دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کمیسیون اجتماعی خروج هموفیلی ها از شمول بیماران خاص را پیگیری می کند
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کمیسیون اجتماعی خروج هموفیلی ها از شمول بیماران خاص را پیگیری می کند,کمیسیون اجتماعی , هموفیلی ها ,بیماران خاص, کانون هموفیلی ها, جامعه هموفیلی, فهرست بیماران خاص

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از خروج بخشی از بیماران هموفیلی از شمول بیماران خاص طی ماه‌های گذشته، گفت: با ادامه چنین روندی به دنبال بازبینی طرحی در مجلس برای حمایت از بیماران خاص خواهیم بود تا حقوق از دست رفته آنها باز گردد.

کمیسیون اجتماعی خروج هموفیلی ها از شمول بیماران خاص را پیگیری می کند

عباس صلاحی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره اعتراض جامعه هموفیلی از خروج بخشی از بیماران از فهرست بیماران خاص طی ماه‌های گذشته، افزود:‌ همواره هدف مسئولان حمایت از بیماران خاص بوده و حال بروز چنین اقدامی از سوی سازمان تامین اجتماعی نیازمند بررسی‌ است.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: کمیسیون اجتماعی خروج بخشی از این بیماران از فهرست بیماران خاص را پیگیری می‌کند و با برگزاری نشست‌های مختلف مسئولان را مجاب خواهد کرد تا این افراد همچنان جزو بیماران خاص به شمار روند زیرا آنها نیازمند حمایت‌های درمانی هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با یادآوری بررسی طرحی در مجلس برای حمایت از بیماران خاص، تصریح کرد:‌ متاسفانه این طرح به هیات رئیسه ارسال شد اما همچنان در هیات رئیسه مانده است و جزو طرح‌هایی بود که جهت بررسی به صحن نیامد؛ البته از کمیسیون بهداشت و درمان نیز درخواست داریم طرح حمایت از بیماران خاص را بار دیگر پیگیری کند.

کمیسیون اجتماعی خروج هموفیلی ها از شمول بیماران خاص را پیگیری می کند

صلاحی یادآور شد: به طور حتم با ادامه چنین روندی به دنبال بازبینی طرحی در مجلس برای حمایت از بیماران خاص خواهیم بود تا مشخص شود کدام گروه از بیماران به عنوان بیماران خاص محسوب می‌شوند؛ از سویی دیگر هدف اصلی نمایندگان این است که بیمارانی که تاکنون جزو این گروه از بیماران خاص نبودند در رده آنها قرار گیرند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،‌ گفت:‌ متاسفانه با توجه به اینکه هزینه‌های زیادی برای درمان بیماران هموفیلی وجود دارد لذا کمیسیون اجتماعی در تلاش است تا پیگیر حقوق از دست رفته این افراد باشد.

گفتنی است؛ طی 9 ماه گذشته سازمان تامین اجتماعی بخشی از بیماران هموفیلی را از شمول بیماران خاص خارج کرده و از صدور دفترچه بیماری خاص برای آنها به استناد مصوبه هیات مدیره آن سازمان خودداری کرد که این اقدام موجی از اعتراضات را از سوی کانون هموفیلی ایران در پی داشت.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits