریل بهداشتی و طبی آستین بالا بزند تا ما بتوانیم به راحتی زالوهای خوب را در اختیار پزشکان علاقه‌مند قرار دهیم و حتماً باید زالو درمانی در محیط مطب انجام شود، بنده مشاده کردم که در نمازخانه یا حسینیه یا قطار یا خانه و ... زالو درمانی انجام شده که دور از شان مردم است که به این افراد رجوع کنند؛ حتماً باید نزد اطبای مجرب بروند تا نتایج خوب و کامل را از زالودرمانی ببینند.

زالو بهتر از حجامت خون فاسد را از عمق بدن بیرون می‌کشد. اول محل زالو را با آب گرم پاک کنید ( از صابونهای عطری استفاده نکنید). جایی را که می‌خواهید زالو بیندازید اول با دست مالش بدهید تا سرخ شود. اگر جای زالو را با گل سرشوی یا خون بمالند زالو بهتر می‌گیرد.

بهتر آن است که پس از جدا شدن زالو محل گزش او را حجامت بدهند. اگر پس از جدا شدن زالو خون بند نیامد پودر مازوج سوخته، نوره یا خاکستر یا پودر نرم زردچوبه استعمال شود.» موارد استفاده از زالو در مجمع پژوهشگران طب گیاهی بوعلی‌سینا

1- دُمَل‌ها و زخم‌های چرکی و جوش‌هایی که در اثر عفونت خون یا در اثر ترشح هورمون جنسی در خون (در اوایل بلوغ) بر پوست چهره و بدن ظاهر می‌شود و آفتِ زیبایی دختران جوان است. زیر هر زخم یک عدد زالو بیندازد.

2- غده‌های عفونی زیر پوست که درد دارد با انداختن یک زالو زیر غده و یا در ورم گلو از بیرون معالجه می‌شود.

3- برای گرفتگی رگهای قلب که موجب عوارض قلبی و تنگی نفس می‌شود و دکترها با عمل باز و هزینه‌های کلان بدون ضمانت عمل می‌کنند. با انداختن 4 عدد زالو بالای پستان چپ با ضمانت و هزینه کم رگها باز می‌شود و این مجمع صدها تجربه در این زمینه دارد.

4- عوارض سکته مغزی و نرسیدن خون به مغز به صورت فلج یک‌طرفه و رعشه و لرزش سر و دست‌ها و ضعف مغز ظاهر می‌شود. با انداختن 2 عدد زالو به پشت گوش طرف مقابل آن طرفی که فلج شده، مویرگهای مغز باز و معالجه می‌شود. نکته مهم: در موارد سکته مغزی به دلیل اینکه سلولهای مغز بیشتر از غذا به اکسیژن نیاز دارند، از دست ندادن زمان خیلی مهم است، لذا قبل از هر اقدامی و در کمال خونسردی باید زالو تهیه کرد و پشت گوش بیمار انداخت.

تجربه ما در مورد سکته های مغزی که بلافاصله زالو انداخته شده این است که بیمار پس از نیم ساعت به حالت عادی خود برمی گردد (دست و پا و دیگر اعضای بدن فرمانهای مغز را اجرا می کنند) و پس از ۵ ساعت قادر به سخن گفتن می باشد. اکنون که خطر تا حدود ۹۰٪ برطرف شده برای تحت نظر داشتن بیمار به بیمارستان مراجعه کنید.

آیا می دانید ؟؟!!!

آیا می دانید که در کشور ترکیه مثل بانک خون، بانک زالو هم وجود دارد. به امید اینکه روزی بیمارستانهای ما هم به بانک زالو مجهز شوند.

5- عوارض قند بر چشم‌ها (مویرگهای چشم از خون غلیظ قندآلود پُر می‌شود و موجب کوری می‌گردد) با انداختن 2 عدد زالو به دو طرف چشم‌ها خون مویرگهای چشم تخلیه و بینایی برمی‌گردد.

6- عوارض قند روی پاها که باعث سیاه شدن و گاه زخم شدن پاها می‌شود و جراح‌ها پای مریض را از مچ قطع می‌کنند. با انداختن 4 عدد زالو به محل سیاه شده که هر ۱۵ روز تکرار شود، خون قندآلود تخلیه و رنگ پوست پا طبیعی می‌شود.

7- واریس و برجسته شدن و ورم کردن رگهای ساق پا که گاه با درد شدیدی همراه است. با انداختن 5 عدد زالو روی پاها و تکرار آن هر 20 روز واریس و درد شدید و ورم آن خوب می‌شود.

8- آرتروز مزمن و درد شدید زانو و آب زانو و ورم زانو و زیر زانو با انداختن 4 عدد زالو روی پاها تکرار هر ماه آن معالجه می‌شود.

9- سردرد و سینوزیت مزمن و عفونت سینوسها با انداختن 4 عدد زالو به شقیقه‌ها، عفونت تخلیه و سردرد خوب می‌شود.

10- کیست و عفونت پستان‌ها با انداختن 4 عدد زالو زیر هر پستان برطرف و معالجه می‌شود.

11- ورم لوزه‌ها و عفونت آن و خنازیر (زخم خطرناک گلو) با انداختن 4 عدد زالو ازبیرون به لوزه‌ها و زخم خنازیر معالجه می‌شود.

12- نقرس و درد شدید پاها با انداختن 4 عدد زالو بین انگشتان پا معالجه می‌شود.

13- باد سرخ (ورم بینی) و پوست سر با انداختن 4 عدد زالو به محل ورم کرده معالجه می‌شود.

14- واریکوسل و عوارض بیضه‌ها و ضعف اسپرم مردان با انداختن 3 عدد زالو زیر بیضه‌ها معالجه می‌شود.

15- گل‌مژه و عفونت چشم با انداختن یک عدد زالو به هر طرف چشم معالجه می‌شود.

فواید زالو درمانی

چند نمونه از تجربه‌های مجمع در مورد زالودرمانی یک آقا و خانم آمریکایی به مجمع مراجعه کردند که 5 رگ از رگهای قلبشان گرفته بود، بالای پستان هر یک 4 عدد زالو انداختیم، فردا نیامدند، روز بعدش با خوشحالی مراجعه کردند که به متخصص مراجعه کردیم و همه رگهای قلب باز شده است.

از خوشحالی یک بسته پول گذاشتند روی میز، گفتیم: پولی نیست، پرسیدند: پس چه کنیم؟

گفتیم: صلواتی است، معنی صلوات را نمی‌دانستند، گفتیم: هدیه‌ای است برای جوان‌هایی که شما آمریکایی‌ها کشته‌اید. تکان خوردند. گفتیم: چرا در آمریکا معالجه نکردید که هم متخصصین بهتری دارد و شما هم فقیر نیستید. گفتند: به 2 دلیل، اولاً جراحان آمریکا ضمانت نمی‌کنند و شما ضمانت می‌کنید، ثانیاً هزینه عمل در آنجا چنان بالاست که درآمد ما توان پرداخت نداشت و حال متوجه شدیم که شما رایگان درمان می کنید.

نمونه‌ای دیگر؛ آقای مقیمی 70 ساله به مجمع مراجعه کرد که از فرزندان امام رضا(ع) هستم و خود آقا مرا راهنمایی کرده است. قندش 600 و چشمهایش در اثر عوارض قند کور شده بود.

پرسیدم: چرا به دکتر مراجعه نکرده‌اید؟

گفت: به بهترین متخصصین مراجعه کردم گفتند علاج ندارد و مویرگهای چشمت پُر از خونِ قندآلود است، با لیزر هم قابل علاج نیست و باید کوری را تحمل کنی. ما به دو طرف چشم‌ها زالو انداختیم، دو روز بعد آمد و در حضور مریض‌ها شروع به رقصیدن کرد که چشمهایم واشده و روزنامه خواست و مشغول مطالعه شد.

فواید زالو درمانی

نتایج خوب از زالو درمانی

رضا 34 ساله با شکایت از واریکوسل به یکی از درمانگاه‌های طب سنتی دانشگاهی برای درمان واریکوسل خود مراجعه می‌کند. وی دچار واریکوسل گرید 2 بود که در باروریش ناتوانی ایجاد کرده بود، به گفته وی بعد از 4 ماه که تحت نظر دستیاران تخصصی طب سنتی در یکی از درمانگاه‌های طب سنتی دانشگاهی بود به پیشنهاد پزشک متخصص اقدام به زالو درمانی می‌کند.

وی پس از گذشت چند روز, با تجویز اقدام به سونوگرافی کرد که جواب آزمایش حاکی از این بود که گرید واریکوسل خیلی بهتر شده است و غلظت و پُرخونی ناحیه بیضه کاهش پیدا کرده است و حرکت و تعداد اسپرم و توانایی آن افزایش پیدا کرده است. البته ناگفته نماند که پزشک به این بیمار فعالیت بدنی و انجام ورزش‌های دستی مانند والیبال, بدمینتون و ... را جزو کارهای روزانه این بیمار قرار داد و حتی توصیه کرده بود که اگر نمی‌تواند بدمینتون یا ورزش‌های دستی دیگر را انجام دهد حرکات کششی دست به سمت بالا را انجام دهد.

فواید زالو درمانی

نتایج منفی از زالو درمانی

چند وقت پیش نیز فردی به یکی از درمانگاه‌های طب سنتی با علائم بسیار رنگ پریده, ضعیف و بی‌حال مراجعه می‌کند؛ و شکایتش نیز درباره واریس در اندام‌های انتهایی و به گفته خودش رگ‌های واریسی بود که به کلفتی طناب، در پایش ایجاد شده بود.

این فرد می‌گوید: من به یک مرکزی رفتم که آقایی که پزشک هم نبود و با مدرک دیپلم از جایی چیزهایی فی البداهه یاد گرفته بود روی پای من 70 زالو انداخت, خونریزی بسیاری کرد و وقتی هم که به خانه رسیدیم, بیهوش شدم, و من را اورژانسی به بیمارستان بردند و خون تزریق کردند، هم اکنون 6 ماه هم هست که رنگ سلامتی را ندیدم و واریسم هم چند برابر شده است.

فواید زالو درمانی

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سهیلا | ۷ سال پیش
سلام. من در سوئد زندگی میکنم دو سالی هست که به وزوز گوش مبتلا شدم. میخواستم بدونم با زالو درمانی به نتیجه میرسم
0
2
زهرا | ۷ سال پیش
آیا زالو درمانی در بواسیر و شقاق مفید هست ؟ اگر بلی زالو در کدام نقطه بدن و به چه تعداد با انداخته شود؟
0
1
محیا | ۷ سال پیش
عباس

با سلام ، ایا با زالو انداختن می شود کم شنوایی را درمان کرد . من را راهنمایی کنید .
با تشکر
0
1
مسیح | ۷ سال پیش
ببخشید آیا برای ریشه کن شدن تنبخال تناسلی هم تاثیر داره ؟ممنون از اطلاع رسانیتون
0
0
مسعود | ۷ سال پیش
سلام. آیا از زالو درمانی برای بیماری ALS هم استفاده شده است؟؟؟
0
0
میترا | ۷ سال پیش
سلام. من یک لکه مادرزادی خونمردگی روی لبم دارم. هیچ دردی ندارد اما تنها مشکل اون ازنظر زیبایی هستش. 25ساله و خانم هستم
ایا زالو میتونه توی درمانش موثر باشه؟؟
0
1

hits