دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

یک خوردني مفيد بلغور جو است. يك كاسه بلغور جو مثل نان تست قندخون را بالا مي برد كه آن هم به نوبه خود توليد انسولين مي كند و مواد شيميايي مغزي ترغيب كننده خواب آزاد مي كند.جوها غني از ملاتونين هستند كه ممكن است مردم از آنها به عنوان يك كمك براي خوابيدن استفاده كنند.شيرگرم نيز آخرين گزينه است.
باشگاه خبرنگاران: قرص های آرام بخش و خواب آور از اولین راه کارهایی است که هر فرد برای حل مشکل بی خوابی به آن ها پناه می برد در حالی که بسیاری از میوه ها و خوراکی های طبیعی هستند که نقش این قرص ها را بازی می کنند و مشکل بی خوابی را حل می کنند.

اگر می خواهید که کاملا سالم مشکل بی خوابیتان را حل کنید کافیست به چند توصیه ساده توجه کنید:‌

** اولین خوردني برای درمان بی خوابی، موزها هستند. پتاسيم و منيزيم شل كننده هاي طبيعي عضلات هستند و موزها منبع غني از اين دو عنصر هستند. موزها همچنين حاوي آمنيواسيدال تريپتوفان هستند كه در مغز به «HTP 5-» تبديل مي شوند. «HTP 5-» كه به نوبه خود به سروتونين ( يك ناقل عصبي آرامش دهنده) و ملاتونين تبديل مي شود.

**سبزیجات: تمامی سبزیجات، خصوصا نوع برگ سبز تیره، به علت داشتن املاح و ویتامین های گروه B در بهبود خواب موثرند. قارچ و کاهو از سبزیجات معجزه آسایی هستند که به خصوص اگر در وعده شام مصرف شوند تاثیر بسزایی در بهبود خواب دارند.

** نان تست نيز از گروه غذاهاي غني از كربوهيدرات است كه موجب توليد انسولين مي شوند و با افزايش سرعت آزادسازي تريپتوفان و سروتونين (دو ماده شيميايي كه شما را آرام كرده و به خواب مي برند) ترغيب به خوابيدن مي كنند.

** خوردني مفيد بعدي بلغور جو است. يك كاسه بلغور جو مثل نان تست قندخون را بالا مي برد كه آن هم به نوبه خود توليد انسولين مي كند و مواد شيميايي مغزي ترغيب كننده خواب آزاد مي كند.جوها غني از ملاتونين هستند كه ممكن است مردم از آنها به عنوان يك كمك براي خوابيدن استفاده كنند.شيرگرم نيز آخرين گزينه است.

راه حل‌هایی خوشمزه برای درمان بی‌خوابی

** شير هم مثل موز حاوي آمينواسيد ال- تريپتوفان است كه به «HTP 5-» تبديل مي شود و سروتونين آرامش بخش آزاد مي كند. شير هم حاوي كلسيم زياد است كه خواب را زياد مي كند.

** جگر و گوشت بوقلمون: به علت داشتن ویتامین های گروه B و تریپتوفان در بهبود خواب موثرند.

** یکی دیگر از مواد غذايي مفيد براي كمك به خوابيدن، گيلاس ها هستند. گيلاس هاي تازه يا خشك يكي از منابع غذايي طبيعي ملاتونين هستند. (ماده شيميايي كه ساعت دروني بدن را براي تنظيم خواب كنترل مي كند).محققاني كه گيلاس هاي ترش را مورد آزمايش قرار داده اند و متوجه سطح بالاي ملاتونين شدند، توصيه كرده اند اين گيلاس ها را يك ساعت قبل از وقت يا قبل از سفر وقتي مي خواهيد در هواپيما بخوابيد، بخوريد.

منبع : فردا نیوز



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits