دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطر سازی برای سلامت مردم ، دستاورد دولت احمدی نژاد
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خطر سازی برای سلامت مردم ، دستاورد دولت احمدی نژاد-خطر سازی- سلامت مردم- دستاورد دولت -احمدی نژاد

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت و گو با خرداد درباره حمله منتقدان واردات بنزین به دولت می گوید: «تمام موضع گیری ها در باره آلودگی بنزین تا اینجای کار سیاسی بوده اند، منتقدین باید بیایند موضع خود را شفاف مشخص کنند.

خطر سازی برای سلامت مردم ، دستاورد دولت احمدی نژاد

اول از هر چیز باید بیایند بگویند که آیا در بنزین تولید پتروشیمی ها، بنزن خارج از سطح استاندارد بوده یا نه؟ بنزین یورو چهار مورد تائید هست یا نیست؟ واردات بنزین منطبق بر ضوابط ها که میزان آلاینده ها را کاش داده مورد تائید آنها هست یا نیست؟»

او ادامه می دهد: «بیایند به اینها جواب بدهند نه اینکه فرافکنی کنند. اگر می گویند بنزین پتروشیمی مورد تائید است و استاندارد است، باید جواب جان مردم را بدهند. تا اینجا محیط زیست وظایف نظارتی خود را خوب انجام داده است و تا اینجا هم وزارت نفت در کاهش میزان گوگرد در گازوئیل و استاندارد کردن سوخت خوب عمل کرده است و تمام کارشناسان می گویند که وضعیت بنزین ما بهبود پیدا کرده است.»

خطر سازی برای سلامت مردم ، دستاورد دولت احمدی نژاد

این نماینده مجلس توضیح می دهد: «پدیده اینورژن یک پدیده علمی است که وقتی اتفاق می افتد، ذرات آلاینده حبس می شوند و نمی توانند متصاعد شوند. الان ارزیابی ما نشان می دهد علی رغم اینکه هنوز مقداری از آلایندگی باقی مانده است، اما وضعیت پاکی هوا به مراتب بهتر از گذشته است. »

او با اشاره به موضع منتقدان دولت تاکید می کند: متاسفانه دولت آقای احمدی نژاد و دوستان ایشان که الان هم برای بنزین وارداتی ایراداتی می گیرند، قبلا می گفتند که تولید بنزین توسط پتروشیمی موقت است. خب این نشان می داد که خودشان هم می دانند این بنزین آلوده کننده است و باید سریعتر فکری اساسی برای تامین بنزین کشور کرد. این یکی از تناقضات منتقدین دولت یازدهم در بحث بنزین است.

یک تناقض دیگر هم این است که علی رغم اینکه می گفتند تولید موقت خواهد بود و فقط برای این است که به خودکفایی برسیم، اما همین تولید موقت چند سال طول کشید و حتی یک پروژه چشمگیر برای تولید بنزین استاندار در کشور کلید نخورد.

یعنی به بهانه تولید موقت شروع کردیم به خطرسازی برای سلامت مردم. چطور می شود که از سال 75 تا کنون همان سال 90 که اوج تولید بنزین در پتروشیمی ها و مصرف آن توسط خودروهای داخلی بوده به لحاظ آماری ناسالم ترین سال کشور می شود؟ اینها که بی دلیل نیست.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits