دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا از عوارض بعد پیرسینگ آگاه هستید؟

علائم و درمان فوری عفونت پیرسینگ ناف

آیا از عوارض بعد پیرسینگ آگاه هستید؟
10
زمان مطالعه: 5 دقیقه
علائم عفونت پیرسینگ ناف : بثورات جلدی متورم در اطراف پیرسینگ ناف که ایجاد خارش ، سوراخ پیرسینگ که بزرگ تر از قبل احساس درد و راههای درمان فوری

علایم عفونت نافی که تازه سوراخ شده

ناف تازه پیرسینگ شده، بروز علایمی مثل قرمزی، تورم یا رنگ پریدگی در محل پیرسینگ طبیعی ست. به علاوه ممکن است ترشحات شفافی از محل پیرسینگ خارج شده و یک لایه ی شفاف را در اطراف ناف ایجاد کنند. اما این علایم باید با گذشت زمان بهتر شوند، نه اینکه روز به روز بدتر شوند.

دو عارضه ی جانبی عمومی در مورد پیرسینگ ناف، واکنش های آلرژیک و عفونت باکتریایی ست. واکنش های آلرژیک در صورتی رخ می دهند که به فلز زیورآلات پیرسینگ حساسیت داشته باشید. مثلا بعضی افراد به فلز نیکل حساسیت دارند.

صرفا جهت اطلاع رسانی : شمایی که اهل مد هستید و دوست دارید به روز باشید، ممکن است پیرسینگ را برای تغییرات ظاهر خود انتخاب کرده باشید. این مد عجیب و غریب که یکی از اقدامات شایع در غرب، به‌ویژه نزد جوانان است، سلامت را به‌طور جدی تهدید می‌‌کند

طوری که پای پزشکان هم به این بحث باز شده است. پیرسینگ با سوراخ کردن گوش آغاز و کم‌کم دامنه‌اش وسیع و وسیع‌تر شد تا اینکه کار به سوراخ کردن زبان، بینی، ناف و … کشید.

امروزه شما پیرسینگ را در هر بخشی از بدن که فکرش را نمی‌کنید، می‌‌توانید ببینید اما آیا این کار درست است؟

divider

علایم حساسیت عبارتند از:

  1. بثورات جلدی متورم در اطراف پیرسینگ ناف که ایجاد خارش می کنند
  2. سوراخ پیرسینگ که بزرگ تر از قبل شده است
  3. احساس درد گاه و بیگاه

عفونت های باکتریایی زمانی ایجاد می شوند که باکتری های موجود در اشیا یا گرد و غبار، در زخم ناف تجمع کنند. به خاطر داشته باشید که پیرسینگ، یک زخم باز است و نیاز به تمیز کردن دارد.

divider

علایم عفونت عبارتند از:

  1. تورم شدید همراه با درد و قرمزی
  2. ترشحات قهوه ای، سبز، زرد یا خاکستری که دارای بو هستند
  3. خطوط قرمز که از محل پیرسینگ نشات می گیرند
  4. تب
  5. لرز
  6. گیجی
  7. درد شکم
  8. استفراغ

فلزهایی مناسب برای پیرسینگ ناف :

  1. استنلس استیل
  2. طلای 18 یا 14 عیار
  3. نیوبیم
  4. تیتانیوم
  5. پلاتین

عوارض پیرسینگ ناف و راه درمان فوری عفونت پرسینگ ناف

divider

درمان پیرسینگ عفونت کننده ناف :


1. درصورت عفونت پیرسینگ را در نیاورید:

اگر به عفونت مشکوک شده اید، خودتان پیرسینگ را در نیاورید (مگر اینکه پزشک شما چنین چیزی گفته باشد). در مورد اکثر زیورآلات پیرسینگ، نیازی به درآوردن آن برای درمان عفونت نیست. باز بودن زخم پیرسینگ باعث می شود تا عفونت از آن خارج شود. اما اگر زیورآلات پیرسینگ را خارج کنید، زخم بسته می شود و عفونت در آن گیر می کند.

2. تمیز کردن زخم :

برای جلوگیری یا درمان عفونت، لازم است تا محل زخم پیرسینگ را به طور مرتب تمیز کنید. متخصص ها توصیه می کنند تا محل پیرسینگ را بیش از دو بار در روز تمیز نکنید. بدین منظور، یک قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب حل کنید و محل عفونت را با آن تمیز کنید.

سپس با استفاده از یک صابون آنتی باکتریال ملایم، محل زخم را بشویید. البته اگر به یکی از این دو مورد دسترسی ندارید، می توانید از آب نمک یا صابون استفاده کنید. هیچوقت از الکل یا هیدروژن پراکساید استفاده نکنید. این مواد، پوست شما را خشک می کنند و محل زخم را می سوزانند.

قبل از تمیز کردن محل عفونت، دست های خود را با صابون آنتی باکتریال بشویید. سپس با استفاده از یک پارچه، محل زخم و زیورآلات را کاملا تمیز کنید. در نهایت، آن را به آرامی با استفاده از یک پارچه ی نرم خشک کنید.

3. کمپرس آب گرم استفاده کنید :

از کمپرس گرم درمحل پیرسینگ ناف استفاده کنید. کمپرس گرم باعث خروج عفونت و کاهش تورم می شود. برای کمپرس گرم، یک حوله ی کوچک را گرم کرده و آن را به آب نمک آغشته کنید. سپس حوله را روی زخم قرار دهید. در نهایت، محل مورد نظر را با استفاده از یک پارچه ی تمیز خشک کنید.

4. استفاده از کرم آنتی باکتریال :

کرم آنتی باکتریال معمولا عفونت های جزیی را از بین می برد. اما بعضی ها به این کرم ها حساسیت دارند. اگر به کرم آنتی باکتریال حساسیت ندارید، محل عفونت را به آرامی با استفاده از آن تمیز کنید. این کرم ها دارای دستورالعمل مخصوص به خود هستند که باید قبل از استفاده مطالعه شوند.

divider

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم :

اگر علایم عفونت شدید مثل تب یا استفراغ ظاهرشدند، سریعا به پزشک مراجعه کنید. حتا عفونت های جزیی هم در صورتی که درمان نشوند، به عفونت های جدی تبدیل خواهند شد. احتمالا پزشک شما برایتان یک آنتی بیوتیک خوردنی یا کرم آنتی بیوتیک تجویز می کند. هیچوقت عفونت را دست کم نگیرید.

divider

بیشتر بخوانید :

نحوه انتخاب ،روش تعویض و نکات بهداشتی پیرسینگ ناف

آیا از عوارض پیرسینگ واژن آگاه هستید ؟

آیا از عوارض پیرسینگ آگاه هستید؟

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (10 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

بی نام | ۵ سال پیش
بسیار عالی و مفید موفق باشید
0
1

hits