دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با ۵ راه طبیعی درمان خروپف آشنا شوید
224
زمان مطالعه: 5 دقیقه
راه طبیعی درمان خروپف و معرفی راه های ساده برای درمان خرو پف کردن هنگام خواب

راه طبیعی درمان خروپف

خرو پف می‌تواند، شما را هنگام صبح خسته و عبوس کند. این ۵ قدم را بردارید تا همیشه با نشاط از خواب برخیزید.
خروپف موضوع خیلی از جک‌هاست اما موضوع خنده‌داری برای میلیون‌ها کسی که خروپف می‌کنند و کسانی که این افراد را دوست دارند نیست.


طبق مطالعات آکادمی اتئلارینگولژی و علم شناسی گوش و حنجره آمریکا، حداقل ۴۵ درصد از افراد بزرگسال گهگاه و ۲۵ درصد به طور مدام و از روی عادت خروپف می‌کنند. مشکل خروپف کردن بیشتر در مردان و افراد چاق به چشم می‌خورد و خروپف معمولاً با افزایش سن بیشتر می‌شود.


دکتر مارک ماهوالد مدیر مرکز اختلال‌های منطقه‌ای خواب مینسوتا و مدیر سابق آکادمی آمریکا برای درمان خواب می‌گوید: «خروپف به نحو باورنکردنی‌ای رایج است و مردم در مورد آن شوخی می‌کنند. با این حال، خروپف می‌تواند مشکلات اساسی‌ای را در خانواده‌ها ایجاد کند. بسیاری از زوج‌ها به علت خروپف نمی‌توانند در یک اتاق با هم بخوابند».

 راه طبیعی درمان خروپف


ماهوالد می‌گوید: «افراد باید مراقب قرص‌ها و اسپری‌هایی که در بازار برای متوقف کردن خروپف وجود دارد باشند». او می‌گوید: «انواع اسپری‌ها و قرص‌ها وجود دارد که ادعا می‌کنند می‌توانند خروپف را بهتر کنند اما من تا به حال هیچ اعتباری از لحاظ مطالعات علمی برای تأیید این ادعاها ندیده‌ام».


خوشبختانه، تغییراتی در سبک‌های زندگی و درمان‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند به بهبود خروپف کمک کند.


۱) موقعیت خوابیدن خود را تغییر دهید.
خروپف هنگامی به وجود می‌آید که کام نرم، (زبان کوچک)، زبان، لوزه و یا ماهیچه‌ها ر پشت گلو بر خلاف یکدیگر بر روی هم حرکت کرده و در طول خواب یک صدای لرزشی ایجاد کنند. ماهوالد می‌گوید: «در ابتدا خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که شما به پشت دراز کشیده‌اید و زبانتان به عقب می‌رود و مقاومت راه‌های هوایی را افزایش می‌دهد».


او ادامه می‌دهد: «اگر شما یکی از این افرادی هستید که خروپف می‌کنند معمولاً خوابیدن به پهلوها می‌تواند به شما کمک کند».
شما شاید نیاز داشته باشید که به اندازه‌ی ۴ اینچ سرتختتان را بلند کنید. بر اساس گفته‌ی آکادمی اتالارینگولژی آمریکا برای انجام این کار می‌توانید چند قطعه چوبی کوچک و یا چیزهای دیگری را زیربالشتان بگذارید.


هرچند خروپف کردن می‌تواند پیشرفت کند و در حالی‌که به پهلوها خوابیده‌‌اید و یا سرتان بلند است هم به سراغتان بیاید. خروپف می‌تواند در تمام طول شب و در تمام حالت‌ها به وجود بیاید. پس مهم آن است که سبک زندگی خودتان را تغییر دهید.

seprator3


۲) ۱۰ درصد از وزن خود را کم کنید تا به متوقف کردن خروپف کمک کنید.
افرادی‌که اضافه وزن دارند بافت گردنی ضخیمی دارند که ریسک خروپف را زیاد می‌کند. ماهوالد می‌گوید: «اگر شما اضافه وزن دارید کم کردن یک مقدار متعادل از وزن، حتی ۱۰ درصد وزن بدنتان، می‌تواند به متوقف کردن خروپف کمک کند».

seprator3


۳) برای متوقف کردن خروپف از مشروبات الکلی و آرام بخش‌ها پرهیز کنید.
دکتر رابرت کلارک مدیر پزشکی مرکز اختلال‌های منطقه‌ای خواب در بیمارستان کلمبوس می‌گوید: «هرچیزی که باعث تسکین می‌شود مانند قرص‌های خواب و یا الکل ملایم هم می‌تواند باعث خروپف شود زیرا این قرص‌ها تمایل دارند که حرکات تنفسی شما را سرکوب کنند».
او توصیه می‌کند که اگر شما به علت مشروبات الکلی ویا آرام بخش‌ها خروپف می‌کنید، مصرف از آن‌ها را قطع کنید.

seprator3


۴) برای متوقف کردن خروپف از بخور تنفس استفاده کنید.
انباشتگی بینی شما می‌تواند باعث خروپف شود. کلازت توصیه می‌کند که سعی کنید میزان انباشتگی بینی خود را با تنفس بخار قبل از خواب کم کنید.
کلارک می‌گوید: «داخل کردن آب گرم به بینی و قرار دادن یک حوله دورسرتان و تنفس بخار برای بیرون آوردن خلط‌هایی که باعث انباشتگی است بسیار مناسب است.

seprator3


۵) برای متوقف کردن خروپف از نوارهای بینی استفاده کنید.
مطالعات نشان می‌دهد که نوارهای بینی می‌توانند آرام سازی موقتی‌ای را به ارمغان می‌آورد و به مردم کمک کنند تا خروپف کردنشان را متوقف کنند.
ماهوالد می‌گوید: «این آسان‌تر است که وقتی سوراخ بینی شما به حالت کاملاً عریض باز است نفس بکشید، پس نوارهای بینی که روی بینی پوشیده می‌شوند به خروپف‌هایی که از بینی شما ناشی می‌شوند کمک کنند».
البته گاهی اوقات خروپف از پایه‌ی زبان و یا کام نرم ناشی می‌شود نه از بینی‌تان.
مترجم دکتر مرتضی جلالی فخر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (224 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ABASS SOROSH | ۵ سال پیش
معلومات تان قابل ستایش است. خودم چنین مشکل را دارم.
0
0
آزیتا | ۶ سال پیش
یک مدل دستبند جدید هم اومده شما کمک می کند بدون اینکه سبک زندگی خود تون رو تغییر بدید، بهتر بخوابید.تو این سایت میتونید ببینید. صبامد
0
0

hits