دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید تزریق عسل به واژن برای درمان عفونت های زنانه
88
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تزریق عسل به واژن عفونت قارچی و تمام عفونت های واژن را از بین می برد.


تزریق عسل به واژن


تزریق عسل به واژن عفونت قارچی واژن و تمام عفونت های زنانه را از بین می برد. تحقیقات جدید و مکرری درباره تأثیر عسل برای درمان عفونت های زنانه انجام شده است و نتایج نشان می‌دهد که عسل ماده طبیعی مفید برای درمان عفونت های زنانه و واژینال است. به نظر می‌رسد عسل خاصیت ضد قارچی عالی و توانایی از بین بردن علائم عفونت قارچی واژن را دارد.

آنچه بیشتر از همه در زمینه بهداشت فردی شما بانوی خانه را آزار می‎دهد، عفونت‎های مکرر دستگاه تناسلی است. زنان به جهت ظرافت و لطیف بودن بیشتر در معرض عفونت هستند، به خصوص زمانی‎که روابط زناشویی آغاز می‎شود بیش از گذشته باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند.


خانم هایی که از عفونت مزمن واژن رنج می برند و هربار مجبور هستند به پزشک مراجعه کنند و از آنتی بیوتیک و کرم های واژینال استفاده کنند و بعد از چند روز دوباره عفونت آنها عود می کنند می توانند از تزریق عسل به واژن استفاده کنند که بهترین و بی خطرترین روش درمان عفونت هاست و عفونت را برای همیشه درمان می کند.


روش تزریق عسل به واژن


برای حفظ سلامت بهداشت دستگاه تناسلی بهتر است ماهی سه مرتبه تزریق واژینال عسل داشته باشید. به این صورت که عسل مرغوب چند گیاهه را داخل سرنگ خشک می‎ریزید و به اندازه 20 سی سی به داخل واژن تزریق می‎کنید. طبیعتا این روش برای خانم‎های متاهل است. دختران باید مقداری عسل را روی گاز استریل بریزند، سپس آن را روی بدن قرار داده و به پشت بخوابند تا کم کم عسل وارد واژن شود.


حتماً باید از مرغوبیت و کیفیت عسل مطمئن باشید تا دچار مشکل نگردید. عسل مورد استفاده باید زنبوری و چند گیاهی باشد و از عسلی که زنبور تنها از یک نوع گیاه استفاده کرده مانند عسل یونجه خودداری شود چراکه عسلی خوب است که زنبور هر چه بیشتر از گیاهان متنوع استفاده کرده باشد.

  • از سرنگ ۲۰ سی سی بدون سوزن برای تزریق استفاده شود و باید سرنگ خشک باشد و اگر برای بار دوم به بعد سرنگ را شسته اید، حتماً سرنگ را خشک و بعد استفاده نمایید.
  • می توانید سر سرنگ را نیز قیچی کنید تا راحت تر، سرنگ کشیده شود و عسل داخل آن شود.
  • قبل از تزریق عسل در داخل واژن، محیط بیرونی سرنگ را با ضماد زرد یا روغن محلی چرب نمایید.
  • پس از تزریق در شب، در صبح با مقداری ضماد زرد یا روغن محلی موضع بیرونی واژن را چرب نمایید.
  • ضمنا فراموش نکنید که این کار در دوران پریود ممنوع است. اگر دچار عفونت هم هستید می‎توانید به مدت هفت شب این کار را انجام دهید.

تزریق عسل به واژن

برای تزریق عسل به واژن چه عسلی استفاده کنیم؟


مقالات متعددی نشان داده‌اند که عسل مصنوعی هم در درمان عفونت های زنانه مؤثر است؛ بنابراین با توجه به این که عسل‌های طبیعی قیمت‌های بسیار بالایی دارند ولی تأثیر آن‌ها تفاوت چندانی با عسل‌های غیر طبیعی ندارد شاید اصلاً نیازی به استفاده از عسل‌های طبیعی نباشد و می‌توانید با عسل‌های مصنوعی هم به نتیجه برسید. البته نه به اندازه عسل طبیعی.


با وجود انواع عسل ، تمام عسل‌ها چه طبیعی و چه غیرطبیعی، در درمان عفونت های زنانه با انواع قارچ‌ها مؤثر هستند؛ فقط میزان عسل بیشتری برای درمان نیاز خواهد بود. از طرفی می‌توانیم با افزودن گیاهان مؤثر، کیفیت عسل را در درمان عفونت افزایش دهیم.اگر موفق به پیدا کردن عسل طبیعی چند ساله نشدید، با توجه به این که عسل‌های طبیعی قیمت‌های بسیار بالایی دارند فقط سعی کنید با استفاده از گیاهان مؤثر در درمان عفونت های زنانه( مانند دارچین ، پوست درخت گردو ، سیر و غیره) یا اسانس آن‌ها، مواد شیمیایی گیاهی موجود در عسل طبیعی را شبیه ‌سازی کنید.


برای پیشگیری از ابتلا به عفونت های زنانه به نکات زیر دقت کنید

  • سعی کنید در خرید لباس‎های زیر خود دقت کنید. نخی بودن آنها مانع از تحریک پوست شما و ایجاد عفونت خواهد شد.
  • لباس‎های تنگ موجب کند شدن جریان خون در عروق سطحی می‎گردد. در نتیجه عملکرد آن عضو تحت تاثیر قرار می‎گیرد.
  • در دوران عادت ماهانه در فواصل زمانی کوتاه‎تر پد بهداشتی را تعویض کنید.
  • آب زیاد بنوشید و به مدت طولانی مثانه را پر نگه ندارید.
  • رطوبت همیشه عامل خوبی برای رشد میکروب‎هاست. پس سعی کنید پس از هر شستشویی ناحیه مهبل را به خوبی خشک نمایید.
  • از شستشوی خود با آب خیلی سرد بپرهیزید، زیرا با این کار سردی را وارد تخمدان‎ها کرده و این خود موجب بسیاری از بیماری‎ها خواهد شد.
  • توصیه دیگری که طب سنتی برای خانم‎ها دارد این است که برای جلوگیری از عفونت می‎توانید کمی سرکه خانگی را در آب بریزید و مهبل را با آن بشویید.


محققان طب سنتی بر این عقیده‎اند که در این دوران بهتر است کمتر استحمام کنید، زیرا رحم شما در این مدت ملتهب است و مستعد هرگونه عفونتی می‎باشد. لذا اگر آب وارد آن شود، شرایط را برای عفونت مساعد می‎کند. پس بهتر است به طور کلی شستشو کمتر انجام شود.


بیشتر بخوانید:

بیماری مقاربتی تریکومونیازیس(عفونت واژن در زنان) چیست؟

علت و درمان عفونت واژن در زنان

علت عفونت واژن همراه با چند نکته بهداشتی مهم

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (88 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    ۵ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    نازی | ۱ ماه پیش
    عسل مرغوب عالیه واسه عفونت قارچی واژن به چشم دیدم تاثیرشو رو از هزاران دارو شیمیایی بهتر جواب میده
    0
    0
    لیلا | ۳ ماه پیش
    بعد از تزریق عسل آب زلال و بدون بو به اندازه 10_12قطره از واژن خارج شد، علتش چی بود؟؟؟
    3
    4
    غزال | ۴ سال پیش
    ببخشید عسل که تزریق میکنم برمیگرده بیبرون.باید چکار کنم؟
    15
    67
    مهسا | ۵ سال پیش
    عسل در طب سنتی هم بسیار کاربرد داره
    2
    8
    مقداد | ۵ سال پیش
    مطالبی که ارائه کردید، از نظر محتوایی، با دیگر سایتها تفاوت دارد.
    منظورم این است که کپی برداری نکرده اید و مطالب متفاوت تر هستند.
    ممنونم از اینکه وقت میگذارید
    6
    7
    
    hits