دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری بگیران تأمین اجتماعی
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری بگیران تأمین اجتماعی-حذف فرانشیز- خدمات بستری -مستمری بگیران -تأمین اجتماعی-فرانشیز-سازمان تامین اجتماعی-کتاب ارزش نسبی


معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: طرح حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری‌بگیران تهیه و برای اخذ مصوبه هیأت مدیره سازمان ارسال شده است.

محمدعلی همتی افزود: در سال 1391 هزینه‌های دارو 13 هزار و 600 میلیارد ریال بود، در سال 1392 این مبلغ به 23 هزار و 700 میلیارد ریال افزایش یافت و برآورد سال 1393 نیز 35 هزار میلیارد ریال را نشان‌ می‌دهد.

حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری بگیران تأمین اجتماعی

همتی با اشاره به نگاه سلامت‌نگر در تدوین کتاب ارزش نسبی جدید گفت: بر این اساس خدمات مشاوره تغذیه در بیماران بستری بخش‌های ویژه، برخی خدمات روان‌شناسی و روانپزشکی و برخی خدمات طب اجتماعی و همچنین بیش از 300 خدمت بالینی که در سال‌های قبل در تعهد بیمه‌ها نبود در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرد.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین از تحت پوشش قرار دادن خدمات ترک اعتیاد برای بیمه‌شدگان براساس مصوبه هیأت دولت و استفساریه مجمع تشخیص، مصلحت نظام خبر داد و افزود: تقبل هزینه خدمات مذکور از منابع داخل سازمان و بدون دریافت هیچ‌گونه کمکی از منابع عمومی انجام می‌شود.

به گفته همتی، عرضه رایگان داروهای تخصصی جلوگیری از رد پیوند حین عمل و بعد از عمل پیوند و رایگان کردن خدمات دارویی و پاراکلینیکی و بستری براساس تعرفه دولتی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های هموفیلیA و B، تالاسمی ماژور و دیالیز مزمن از دیگر اقدامات سازمان تأمین‌اجتماعی برای بهبود خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، رایگان کردن هزینه بستری براساس تعرفه دولتی در بیمارانی که در NICN و ICU به دستگاه تنفس مصنوعی وصل می‌شوند و تقبل تا 90درصد هزینه داروهای مورد مصرف در درمان سرطان و داروهای همراه را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این سازمان برشمرد و گفت: همچنین رادیوتراپی بیماران مبتلا به سرطان براساس تعرفه دولتی، رایگان شده است.

همتی ارائه خدمات ویژه به بیمارن نیازمند و خاص را از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در این رابطه پرداخت صد در صد هتلینگ درجه 4 به سالمندان تحت پوشش در آسایشگاه کهریزک و پرداخت صد در صد هزینه دارویی و بستری (براساس تعرفه دولتی) بیماران تحت پوشش در مؤسسه محک توسط سازمان تأمین‌اجتماعی انجام می‌شود.

وی در ادامه خدمت رسانی به مستمری‌بگیران را از اولویت‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: در سال جاری از هیأت امنای سازمان مجوز حذف فرانشیز خدمات بستری این گروه از بیمه‌شدگان در مراکز دانشگاهی را اخذ کردیم و در مصوبه مذکور این اختیار به هیأت مدیره سازمان داده شده است که طرح حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری‌بگیران تهیه و برای اخذ مصوبه هیأت مدیره سازمان ارسال شده است که ان‌شاءا... در آینده نزدیک پس از تصویب به اجرا درخواهد آمد و تمامی این افراد در واحدهای دانشگاهی در بخش بستری همانند واحدهای ملکی از پرداخت فرانشیز معاف خواهند شد.

حذف فرانشیز خدمات بستری مستمری بگیران تأمین اجتماعی

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: هدف ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ، افزایش پاسخگویی به انتظارات بیمه‌شدگان و افزایش رضایت‌مندی و بهبود عملکرد مراکز ملکی است.

به گفته معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی محورهای چهارگانه این طرح شامل ساختمان و تأسیسات، تجهیزات پزشکی، نظافت و بهداشت، خدمات رفاهی، سازمان مبادرت به تدوین برنامه‌های عملیاتی است و به لحاظ رویکرد ملی طرح و ارائه خدمات درمانی به همه اقشار جامعه از وزارت بهداشت نیز خواسته شده است، از محل هدفمندی یارانه‌ها که برای این طرح از طرف دولت در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده است، سازمان تأمین‌اجتماعی را نیز برای ارتقای هتلینگ مراکز درمانی حمایت کند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.7 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits