دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۱ مورد از عواقب وحشتناک نشستن بیش از حد
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
عواقب و عوارض نشستن بیش از حد ،سندرم متابولیک و مشکلات مربوط به شیوه زندگی بی تحرک داردو خطرات نشستن طولانی مدت

عواقب نشستن بیش از حد پشت میز :دوستان کارمند و کسانی که مجبورید زیاد بنشینید نشستن پشت میز در تمام روز می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. نشستن برای انسان هایی که طراحی شده اند تا مدام در حال حرکت باشند طبیعی نیست.

این مسئله منجر به "بیماری نشستن" شده است و اشاره به سندرم متابولیک و مشکلات مربوط به شیوه زندگی بی تحرک دارد. انجمن پزشکی آمریکا سیاستی را اتخاذ کرده است که خطرات نشستن طولانی مدت را تشخیص می دهد و کارفرمایان و کارکنان را تشویق می کند تا گزینه هایی را برای این موضوع در نظر بگیرند.

عوارض پشت میز نشستن زیادی ، آیا نشستن بیش از حد عوارضی هم دارد

چرا پشت میز نشستن بیش از حد ضرر دارد ؟


1. نشستن بیش از حد زندگی شما را کوتاه می کند :

دانشمندان کشف کرده اند که افرادی که اغلب روزها می نشینند عمرشان به مراتب ک.تاهتر از افرادی است که دائم در تکاپو هستند .تحقیقات انجمن سرطان آمریکا نشان داد در زنانی که بیش از شش ساعت در طول روز به دلایل مختلف می نشستند 37% نسبت که کسانی که در حال فعالیت و تکاپو هستند احتمال سرطان وجود دارد.این درصد در مردان حدود 18 درصد است.

2. نشستن بیش از حد به قلب شما آسیب می رساند :

نشستن بیش از حد و طولانی می تواند تاثیر منفی روی قلب شما داشته باشد. محققان دریافته اند که افرادی بیشتر از سایر افراد دیگر می نشینند در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

3.نشستن بیش از حد شما را از تمام فواید ورزش دور نگه می دارد :

بر هیچکس پوشیده نیست که ورزش چه فوایدی برای بدن دارد کسانی که روزانه یک ساعت پیاده روی می کنند و 1 ساعت از وقت خود را صرف نرمش و تمرین می کنند به مراتب از کسانی که در خانه می خوابند و بی تحرک هستند و یا به مدت زیادی می نشینند سالم تر و سرحال تر خواهند بود.

4. نشستن بیش از حد به مغز شما آسیب می زند :

نشستن بیش از حد می تواند عملکرد شناختی را کاهش دهد و موجب زوال عقل شود. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد که نشستن طولانی مدت بخشی از مغز را که مسئول ایجاد خاطرات است غیر فعال می کند.. واقعیت غم انگیز این است که ورزش دقیقا با سلامت مغز ارتباط مستقیم دارد.

5. نشستن خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد :

دانشمندان احساس می کنند که نشستن بیش از حد و طولانی در هر روز می تواند باعث تغییر حالت بدن شما در فرآیند انسولین شود. احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک در این افراد بیشتر می شود. در این مدت سوخت و ساز بدن بسیار کم شده و در واقع متابولیسم کاهش یافته و این امر باعث بالا رفتن قند خون می شود.

چرا نباید زیاد بشینیم ؟

6.نشستن بیش از حد باعث لخته شدن خون می شود :

در موقعيت نشسته، هنگامي كه پاها اغلب به صورت نادر و زاويه اي حركت مي كنند، جريان خون در برابر گرانش مبارزه مي كند. این می تواند منجر به تشکیل لخته شود. چیز بسیار ترسناکی در مورد لخته این است که می تواند در اطراف حرکت کند و تا ریه ها پیش برود و به آن آسیب بزند.

7. نشستن بیش از حد می تواند فشار خون شما را افزایش دهد :

یک رابطه عمیق بین نشستن برای مدت زمان طولانی و افزایش فشار خون وجود دارد. این ناشی از ارگونومی ضعیف و شکل گردن و پشت است. ارتباطی بین سلول های عضلات گردن و ناحیه مغز وجود دارد که مسئول کاهش فشار خون است. نشستن طولانی مدت باعث می شود که گردن فشرده شود و این می تواند منجر به افزایش فشار خون شود.

8.نشستن طولانی مدت باعث می شود که عضلات دستگاه تناسلی شما ضعیف شود :

این موضوع باعث فشردگی دیسک کمرو ستون فقرات شما شده و منجر به ایجاد دردهای مزمن شود.

9. نشستن بیش از حد طولانی می تواند موجب سرطان رحم،کولون و ریه شود :

مطالعات اخیر نشان می دهد که نشستن طولانی مدت می تواند خطر ابتلا به انواع سرطان، از جمله رحم، کولون و ریه را افزایش دهد. تحقیقات از سوی انجمن سرطان آمریکا نشان می دهد که زنانی که 6 ساعت در طول روز را صرف نشستن می کنند، 10 درصد بیشتر از سایر افراد دچار بیماری سرطان می شوند. این زنان احتمال بیشتری برای ایجاد یک نوع سرطان پستان، سرطان تخمدان و میلوم چندگانه داشتند.

10.نشستن بیش از حد طولانی می تواند باعث ایجاد وریدهای واریسی شود :

هنگامی که شما برای مدت زمان طولانی نشسته اید، خون در پا انباشته می شود .این باعث مشکلات واریسی در پا می شود. این تورم ها، رگه های قابل مشاهده ای هستند که می تواند غیرقابل توجه باشد و منجر به لخته شدن خون شود.

11. نشستن طولانی مدت می تواند موجب اضطراب و افسردگی شود :

اگر چه به نظر می رسد این یک رابطه عجیب و غریب است ولی تحقیقات نشان می دهد که نشستن بیش از حد می تواند باعث اضطراب و افسردگی شود. بعضی ها فکر می کنند که افرادی که ساکت تر هستند، مستعد ابتلا به اضطراب و افسردگی هستند اما بی تحرکی علت بعدی این مشکلات است.

عوارض پشت میز نشستن زیادی

توصیه می شود

  1. هر روز 30 دقیقه پیاده روی کنید
  2. سعی کنید در اداره برای مدتی از پست میز بلند شده و کمی راه بروید
  3. زمانی که با تلفن صحبت می کنید راه بروید
  4. پشت میز گاهی بایستید
  5. در منزل تردمیل و دوچرخه بگیرید و قبل از رفتن به اداره تمرین کنید
  6. سعی کنید بعضی از جلسات غیر ضروری را هنگام راه رفتن با همکارتان باز گو کنید
  7. یک سرگرمی که نیاز به فعالیت بیشتری دارد در منزل برای خود در نظر بگیرید
  8. یک سگ و یا گربه خانگی بخرید و با آن بازی کنید.

عوارض پشت میز نشستن زیادی

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits