دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزریق ژل به پشت دست برای جوانسازی پوست دست + سوالات رایج
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
با افزایش سن و یا عوامل دیگر، پوست دست ها چروک می شود. برای رفع این چروک ها می توان از راهکار تزریق ژل به پشت دست ها استفاده کرد. با ما همراه باشید تا شما را با این اقدام آشنا نماییم.

تزریق ژل به پشت دست

تزریق ژل به پشت دست موضوع مورد بحث ماست. پس از صورت و گردن، دست‌ها آشکارترین قسمت بدن هستند. با وجود پیشرفت‌های بسیار در زمینه جوان‌سازی و زیبایی صورت، افراد به جوان‌سازی دست چندان توجهی نمی‌کنند.

ولی اخیراً تقاضا برای جوان‌سازی دست افزایش پیدا کرده است. سالخوردگی دست در اثر از بین رفتن انعطاف‌پذیری پوست و تحلیل بافت زیرپوستی ایجاد می‌شود. در نتیجه رگ‌ها، تاندون‌ها و ساختار استخوانی بیشتر قابل مشاهده می‌شوند.

در میان روش‌های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم بوسیله تزریق ژل بهترین روش برای بهبود سالخوردگی پوست دست محسوب می‌شود.

ژل یا فیلرهای پوستی را می‌توان در چندین نقطه زیر پوست تزریق کرد. ژل حالت روان دارد و در نتیجه قبل از سفت شدن به قسمت‌های بزرگتر نیز منتقل می‌شود. تزریق ژل باعث جوان‌سازی پوست می‌شود و نتیجه درمان می‌تواند برای مدت 2 سال دوام داشته باشد.

به علت کم بودن اعصاب سطحی در قسمت پشت دست، تزریق ژل تقریباً بدون درد می‌باشد.

تزریق ژل به دست برای چه کسانی مناسب می باشد ؟

کرم مخصوص پوست دست به تنهایی نمی‌تواند باعث جوان‌سازی پوست بشود؛ در نتیجه استفاده از ژل و فیلر برای از بین بردن چین و چروک روز به روز در حال افزایش است. کاندیدای مناسب برای تزریق ژل پشت دست افراد زیر می‌ باشند:

  1. افرادی که روی پوست دست آن‌ها چین و چروک، خطوط ظریف و لکه‌های ناشی از افزایش سن وجود دارد.
  2. افرادی که حجم زیر پوست دستشان کاهش پیدا کرده است و درنتیجه ظاهر دستشان پیر و استخوانی به نظر می‌رسد.

اطلاعاتی که قبل از تزریق ژل به پشت دست باید با پزشک مطرح شود

  1. در صورتی که در دوران شیردهی یا بارداری هستید حتماً با پزشک مشورت کنید. در حال حاضر خطر استفاده از ژل در دوران بارداری یا شیردهی به طور قطع بررسی نشده است.
  2. در صورت سابقه وجود هرگونه زخم، خصوصاً جای زخم‌های بزرگ و سفت یا هرگونه اختلال رنگدانه‌ای در پوست به پزشک اطلاع دهید. امکان دارد این عوارض جانبی در اثر استفاده از فیلر اسید هیالورونیک ایجاد شوند.
  3. در صورتی که قصد دارید از درمان با لیزر یا لایه‌ برداری شیمیایی پوست استفاده کنید با پزشک مشورت کنید. چنانچه این روش‌های درمانی پس از تزریق ژل انجام شوند، احتمال ایجاد التهاب در قسمت تحت درمان وجود دارد.
  4. افرادی که در ناحیه تزریق دچار آسیب پوستی می‌شوند، بیشتر در معرض ایجاد عوارض جانبی قرار دارند.
  5. در صورت مصرف داروهایی که برای کاهش پاسخ ایمنی (درمان سرکوب‌ کننده سیستم ایمنی) استفاده می‌شوند با پزشک مشورت نمایید. امکان دارد مصرف این داروها سبب افزایش کبودی یا خونریزی در ناحیه تزریق ژل شود.
  6. در صورت مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین، وارفارین یا هرگونه داروی دیگری که بر خونریزی تأثیر می‌گذارد به پزشک اطلاع دهید. مصرف این داروها می‌تواند سبب افزایش کبودی یا خونریزی در ناحیه تزریق ژل شود.
  7. در صورت وجود زخم‌ های پوستی، جوش، راش پوستی،کهیر یا عفونت مصرف داروهای فوق در ناحیه تزریق بایستی تا زمان بهبودی کامل به تعویق انداخته شود. مصرف این داروها می‌تواند سبب تأخیر در روند درمان یا تشدید مشکلات پوستی شود.
  8. در صورت وجود هرگونه بیماری و آسیب‌دیدگی یا معلولیت در دست خود، به پزشک اطلاع دهید.

نحوه تزریق ژل به پشت دست

در هنگام مشاوره پزشک در مورد افزایش حجم و رفع ظاهر سال خورده دست‌ها و جوان‌سازی پوست بوسیله بهبود کیفیت بافت پوست با بیمار صحبت می‌کند.

پیش از آغاز درمان، پزشک با استفاده از دستگاه رگ‌ یاب، با دقت رگ‌های روی دست را مشخص می‌کند تا در حین درمان احتمال کبودی کاهش پیدا کند.

سپس پزشک بی‌ حسی موضعی را در فاصله بین انگشتان دوم، سوم و چهارم فرد متقاضی تزریق می‌کند. پس از اینکه این قسمت ها بی‌ حس شد، از یک سوزن تیز برای ایجاد دو سوراخ کوچک جهت عبور کانولا استفاده می‌شود.

به کمک کانولای بلند پزشک می‌تواند به تمامی قسمت‌های مورد نظر دسترسی داشته باشد و از طریق دو نقطه تزریق کوچک در هر دست تزریق ژل را انجام دهد.

پس از تزریق ژل، پزشک دستان متقاضی را ماساژ می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که هیچ توده‌ای باقی نماند. امکان دارد مقداری کبودی جزئی وجود داشته باشد ولی در اثر استفاده از ژل ظاهر دست سریعاً بهبود پیدا می‌کند.

میزان تزریق ژل به پشت دست

میزان تزریق ژل زیر پوست نسبت به هر فردی متفاوت است و هر فردی با آناتومی بدنی خاصی که دارد میزان متفاوتی از تزریق فیلر را انجام می دهد.

پزشکان نیز با توجه به میزان لاغری و مقدار نیاز مراجعین اقدام به تزریق ژل می کند و با تزریق پرکننده Filler injection زیر پوست باعث می شود تا چین و چروک های پوستی از بین برود.

تزریق فیلر یا همان تزریق پرکننده از مهم ترین عمل هایی هستند که میزان تاثیر گذاری آن ها زیاد است و با تزریق ژل زیر پوست باعث پوشانده شدن بسیاری از عیب های ناشی از لاغری می شود.

تزریق ژل از عمل هایی می باشد که از دوام و عمر نسبتا خوبی برخوردار است و با تزریق فیلر و پرکننده (Filler injection) به زیر پوست باعث می شوند تا چین و چروک های آن تا مقدار زیادی از بین بروند.

با عمل Filler injection دیگر هیچ کس نگران چین و چروک های دست خود نیست و با استفاده از این روش مدرن تمامی ایرادات پوستی تا میزان زیادی رفع می شوند. این درمان به علت غیر تهاجمی بودن باعث می شود تا افراد بعد از مدت کوتاهی بتوانند کارهای روزمره خود را از سر بگیرند.

دوام و عمر تزریق ژل به پشت دست

تزریق ژل زیر پوست دست دارای عمر و دوام بالایی است؛ اما عمر و دوام تزریق فیلر به عوامل مختلفی بستگی دارد و با رعایت کردن آن عوامل می توان دوام آن را بهبود بخشید برای مثال با نگهداری درست می توان تاثیر خوبی را در پوست خود مشاهده کرد و دوام و عمر عمل تزریق پرکننده Filler injection را افزایش داد.

برای تاثیر گذاری بیشتر توصیه می شود تا هر چند مدت یک بار عمل تزریق ژل مجدد انجام گردد تا رفته رفته میزان ماندگاری عمل تزریق ژل بیشتر شود.

امروزه عمر عمل تزریق فیلرهای مختلف بین 6 ماه الی دو سال است که بسته به کیفیت فیلرها این عدد تغییر می کند. هرچه عمر تزریق پرکننده بیشتر شود از میزان اثر بخشی آن نیز کاسته می شود و بیمار باید دوباره برای تزریق ژل اقدام کند تا تداوم تاثیر گذاری را مشاهده نماید.

سوالات متداول درمورد تزریق ژل به پشت دست

سوال: آیا جوان‌ سازی پوست با استفاده از ژل دردناک می‌باشد ؟

جواب: طبق اظهارات بیماران، استفاده از ژل برای جوان‌ سازی پوست چندان دردناک نمی‌باشد. علاوه بر به کار بردن سوزن‌های بسیار ظریف، پزشک از کرم بی‌حس‌کننده برای دست‌ها استفاده می‌کند. همچنین برخی از فیلرها دارای لیدوکائین هستند. لیدوکائین یک ماده بی‌حسی موضعی می‌باشد.


سوال: برای جوان‌سازی دست به چند بار تزریق نیاز است ؟

جواب: نحوه زندگی، نوع پوست و سن بیمار بر وضعیت پوست تأثیر می‌گذارند و با توجه به وضعیت پوست، تعداد تزریق مورد نیاز مشخص می‌شود. معمولاً برای جوان‌سازی پوست دست، 5 تا 7 تزریق در هر دست انجام می‌شود.


سوال: جوان‌سازی دست چقدر زمان می‌برد ؟

جواب: پزشک می‌تواند جوان‌سازی دست را در مدت زمان 15 تا 30 دقیقه تکمیل کند؛ ولی متقاضیان جدید به یک جلسه 45 دقیقه‌ای نیاز دارند.


سوال: آیا استفاده از فیلرهای پوستی بی‌ خطر است ؟

جواب: فیلرهای پوستی از قند طبیعی موجود در بدن به نام اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند. اسید هیالورونیک در طول چند ماه یا چند سال بوسیله بدن تجزیه شده و جذب بدن می‌ شود. به علاوه میزان بروز آلرژی در اثر استفاده از این ماده بسیار پایین می‌باشد و از هر 20000 نفر تنها یک نفر دچار آلرژی می‌شود.


سوال: ژل پس از پایان تأثیر، چگونه در بدن جذب می‌شود ؟

جواب: ژل به طور طبیعی در بدن تجزیه شده و بوسیله پوست جذب می‌شود.


سوال: چه کسانی نباید ژل تزریق کنند ؟

جواب: برای اطمینان از ایمن بودن تزریق، پزشک سابقه پزشکی فرد متقاضی را بررسی کرده تا اطمینان حاصل کند که فرد کاندیدای مناسبی برای تزریق باشد. در صورت وجود موارد زیر شخص نباید از تزریق ژل استفاده کند:

در صورت وجود آلرژی شدید و سابقه واکنش شدید (آنافیلاکسی)
در صورت وجود آلرژی نسبت به لیدوکائین یا هر گونه باکتری گِرم مثبت که برای ساخت اسید هیالورونیک استفاده می‌شود.
در صورتی که امکان خونریزی وجود داشته باشد یا شخص مبتلا به اختلالات خونریزی باشد.


بیشتر بخوانید:

تزریق چربی به باسن برای چه افرادی مناسب است ؟ + سوالات رایج

تزریق ژل خط خنده چیست و چگونه انجام می شود

کاربردهای تزریق ژل به چانه و سوالات رایج در این مورد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits