دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین خوراکی برای پیشگیری از پوکی استخوان
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بهترین خوراکی برای پیشگیری از پوکی استخوان,بهترین خوراکی , پیشگیری از پوکی استخوان ,پوکی استخوان ,لبنیات ,مصرف لبیات, لبیات کم چرب, ماهی کیلکا ,استخوان سازی

دکتر یحیی پاسدار مهم‌ترین ماده غذایی جهت پیشگیری از پوکی استخوان را مصرف لبنیات کم چرب عنوان کرد و افزود: این در حالیست که متاسفانه سر انه مصرف شیر در کشور ما یک چهارم استانداردهاست.

 بهترین خوراکی برای پیشگیری از پوکی استخوان

وی عدم فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص اهمیت مصرف و نقش شیر در سلامتی را یکی از عوامل پایین بودن میزان مصرف شیر در کشور عنوان کرد و افزود: قطع یارانه شیر نیز به کاهش هر چه بیشتر سرانه مصرف شیر دامن زده است.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف لبنیات زنگ خطری برای افزایش موارد پوکی استخوان در کشور و به ویژه میان زنان است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ویتامین D را یکی از عناصر مهم در استخوان‌سازی بیان کرد و افزود: زنان از آنجا که کمتر آفتاب گرفته و ویتامین D آنها کمتر است و از طرف دیگر کلسیم کمتری مصرف می‌کنند، بیش از مردان در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند.

بهترین خوراکی برای پیشگیری از پوکی استخوان

پاسدار با بیان اینکه تمام عناصر در بدن انسان تا سن ۳۰ سالگی حالت تجمعی دارند، اظهار کرد: با داشتن ذخیره مناسب کلسیم در بدن تا این سن، تا حد زیادی می‌توان از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: به همین علت توصیه می‌شود افراد کمتر از ۳۰ سال حتما مصرف چهار واحد لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی روزانه خود لحاظ کنند.

به گفته این متخصص تغذیه این چهار واحد می‌تواند شامل دو لیوان شیر به همراه دو کاسه ماست باشد و در نهایت باید بتواند ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم نیاز کلسیم روزانه بدن را تامین کند.

وی مصرف ماهی و بویژه ماهی کیلکا که همراه با استخوان بوده و سرشار از کلسیم است را نیز برای استخوان‌سازی افراد بسیار مناسب دانست.

منبع:طبنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (6 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits