دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
13 درمان خانگی شگفت انگیز برای نفخ شکم
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نفخ شکم چیست و 13 درمان خانگی این عارضه ؟نفخ شکم یا گاز معده یک مشکل عمومی و رایج در بدن است. نشانه ای از معضلات مربوط به معده

درمان نفخ شکم در خانه :

نفخ شکم یا گاز معده یک مشکل عمومی و رایج در بدن است. متخصصان تغذیه معتقدند که نفخ معده می تواند نشانه ای از معضلات مربوط به معده باشد. بنابراین، شما باید در این زمینه احتیاط بیشتری انجام دهید. عوامل مختلفی به بیماری های معده مثل سوء هاضمه، فقدان فعالیت بدنی یا غذاخوردن بیش از حد کمک می کند.

نفخ شکم می تواند هر کسی را از نوزاد گرفته تا افراد سالخورده تحت تاثیر قرار دهد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که شما می توانید از طریق انتخاب غذاهای خاص نفخ معده را درمان کنید. قبل از اشاره به داروهای خانگی بهتر است علت نفخ را بدانید.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS) به دنبال آن حرکات نامنظم روده و درد معده، این وضعیت همچنین باعث افزایش تولید گاز در معده شد.

بیماری ریفلاکس معده (GERD) هنگامی که غذا هضم نمی شود و در مری و مفاصل اختلال ایجاد کند، این حالت منجر به اختلال شدید می شود.

13 درمان خانگی نفخ شکم :


1. مصرف مواد پروبیوتیک برای جلوگیری از نفخ شکم :

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که غذاهای غنی پروبیوتیک ، می تواند برای بدن مفید باشد . هنگامی که روزانه مصرف می شود، منبع توازن فعالیت باکتری در روده کوچک را حفظ می کند تا مانع تولید گازمعده شما شود. به همین دلیل ترکیب مواد غذایی مانند کرف، تمپوه و ماست را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این مواد غذایی منابع قدرتمند پروبیوتیک هستند.

2. زردچوبه :

ادویه به عنوان بخشی از درمان های سنتی برای درمان مشکلات مختلف سلامت برای قرن ها رایج بوده است. بیشتر ادویه ها دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند. کافی است مقدار کمی از زردچوبه را به مواد غذایی خود اضافه کنید تا از خواص ضد نفخ آن بهره ببرید.زردچوبه همچنین مانع از ایجاد خلط خفیف می شود.

3. درمان بانفخ معده با گیاهان :

اگر چه در بسیاری از موارد درمان های پزشکی در دسترس برای درمان گاز معده وجود دارد، شما باید بدانید که داروهای قوی اغلب به عوارض ناخوشایند منجر می شوند، پس چرا به جای آن راه حل طبیعی را انتخاب نمی کنید؟ بنابراین، هنگامی که مبتلا به مسمومیت هستید، سعی کنید گیاهان را برای درمان مشکلات در نظر بگیرید.

متخصصان تغذیه معتقدند که دانه های قهوه ای، زیره سبز و انیس به شدت برای نفخ شکمی در افراد سالخورده مفید هستند.

4.سرکه سیب :

سرکه سیب حاوی خواص آرام بخش است که می تواند اسیدیته معده را به صورت موثر خنثی کند. این نیز به نفخ شکم کمک می کند. با این حال، مصرف یک قاشق چای خوری سرکه سیب قبل از غذا می توانید این وضعیت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

5.کدو تنبل برای جلوگیری از نفخ شکم :

شما باید اقلام غذایی را با موادی که هضم غذا را آسان می کند ترکیب کنید. کدو تنبل یکی از آن منابع غذایی است. سعی کنید حداقل یکبار در هفته مصرف کنید تا نفخ شکم را خنثی نگه دارید. همچنین شما می توانید قطعات میوه را به کاسه سالاد خود اضافه کنید تا بتوانید حداکثر سود را به دست آورید.

6. قدم زدن :

پروسه هضم غذا بر اساس مراحل مختلفی ایجاد می شود که برای حفظ سلامت کلی شما ضروری است. با این حال، سوء هاضمه باعث ایجاد ناراحتی ناشی از انباشت گاز در روده کوچک شما می شود.
متخصصان تغذیه توصیه می کنند که هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنند.

فعالیت بدنی سبک می تواند کمک کند پیاده روی پی در پی باعث کاهش هضم فاکتورهایی میشود باعث ایجاد سوءهاضمه می شود. شما باید تمرینات منظم را نیز انجام دهید تا موقعیت خود را بهبود ببخشید. موقعیت های بد نیز می تواند به نفخ مکرر منجر شود.

7. افزایش مصرف آب :

آب دارای مواد شگفت انگیزی است - بدون آن، انسان نمی تواند زنده بماند. آب آشامیدنی می تواند به عنوان یک درمان سریع برای درمان بیماری های مختلف سلامت باشد. متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند هر روز 8 تا 9 لیوان آب بنوشند. سطح کافی آب می تواند نه تنها شما را هیدراته نگه می دارد بلکه به حفظ سلامت معده نیز کمک می کند.

درمان نفخ شکم

8. چای نعناع :

چای گیاهی نقش مهمی در درمان اختلالات دارد. از این رو نوشیدن چای نعناع بسیار توصیه می شود. در یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که چای نعناع می تواند انواع بیماری های معده مانند یبوست، اسهال و نفخ را درمان کند.

9. چای زنجبیل :

زنجبیل حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که به اندازه کافی قوی هستند تا از بسیاری از عوامل آسیب برساند. علاوه بر این، زنجبیل می تواند دستگاه گوارش شما را تحریک کند. بنابراین مصرف چای زنجبیل برای نفخ شکم مفید است. این چای کمک خواهد کرد که شرایط را در کوتاه مدت کاهش دهد.

10. چای بابونه :

مطالعات اخیر اثرات مثبت چای بابونه را در معده ناراحت نشان داده است. نوشیدن حداقل دو فنجان چای بابونه برای افراد مبتلا به فتق دیسک پایینی توصیه می شود. چای باعث افزایش کارآیی هضم می شود بدون اینکه هیچگونه تأثیری بر سلامت کلی شما داشته باشد.

11.روغن های ضروری برای نفخ معده :

اسانس های مشتق شده از دانه های گشنیز، ستاره یونانی یا آویشن حاوی خواص ضد میکروبی است.. با این حال، بیش از 3 تا 4 قطره مصرف نکنید و قبل از استفاده از اسانس های ضروری، با پزشک خود مشورت کنید.

12.کمپرس گرم :

بخاری های گرمایش بخشی از داروهای سنتی برای درمان مشکلات معده، به ویژه دردهای شکمی هستند. گرما فعالیت معده شما را تحریک می کند.

13. برگ نعنا :

برگ نعنا حاوی عناصر ضد باکتریایی است. ،متخصصان به کسانی که از ناراحتی های معده رنج می برند برگ نعنا را توصیه میکنند.. شما می توانید برگ نعناع تازه را به سالاد خود اضافه کنید یا آن را به چای های مختلف گیاهی اضافه کنید. شکی نیست که این امر می تواند به کاهش نفخ شکم کمک کند.

نفخ میتواند هر کسی را در هر زمان تحت تاثیر قرار دهد. شما می توانید شرایط را از طریق انتخاب داروهای گیاهی یا خانگی رفع کنید. عواقب نامطلوبی برای این روشها وجود ندارد. با این حال، همیشه باید در این زمینه به دنبال کمکهای حرفه ای باشید.

divider

بیشتر بخوانید :

9دلیل قانع کننده برای مصرف روغن زیتون با معده خالی

آیا مشکلات معده باعث کمر درد می شود؟

فواید مصرف مکمل گیاهی رافویه برای مشکلات معده

علت و درمان ترش کردن معده در دوران بارداری

درمان خانگی ثقل معده

علت و درمان دل درد در صبح

کاربر گرامی اگر نظر و پیشنهادی در این زمینه دارید لطفا دیدگاه خود در زیر همین صفحه با ما و دیگران کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید .

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (3 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits