دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ راهکار خانگی برای درمان آلزایمر
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
آلزایمر بسیاری از بیماران با تغییر حافظه شروع می‌شود، هرچند برخی بیماران مبتلا به آلزایمر با تغییراتی در خلق و خو و مهارت‌های فکری و زبانی نیز مواجه می‌شوند. حال چگونه آلزایمر را در خانه درمان کنیم ؟

درمان خانگی آلزایمر

بیماری آلزایمر با بیش از 5.4 میلیون نفر مبتلا در ایالات متحده خطرناک ترین بیماری تخریب کننده عصبی است.. از دست دادن حافظه به صورت اپیزودیک شروع می شود، فرد به کاهش مداوم حافظه ادامه می دهد تا این که کارهای روزمره خود را مانند خوردن، نوشیدن، شستشو و غیره کاملا فراموش می کند. این امر کیفیت زندگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

معضل این است که این بیماری غیرقابل بازگشت است و تا کنون هیچ درمان دائمی برای مقابله با این بیماری پیدا نشده است. بنابراین گروه های پزشکی در حال حاضر بر مراقبت پیشگیرانه و کاهش پیشرفت بیماری آلزایمر تاکید بسیاری کرده است.

آلزایمر معمولا پس از 60 سال به بعد اتفاق می افتد.

آلزایمر زودرس نادر است اما ممکن است در کمتر از 5 درصد باشد و ممکن است بین 30 تا 60 سال ظاهر شود .بعضی از این تغییرات شامل شیوه زندگی است که ممکن است شروع آن را به تاخیر بیندازد.....

پیشگیری و درمان آلزایمر در خانه

چگونه در خانه آلزایمر را درمان کنیم ؟


1. رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی مناسب برای سلامتی کلی بسیار مهم است، سوپرفودها در زمینه سلامت سلولهای مغزی بسیار مهم هستند. به طور خاص، زغال اخته و گردو به منظور جلوگیری از بیماری آلزایمر نشان داده شده است. زغال اخته با ضد اکسیداسیون غنی شده و گردو مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 دارد.

2. در معرض آفتاب قرار گرفتن

هنگامی که شما به اندازه کافی از نور آفتاب استفاده می کنید، بدن ویتامین D را تولید می کند. ویتامین D در حفاظت از انواع مختلف عوارض عصبی و اختلالات نوروژنیک بسیار مهم است.

3. ورزش

ورزش، باعث تولید مواد شیمیایی عالی در بدن می شود .ورزش نه تنها بدن شما را در حالت ایده آل نگه می دارد بلکه باعث می شود که مغز شما سالم و فعال باشد. یکی از دلایل احتمالی برای ورزش کمک به ذهن سالم بوده و تولید جریان خون بهتر به سمت مغز باشد. تمرین های ایروبیک متوسط هر هفته 150 دقیقه در نظر گرفته شده است و برای سلامت بدن، فیزیکی و ذهنی بسیار خوب است.

4. فعالیت اجتماعی و تمرین ذهنی

فعالیت های ذهنی و اجتماعی در حفظ ضعف و اختلالات مرتبط با آن بسیار مفید است. ثبت نام در برنامه آموزش بزرگسالان و فعالیت هایی مانند خواندن، نوشتن، یادگیری، پخش یک ابزار موسیقی یا یک زبان جدید یا استفاده از کلاس های دیگر یک ورزش جدید و یا هر چیز دیگر تمرکز را بهبود می بخشد. بازی های فکری و پازل در کاهش زوال عقل بسیار مفید هستند.

5.مدیتیشن

شما می توانید با تمرینات یوگا و تمرینات مدیتیشن از آلزایمر جلوگیری کنید این تمرینات همراه با رژیم غذایی سبک و ساده و بدون کربوهیدرات است. خواب کافی نیز میتواند بر عملکرد صحیح مغز تاثیر مستقیمی داشته باشد. به نظر می رسد استرس به طور عمده موجب بدتر شدن عملکرد مغز می شود. یوگا و مدیتیشن بسیار عالی است شک نکنید که در تمرکز شما نقش اساسی را ایفا خواهد کرد...

6. اجتناب از توتون و تنباکو

تحقیقات حاکی از آن است که سیگار کشیدن زیاد خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را افزایش می دهد. اجتناب از دود باعث تضمین سلامت قلب و عروق و بیشتر باعث تامین خون کافی برای مغز شما می شود.

درمان آلزایمر در خانه

7. مصرف گیاهان آیورودا

داروهای آیورودا در 4000 سال گذشته در مناطق بالا از هیمالیا و آسیا تأثیر می گذارد. گیاهان آیورودا مانند برهمی، گچولو، گوتو کولا، شانخپوشپی، آسوآنگاندا، واتامانسی و زردچوبه به مبارزه با ADHD، مشکلات حافظه و کلسترول کمک می کنند. این گیاهان روند رشد نورون را افزایش داده و اطلاعات و حافظه را بهبود می بخشد.

خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آنها همچنان مورد تحقیق قرار گرفته است، اثربخشی آنها در مبارزه با زوال عقل، آمنیازیایی و مشکلات مرتبط با آن تا به حال توسط تحقیقات مشخص شده است...

8.درمان سنتی چینی

Huperzine A یک داروی چینی است که دارای خواص ضد عفونی کننده است. این دارو قرن ها استفاده می شده و اخیرا برای یادگیری و یادگیری نیز مفید است.

Polygalaceae ریشه Polygala tenuifolia یکی دیگر از گیاهان چینی است که به عنوان مغز استخوان استفاده می شود و ایده آل برای درمان آمنیازیایی و فراموشی است. یکی دیگر از گیاهان چینی، gingko biloba نیز به دلیل خواص آنتی اکسیدان و محافظت از عصب شناخته شده است.

9.استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی چربی های سالم است که در بازسازی اعصاب و ارتباطات مغز بسیار مفید است. در نتیجه عملکرد مغز افزایش می یابد، و بیماران مبتلا به بیماری های دمانس، به طور خاص، نتایج شگفت آوری را پس از مصرف دو قاشق غذا خوری روغن نارگیل سه بار در روز نشان می دهد..

10. عصاره دارچین برای مقاومت به انسولین در کاهش ابتلا به آلزایمر

بیماری آلزایمر در بیماری دیابت نوع III به دلیل اثرات مقاومت انسولین آن است. اما فقط به عنوان عصاره دارچین نوع I و نوع دیابت بسیار مفید است، دیابت نوع III نام مستعار بیماری آلزایمر مفید است.

11. ویتامین B، D و E

کل گروه ویتامین B در پیشگیری و تاخیر در شروع آلزایمر بسیار مفید است. شما باید درباره ویتامین D بیشتر بخوانید. ویتامین E نیز برای جلوگیری از از دست دادن حافظه در حیوانات نشان داده شده است. این ویتامین ها می توانند از طریق مکمل ها یا از طریق مصرف ویتامین B، ویتامین D و ویتامین E در رژیم غنی شده مصرف شوند.

12. مصرف مواد معدنی

همانطور که آخرین تحقیقات نشان می دهد، اسید های چرب امگا 3 به خصوص از طریق غذاهای دریایی و روغن کریل تامین می شود و به شدت به مبارزه با آلزایمر می انجامد

13. تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن بهینه عملکرد بیشتر کمک می کند تا سلول های میکروگلیا در مغز به آرامی عمل که به تاخیر می اندازد سعی کنید با خوردن غذاهای مقوی و یک رژیم عالی سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید...

تمام مواردی که در بالا ذکر شد نتایج دلخواه را در پیشگیری و تاخیر در شروع بیماری آلزایمر نشان داده اند،. اگر در فردی بیماری آلزایمر تشخیص داده شود این راه کارها کافی نیست و باید درمان های دارویی را شروع کرده و این موارد را در کنار درمان دارویی انجام داد...

پیشگیری و درمان آلزایمر در خانه

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (1 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits