دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص بی نظیر شکلات تلخ در کاهش استرس
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خواص شکلات تلخ نتایج تحقیقات جدید در سال 2018 نشان می‌دهد شکلات تلخ باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود

خوردن شکلات تلخ باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود

شکلات تلخ به خاطر خواص فوق العاده اش در کاهش وزن، برای همه ما بسیار شناخته شده است و به خصوص افرادی که به دنبال لاغری هستند از شکلات تلخ به صورت روزانه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند. اما به تازگی تحقیقات جدیدی درباره عملکرد شکلات تلخ در کاهش استرس و اضطراب انجام گرفته که پیشنهاد می‌کنم با این مطلب از مجله دلگرم همراه باشید تا از نتایج آن مطلع شوید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهند شکلات تلخ دارای خواص بی نظیری است که تاکنون از آن بی خبر بوده ایم. یافته های دو مطالعه که به تازگی در نشست سالانه زیست شناسی 2018 در سن دیگو ارائه شده است نشان می‌دهد مصرف شکلات تلخ (حداقل 70 درصد کاکائو و 30 درصد شکر) در کاهش استرس، التهاب، بدخلقی، تقویت حافظه و سیستم ایمنی بدن نقش قابل توجهی دارد.

در حالی که محققان می‌دانند کاکائو منبع اصلی فلاونوئیدها است، اما این اولین بار است که تأثیر مثبت شکلات تلخ بر سلامت غدد درون ریز و قلب و عروق، به دقت مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است.

محقق اصلی این پژوهش جدید در این باره می‌گوید: « سالهاست که محققان به بررسی تأثیر شکلات تلخ بر عملکرد توده های عصبی از دیدگاه محتوای قند مشغولند. اما این اولین بار است که ما در مورد تاثیر مقدار زیادی از کاکائو در دوزهای کوچک شکلات و مصرف آن به طور منظم در رژیم غذایی انسان در دوره های کوتاه یا طولانی مدت پرداخته ایم و به این نتیجه رسیده ایم که هرچه درصد کاکائو در شکلات تلخ بیشتر باشد، تأثیر بهتری بر کاهش استرس، التهاب، بدخلقی، تقویت حافظه و سیستم ایمنی بدن دارد.»

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو از آنتی اکسیدان های بسیار قوی و از عوامل ضد التهابی محسوب می‌شود که مکانیسم شناخته شده برای سلامت مغز و قلب و عروق بسیار مفید است.
در این مطالعه 48 گرم شکلات تلخ که دارای 70 درصد کاکائو خالص بود، مصرف شد و عملکرد مغز پس از یک دوره 30 و 120 دقیقه ای مورد بررسی قرار گرفت و فرکانس های مغزی حاصل نشان دادند که این ماده غذایی به سلامت عصبی و رفتاری مغز کمک قابل توجهی کرده است.

در همین رابطه بخوانید:

از فواید و مضرات مصرف کاکائو بیشتر بدانید

آیا فرق میان شکلات و کاکائو را می‌دانید

خواص شکلات تلخ و موارد منع مصرفی شکلات تلخ


امیدوارم این مطلب از مجله دلگرم که درباره خواص بی نظیر شکلات تلخ در کاهش استرس بود، برایتان مفید بوده باشد. لطفاً نظر خود را در این باره با ما و سایر کاربران مجله دلگرم در میان بگذارید.

ترجمه و گردآوری

رویانیان

بخش سلامت مجله دلگرم




این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.4 از 5 (5 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits