دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطرات جبران ناپذیر خالکوبی مردمک چشم
20
زمان مطالعه: 10 دقیقه
خطرناک ترین نوع تتو (تتو چشم)دیگر بکش و خوشگلم کن ها از گذاشتن نگین روی دندان و جراحی های زیبایی و کاشت ناخن گذشته است.

خطرناک ترین نوع تتو (تتو چشم)

دیگر بکش و خوشگلم کن ها از گذاشتن نگین روی دندان و جراحی های زیبایی و کاشت ناخن گذشته است.این روزها حاضرند فرو کردن نوک تیز سوزن در داخل چشم و زبان را تحمل کنند تا با بقیه متفاوت باشند!...با دلگرم همراه باشید تا با خطرناک ترین نوع تتو آشنا شوید.

خطرات خالکوبی چشم

اصطلاح "بکش و خوشگلم کن "از دختران به پسران هم سرایت کرده و این دو در رقابت تنگاتنگی به سر می برند تا از دیگری سرتر به نظر آیند و جذاب تر شوند.دیگر بکش و خوشگلم کن ها از گذاشتن نگین روی دندان و جراحی های زیبایی و کاشت ناخن گذشته است.این روزها حاضرند فرو کردن نوک تیز سوزن در داخل چشم و زبان را تحمل کنند تا با بقیه متفاوت باشند!
سولماز دختری 24 ساله است. از خانواده ی متوسط و با قیافه ظاهری زیبا اما او شاکر زیباییش نیست و مدام آینه در دستان اوست و در چهره اش به دنبال عیب و نقصی میگردد تا برای زیباترشدنش آن را رفع کند. یادم می آید اولین بار که نقش نگین بر روی دندان را با چشمانم از نزدیک دیدم و متوجه شدم که کاشت نگین روی دندان هم وجود دارد، روی دندان سولماز بود. اوایل دوستیم با او ذوق و علاقه شدیدی به جراحی های زیبایی و پوست داشت به گونه ای که هر وقت به او زنگ میزدم در نوبت مطب دکتر به سر میبرد اما چند وقت پیش که با او روبرو شدم به قدری جراحی روی صورتش انجام داده بود که دیگر آن زیبایی های اولیه را نداشت.

البته خودش هم اعتراف کرد که در انجام جراحی ها زیاده روی کرده و درد و سختی های زیادی را تحمل کرده آخرش هم آن چیزی که خودش میخواسته نشده است. او می گفت: الآن به این نتیجه رسیده ام که قیافه ی قبلم بهتر بود! و جذابیت و زیبایی تنها با جراحی های زیبایی به دست نمی آید.من خوش خیال هم فکر کردم پشیمان شده است!. چند دقیقه ای از گپ و گفتمان گذشت که خمیازه ای کشید و دیدم روی زبانش پر از جوهر طراحی شده است! از وی پرسیدم چرا زبانت اینجوری است!؟

گفت خالکوبی است دیگر!.خالکوبی خیلی بهتر از جراحی زیبایی است! شاید درد زیادی داشته باشه اما خیلی جذاب تر و قشنگ تر است! دیگر صحبتم را با او ادامه ندادم و فقط به او گفتم این راهی که میروی هم مانند جراحی آخرش چیزی جز پشیمانی برایت نخواهد داشت.بعد از اینکه از پیشش رفتم کمی در این زمینه فکر کردم و درصدد برآمدم تا جویای این معضل جدید اجتماعی شوم...

امروزه در بین جوانان خالکوبی به شیوع افراط گونه ای در حال شیوع است که دیگر از نوشتن عبارات و کلمات احساسی و نقاشی بر روی دست و بازو و کتف و ... هم اکتفا نمی کنند. خالکوبی در بین این جوانان امروزی و ظاهر بین به مدی بدل شده است که تا مرز تفکرات غیر الهی و شیطان پرستی هم پیش رفته است.

خالکوبی از زمان های دور در کشور ما و البته در سراسر دنیا وجود داشته است. تا چند سال پیش وقتی خالکوبی را روی بازو یا کتف و دست کسی میدیدیم حس خوبی به ما دست نمی داد ؛قبلترها خالکوبی را تنها روی دست کسانی می دیدیم که یا اراذل اوباش بودند و یا لوطی هایی که احساسات خود را بر روی دستانشان منتقل می کردند و عبارات و کلماتی مانند رفیق بی کلک مادر و عشق فقط خدا و ... روی دستانشان خالکوبی میکردند اما این روزها دیگر نه از آن اراذل اوباش خبری هست و نه از آن لوطی منش ها بلکه جای آنها را جوانان مد پرستی گرفته است که دید و نظرشان به قدری عوض شده است که در سراشیبی سقوط به سر می برند.

امروزه در بین جوانان خالکوبی به طور افراط گونه ای در حال شیوع است که دیگر نوشتن عبارات و کلمات احساسی و نقاشی بر روی دست و بازو و کتف و ... هم اکتفا نمی کنند. خالکوبی در بین این جوانان امروزی و ظاهر بین به مدی بدل شده است که تا مرز تفکرات غیر الهی و شیطان پرستی هم پیش رفته است.چه بخواهیم و چه نخواهیم در جامعه امروزی و اسلامی عمل خالکوبی باوجود بلامانع بودن از نظر برخی از مراجع تقلید در صورت ضرر نرسیدن به بدن و حک نشدن تصاویر مستهجن عمل خوش منظری نیست و حتما در بلامانع دانستن خالکوبی از نظر مراجع هم دلیلی وجود دارد و از نظر ما هم خالکوبی بالنفسه بد نیست و حتی گاهی برای برخی افراد می تواند بسیار کاربردی و خوب هم باشد.به عنوان مثال:

در حال حاضر علاوه بر نقاشی روی بدن كه در میان افراد یا گروههای خاص طرفداران بسیاری دارد٬ برخی از افراد نیز از این روش برای برطرف كردن برخی نواقص صورت خود استفاده میكنند كه در این میان میتوان تاتوی لب٬ تاتوی ابرو و تاتوی چشم را نام برد. تاتوی لب برای رفع نقص افرادی است كه به دلایل مادرزادی یا اكتسابی «خط لب» خویش را از دست داده اند. علاوه بر این ممكن است فرد به دلیل تصادف٬ سوختگی٬ جراحت٬ عملهای جراحی دچار نقص شود كه میتوان با استفاده از تاتو آن را برطرف ساخت. تاتوی ابرو نیز كاربردی درمانی برای افرادی كه به دلایل مختلف ابروی خویش را از دست داده اند یا دچار نقص مادرزادی هستند٬ محسوب میشود و از بارزترین نمونه های آن میتوان به بیمارانی اشاره كرد كه بر اثر«شیمی درمانی» ابروی خود را از دست داده اند.

تاتوی چشم نیز برای رفع نقصهایی چون افتادگی چشم٬ افتادگی پلك٬ آسیب و جراحت و... به كار میرود اما مشکل از آنجا شروع میشود که امروزه خالکوبی از حد متعارف و اسلامی اش خارج شده و راهی برای خودنمایی شده است. یك نفر به خاطر اینكه خودش را زیبا و متفاوت جلوه دهد٬ دست به این كار میزند و دیگری برای اینكه مبادا یك ثانیه هم بدون آرایش ظاهر شود٬ پوستش را دفتر چرك نویس نمادها و سمبلها و رنگها قرار میدهد و حاضر میشود نوک تیز سوزن را در چشم و زبانش تحمل کند!

خالکوبی بر روی زبان و چشم

این روزها اگر سری به آرایشگاه های زنانه و یا حتی مردانه بزنید با چیزهای عجیب تر از خالکوبی بر روی چشم و زبان هم مواجه می شوید که ما از گفتن آنها معذوریم!به گفته ی یکی از آرایشگران غرب تهران درصد زیادی از مراجعه کنندگان به آرایشگاه را دختران بین 18 تا 40 سالی تشکیل می دهند که اکثرا برای انجام کارهای زیبایی همچون کاشت ناخن و خالکوبی وتاتو به ما مراجعه میکنند. مبالغ خالکوبی با حنا از 50 هزار تومان تا 250 هزار تومان است و مبالغ خالکوبی با سوزن به مراتب گران تر است و گاهی به رقم های میلیونی هم میرسد به عنوان مثال خالکوبی بر روی زبان از 1 میلیون تومان شروع میشود تا 3 میلیون تومان.بستگی به نوع و طرح و میزان طراحی انجام شده بر روی زبان دارد.

خالکوبی بر روی زبان یا چشم توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد. تزریق توسط یك سوزن كه به یك دستگاه مخصوص متصل است٬ انجام میگیرد. این ابزار سوزن را 3000 بار در دقیقه به سمت بالا و پایین مرتعش كرده و جوهر را تا عمق 1میلیمتر به درون پوست تزریق میكند البته خالکوبی بر روی چشم به مراتب سخت تر و دردناک تر از خالکوبی بر روی زبان است و هر نوع خالکوبی علی الخصوص این نقاط حساس بدن با خونریزی هایی هم همراه خواهد بود .

درباره اینکه این خالکوبی ها امکان پاک کردنش وجود دارد یانه؟

ما قبل از انجام خالکوبی هشدارهای لازم رو به مراجعین میدهیم که این خالکوبی های سوزنی مانند خالکوبی با حنا نیست و ماندگاری دارد و به مرور کم رنگ می شود و امکان پاک کردنش هم تنها از طریق لیزر امکان دارد که با وجود این هشدارها تعداد کمی پیدا میشوند که از انجام خالکوبی پشیمان شوند اما قطعا بعد از یک مدتی این نقوش دل آنها را میزند و مجبور میشوند که برای پاک کردنش هم یک دردمضاعفی را تحمل کنند.

خالکوبی؛ بستری برای انواع بیماری ها

"به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نصرت پورسینا با بیان این که یکی از عوارض زودرس خالکوبی، عفونت است، افزود: عفونت حاصل از خالکوبی ممکن است بسیار حاد باشد به طوری که هفت تا 10 روز بعد از خالکوبی شروع می شود. وی افزود: شایع شدن خالکوبی در سال های اخیر که بیشتر به دلیل زیبایی انجام می‌شود، باعث بروز عوارضی بر روی بدن فرد می‌شود که این عوارض در اکثر موارد می‌تواند بسیار خطرناک باشد از جمله این عوارض تاثیری است که می‌تواند بر روی بافت مغز بگذارد و مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند.

خالکوبی بر روی زبان از 1 میلیون تومان شروع میشود تا 3میلیون تومان.بستگی به نوع و طرح و میزان طراحی انجام شده بر روی زبان دارد. خالکوبی بر روی زبان یا چشم توسط تزریق جوهر به زیر پوست صورت میگیرد. تزریق توسط یك سوزن كه به یك دستگاه مخصوص متصل است٬ انجام میگیرد. این ابزار سوزن را 3000 بار در دقیقه به سمت بالا و پایین مرتعش كرده و جوهر را تا عمق 1میلیمتر به درون پوست تزریق میكنیمپورسینا افزود: با گذشت زمان و پیشرفت علم پزشکی مشخص شد که عمل خالکوبی از نظر بهداشتی بسیار خطرناک است و شامل عوارض زودرس و دیررس می شود.
وی درباره عوارض دیررس خالکوبی نیز گفت: ممکن است فرد حساسیت بیش از حد به آفتاب پیدا کند چرا که بعضی مواد رنگی، نور را بیش از حد معمول جذب می کند و باعث آفتاب سوختگی شدید می شود.

پورسینا تصریح کرد یکی از عوارض خالکوبی که ممکن است بعد از 20 تا 30 سالگی بروز کند، سرطان های پوستی از جمله B.B.C و S.C.C است و در موارد نادری هم سرطان بسیار خطرناک پوستی بنام ملانوم در تاتوهای قدیمی گزارش شده است.این متخصص پوست و مو توصیه کرد از هرگونه تاتو در ابرو، پلک چشم، لب و یا در بدن خودداری شود چرا که پاک کردن آن معضل بزرگی است و باید از لیزر استفاده شود و فرد نیز متحمل هزینه سنگین و درد زیاد شده و نهایتا موهای آن قسمت از بدن را از دست خواهد داد."

به هرحال نقش اندازی بر روی پوست و چشم و زبان در بین دختران و پسران جوان روز به روز در حال افزایش است و علل گرایش به این کار در بین آنها قابل تامل و بررسی است و این مساله به قدری شیوع پیدا کرده که گمان نمی کنم برخوردهای سفت و سخت برای مقابله با چنین کاری چندان تاثیر گذار باشد لذا لازم است به جای سخت گیر بودن کمی به فکر دادن هشدارهای بهداشتی و نظارت بیشتر بر روی آرایشگاه های کشور که به صورت زیر زمینی و بدون داشتن مجوز از وزارت بهداشت اقدام به انجام چنین کارهایی میکنند،باشیم .

خطرات خالکوبی چشم

تتوی مردمک چشم


خطرات خالکوبی چشم

تتوی مردمک چشم


خطرات خالکوبی چشم

تتو چشم


خطرات خالکوبی چشم

خطرات تتوی مردمک چشم


خطرات خالکوبی چشم

خطرات تتوی مردمک چشم


خطرات خالکوبی چشم

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (20 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits