دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واژینوز باکتریایی چیست؟ چه علائمی دارد و چگونه آن را درمان کنیم؟
4
زمان مطالعه: 2 دقیقه
واژینوز باکتریایی یکی از شایع ترین عفونت های واژنی در زنانی که در سن باروری قرار دارند، میباشد و زمانی به وقوع میپیوندد که میزان رشد باکتری بد بخصوصی در واژن بیش از حد میشود.

بیماری واژینوز باکتریایی

واژینوز باکتریایی یکی از شایع ترین عفونت های واژنی در زنانی که در سن باروری قرار دارند، میباشد و زمانی به وقوع میپیوندد که میزان رشد باکتری بد بخصوصی در واژن بیش از حد میشود. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

علائم واژینوز

واژینوز زمانی بوجود میاید که تعادل بین باکتری های خوب و بد بهم میریزد. اغلب اوقات هیچ علائمی وجود ندارد اما بعضی اوقات به همراه برخی نشانه ها همچون ترشحات غیرطبیعی، بوی تند، ادرار دردناک، خارش یا سوزش همراه است.

درمان واژینوز

واژینوز با استفاده از آنتی بیوتیک ها، کرم های مخصوص ناحیه واژن و یا شیاف های خاصی قابل درمان است. برخی اوقات این بیماری بصورت خود به خود درمان میشود اما برای اینکه مشکلات دیگری بوجود نیاید، حتما میبایست مراحل درمانی را طی نمود.

هشدار!

واژینوز را میتوان جزو گروه بیماری های مقاربتی محسوب نکرد. دلیل این موضوع اینست که بیماری واژینوز علاوه بر اینکه میتواند از طریق تماس جنسی منتقل شود، در خانم ها ممکن است از راه هایی که ارتباطی با فعالیت های جنسی ندارند نیز انتقال یابد. این بیماری صرفا به دلیل عدم تعادل بین باکتری های خوب و بد بوجود آید.

پیشگیری از واژینوز

مانند همه بیماری های مقاربتی، بهترین راه پیشگیری این است که از سلامت شریک جنسی خود اطمینان داشته باشید. (بهتر است که افراد بصورت دوره ای آزمایش های پزشکی را برای اطمینان از سلامت خود انجام بدهند.) استفاده از کاندوم های مقاوم و مرغوب نقش بسزایی در جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی دارد. جهت جلوگیری از بهم خوردن تعادل مابین باکتری های خوب و بد از شستن واژن با استفاده از دوش آب فشار قوی بطور مستقیم خودداری کنید.

divider

عکس های بیماری واژینوز

تصویر علمی واژینوز
شکل میکروسکوپی واژینوز (تصویر سمت راست)
واژینوز
جایگاه بوجود آمدن واژینوز


امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با ویژگی های بیماری واژینوز باکتریایی آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (4 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

بی نام | ۵ سال پیش
وای واقعا واژینوز بیماری بدیه! یکی از فامیلامون داشت. حالش خیلی بد شد یه مدت.
0
0

hits