دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قتل خاموش ۲۰۰ هزار نفر در سال بوسیله داروی تقلبی !!
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قتل خاموش ۲۰۰ هزار نفر در سال بوسیله داروی تقلبی,قتل خاموش , داروی تقلبی ,واکسن های تقلبی, داروهای اینترنتی تقلبی, قاچاق دارو ,داروهای رسمی

دکتر سید علی فاطمی عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه در سال ۲۰۰۲ فقط در کشور چین ۱۹۲۰۰۰ نفر در اثر مصرف داروی تقلبی جان خود را از دست داده‌اند، اظهار داشت:

مصرف شربت استامینوفن که در داخل آن دیاتیلنگیکول به کار رفته بود، باعث مرگ بیش از ۵۰۰ بیمار که اکثر آن‌ها کودک بودند، در چند کشور از جمله هند، بنگلادش، هائیتی، نیجریه و آرژانتین شده است.

قتل خاموش ۲۰۰ هزار نفر در سال بوسیله داروی تقلبی !!

وی افزود: در سال ۱۹۹۵ نیز ۲۵۰۰ نفر در کشور نیجریه در اثر دریافت واکسن مننژیت تقلبی فوت نمودند و اگر داروهای ضد مالاریا مرغوب بودند در آن صورت می‌شد از مرگ سالانه ۲۰۰ هزار نفر جلوگیری کرد.

قتل خاموش ۲۰۰ هزار نفر در سال بوسیله داروی تقلبی !!

وی در خصوص اینکه چگونه سیاست‌گذاران امر می‌توانند با پدیده قاچاق داروهای تقلبی مبارزه کنند، اظهار داشت: باید مسوولان قوانین کیفری وضع کنند که برای قاچاقچیان، تجویزکنندگان و فروشندگان به اندازه کافی بازدارنده باشد و همچنین مبادی ورود به کشور را تحت کنترل در آورند.

قتل خاموش ۲۰۰ هزار نفر در سال بوسیله داروی تقلبی !!

وی با تاکید بر اینکه باید بر محل‌های تجویز، توزیع و عرضه کنترل دائمی داشته باشند؛ خاطرنشان کرد: متولیان نظام سلامت در کشورما باید هماهنگی لازم را بین گمرکات، پلیس و سایر نهادهای نظارتی برقرار نمایند و فهرست داروهای رسمی ایران را متناسب با نیازهای جامعه پزشکی به روز کنند.


منبع:طبنا



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits