دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین و سریع ترین راه درمان درد کتف و شانه

درمان و بهبود سریع درد شانه و کتف در منزل

بهترین و سریع ترین راه درمان درد کتف و شانه
166
زمان مطالعه: 15 دقیقه
درد شانه در محل مفاصل شانه و اطراف آن ایجاد می شود. در بعضی موارد، تشخیص درد مفصل شانه و کتف از گردن درد دشوار و سخت می باشد. البته در برخی موارد درد های گردن منجر به بروز درد شانه می شود که با درمان گردن درد می توان به بهبود درد مفصل شانه کمک کرد.

درد شانه و کتف: درمان و علت

شانه ها که محل اتصال بازوها به ستون بدن هستند، بیشترین حرکت را در بین مفاصل بدن دارد. این سطح بالای حرکت می تواند باعث ناپایداری نسبی مفاصل شانه شود.

شانه درد اغلب در نتیجه یک بیماری یا آسیب دیدگی ایجاد می شود که می تواند بر ساختارهای مفصل شانه (تاندون ها، رباط ها، عضلات، و استخوان ها) تاثیر گذارد. در بسیاری از موارد علت درد گردن در نقطه ای دورتر از محل گردن خود را نشان میدهد مثلا ما بیماران زیادی داشته ایم که با علل درد شانه مراجعه کرده اند و با کار روی گردن درد آنها درد شانه بهبود یافته است . یا بر عکس ممکن است فرد درد گردن دارد اما منشا و سرچشمه درد نقطه دیگری است مثلا بیماری های دندان درد و یا ناراحتی های قلبی که گاهی خود را به صورت گردن درد بروز میدهند.با دلگرم همراه باشید.

درمان خانگی درد شانه و کتف

شانه یک مفصل متفاوت

مفصل شانه یک مفصل پیچیده ای است که دارای یک استخوان (استخوان بالای بازو) ،استخوان شانه (تیغه شانه) وترقوه تشکیل شده که این قست ها در میان تاندون ها،ماهیچه ها ولیگامنت ها قرار گرفته اند.این قسمت ها به ما در بلند کردن شی ،حمل کردن و دور انداختن اشیا ودسترسی داشتن به بالاو پشت سر کمک می کند .این ماهیچه ها یکی از محرک ترین وکم استقامت ترین ماهیچه ها در بدن می باشد.اسکلت های گردن وماهیچه های اطرف آن خیلی محکم نمی باشد.محورهای چرخشی از 4 ماهیچه ویک نوار به نام تاندوم تشکیل شده که به مفصل های شانه متصل شده است. آسیب محور چرخشی یکی از علت درد شانه و محدودیت حرکت در تمامی سنین می باشد.

علل درد شانه

به خوبی مشخص نیست که بیماری شانه منجمد و عارضه خشکی شانه و شانه درد چگونه بوجود می آید و همیشه نمی توان علت شانه درد را تشخیص داد.

با این حال، بعضی از عوامل احتمال ابتلا به خشکی و علل شانه درد را افزایش می دهند که از قرار زیر می باشند:

تاندون های چرخشی

یکی از خفیف ترین آسیب ها در محور چرخشی تاندونیست یا التهاب تاندون ها می باشد. تاندونیست با انجام مداوم فعالیت های همچون تنیس ، پرتاب کردن، خم کردن شانه برای جمع آوری ، هل دادن ،نقاشی کردن شدت پیدا می کند.تاندونیست همچنین می تواند با بروز آرتروز افزایش پیداکند. درد مفصل شانه شبیه به دندان درد می باشد واز بالای بازوان شما منشعب می شود وشدت آن شما را از خواب بیدار می کند. ودسترسی به بالا و پشت سر برای شما بسیار درد ناک می شود.

در رفتگی شانه

یکی از شایع ترین آسیب های شانه، دررفتگی شانه است که بیشتر در ورزشکاران جوان و افرادی که در ورزش های پر برخورد شرکت می کنند، شایع است. گروهی از افراد هم انعطاف پذیری بیشتر است مانند ژیمناستیک کاران ،ولی دارای شانه ای ضعیف تر نسبت به افراد معمولی هستند و بیشتر در معرض در رفتگی شانه قرار دارند.

التهابات شانه

این التهابات که اغلب با تاندون های چرخشی همراه می باشد که شامل التهابات دردناکی است که در کیسه زلالی یعنی کیسه ای پراز مایع ، که لغزنده می باشد ودر اطراف مفصل های برای نگهداری از آن ها قرار دارد.

سندروم ایمپینجمنت

تورم والتهاب تاندون ها وکیسه زلالی می تواند باعث ایجاد فشار در تاندون هایی که در ناحیه بالای بازو وتیغه گردن هستند بشود و ایجاد کتف درد و درد شانه کند که به آن اکرومین استخوان شانه گفته می شود. در نواحی که فضای کم تری وجود دارد جریان خون در تاندون های متورم کاهش میابد و ساییده شدن مفصل آغا ز می شود.به همین دلیل زمانی که شما شانه خود را به طرف بالا ویا پشت سر بگردانید احساس درد شانه شدید می کنید. این ایمپینجمنت می تواند باعث ایجاد پارگی در تاندون های چرخشی شود.

پارگی محور چرخشی گردن

پارگی محور چرخشی گردن که معمولا به آن ها شانه های تنیس یا پیچر گفته می شود یعنی شانه ای که پرتاپ شده است. و یکی از چند علت درد شانه می باشد.تاندون های چرخشی گردن می تواند بوسیله یک آسیب دچار پارگی شود.این تاندون ها بوسیله هر آسیب وسایش تدریجی پاره می شوند .پارگی تاندون شانه باعث ضغیف شدن بازوها می شود و از بالا بردن شانه جلوگیری می کند .کوتاه شدن ماهیچه ها کاملا مشهود می شود.ودر هنگام فعالیت و در شب درد به سراغ افراد می آید.

درد شانه

پارگی لبرال

غضروف های چرخشی اطراف حفره گردن ،که قسمت بالای بازو را احاطه کرده است تااز استخوان های نزدیک به این حفره نگه داری کند و با یک آسیب می تواند پاره شود.و با زیاد شدن سن می تواند شکننده شود ومیزان ساییدگی آن افزایش میابد.درد شانه،و گرفتگی شانه زمانی که شانه های شما حرکت می کند واحساس درد هنگام انجام فعالیت های روزانه می تواند نشانه های پارگی لبروم باشد.

جابه جایی و بی ثباتی مهره ها گردن

زمانی که یکی از استخوان های گردن حرکت می کند ویا به دلیل آسیب دیدگی از جای خود حرکت میکند شانه ضعیف میشود ومیزان جابه جایی مهره ها یا به صورت خفیف و یا کاملا صورت می گیرد. وقتی شما بازوان خود را بالا میبرید ویا از بدن خود دور نگه می دارید دردی را احساس می کنید که علت این درد جابه جایی استخون ها می باشد و زمانیکه شانه خود را به طرف بالا نگه می دارید احساس می کنید که شانه های خود از جای خود حرکت کرده است.

شانه یخ زده

درسنین 40 تا 60 سال مفصل های کپسولی اطراف شانه ها کوچک می شوند و حرکت کردن را برای شما سخت ودردناک می کند.امتنا از استفاده از شانه های خود باعث افزایش سختی آن می شود ومحدودیت در حرکت وثابت بودن شانه ها باعث درد شانه فراوان می شود.این شرایط اغلب با دیابت همراه می باشد امااین نشانه ها برای نیمی از بیماری ها علت خاصی ندارد.

بعداز چندین ماه درد ناپدید می شود اما شانه های یخ زده اند و دو تا سه سال طول می کشد تا بدون هیج یک از درمان‌های شانه درد یخ آن باز شود. بعد از این مرحله اگر درد احساس شد درمان آغاز می شود واگر نتوانستیم دوباره حرکت کنیم درمان هایی مانند فیزیوتراپی و یا جراحی نیاز می باشد .برای درمان خشکی شانه و افرادی که به آن دچار شده‌اند، بسیار اهمیت دارد که در طی دوره زمانی بازتوانی و توانبخشی، از تشدید آسیب‌دیدگی بافت‌های شانه خود جلوگیری کنند. این افراد باید از حرکت دادن شدید و ناگهانی شانه خود و بلند کردن اجسام سنگین با استفاده از شانه آسیب‌دیده، اکیداً خودداری کنند.

شکستگی

معمولا علت شکستگی گردن شوک می باشد و یا افتادن هنگامی که ورزش اسکی انجام میدهیم ویا یک برخورد در بازی فوتبال ویک تصادف می تواند باعث شکستگی شود .شکستگی در قسمت توپی بالای استخوان بازو و حفره آن ویا ترقوه اتفاق می افتد که این موضوع می تواند باعث ناتوانی در عضلات شانه شود.کوفتگی ،درد شانه و تورم و تغییر شکل ظاهری استخوان می تواند نشان دهنده شکستگی باشد. این شکستگی بعد از حدود 6 هفته که به صورت ثابت در یک آتل قرارگرفت جوش میخورد وبهبود پیدامی کند .همه شکستگی ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرد چون بعضی از آن ها احتیاج به جراحی توسط جراح شانه دارند.

آرتروز شانه

در بیماری آرتروز شانه غضروف ها ساییده می شود و استخوان های بین مفصل ها لغزنده می شوند .آرتروز شانه با افزایش سن ، هرگونه شوک عصبی و یا آسیب ایجاد میشود. استخوان های شانه برخلاف یکدیگر کشیده می شوند و باعث ایجاد جراحت در آن ناحیه می شود. با گرفتگی مفاصل حسی درد، تورم ، سختی مفاصل و کاهش درد ایجاد میشود.رماتیسم حاصل از علائم آرتروز شانه ، این نوع آرتروز باعث به هم خوردن سیستم ایمنی بدن ودر نهایت باعث درد های مزمن والتهاب های دردناک استخوان و بدتر شدن بیماری می شود.در آرتروز های شدید ورماتیسم در شانه عمل تعویض این مفصل ضروری می باشد.

علت های دیگر:

یکی از کم رایج ترین علت های درد شانه ، التهاب مغز استخوان،نرم شدن آن ها، تومور و مشکلات عصبی می باشد.

یک پزشک متخصص مفاصل شانه می تواند به شما کمک کند وزمانیکه شما احساس درد کردید علت درد را به شما بگوید و ان را درمان کند.

ارزیابی دردهای شانه

پزشک با معالجه شما وانجام عکس برداری توسط اشعه x ودریافت اطلاعات از شرح سلامتی شما میتواند تشخیص دهدکه علل درد شانه آرتروز یا شکستگی است. نوع دیگری از عکس برداری به نام ام آر آی می تواند بافت های نرم تر را نشان دهد. همچنین تاموگرافی که بوسیله آن می توانیم تصاویر 3 بعدی بگیریم می تواند بدشکلی های تاندوم ها را نشان دهد.مراکز بسیار پیشرفته که ازتکنیک هایی مثل سی تی با رزولیشن وکیفیت بالا وسریع برای تشخیص علت درد شانه استفاده می شود وهمچنین از تصویربرداری توسط ام آر آی های تک سیکانس برای تشخیص دادن دردهای محور چرخشی استفاده میشود.

درمان درد شانه

به طور کلی، درمان شانه درد دربرگیرنده استراحت، اصلاح و تعدیل فعالیت ها و فیزیوتراپی برای کمک به بهبود قدرت و انعطاف پذیری شانه است. دیدگاه های عمومی مانند اجتناب از کشش بیش از حد یا انجام بیش از حد فعالیت هایی که به طور معمول در آن ها شرکت نمی کنیم هم می تواند به جلوگیری از شانه درد کمک کند. استراحت ،سرما و گرما برای درمان درد شانه بسیار ضروری میباشد.خوشبختانه بسیاری از دردهای شانه نیازی به عمل جراحی ندارند و بوسیله تمرینات فیزیوتراپی و ورزش های شانه درد و مصرف داروهای ضد التهاب بهبود پیدا می کند. نسبت به تشخیص پزشک معالج، اگر آسیب دیدگی شانه زیاد باشد که به روش بدون جراحی درمان نشود از روش عمل تعویض شانه استفاده می شود

استراحت

زمانیکه شانه های شما آسیب می بیند استراحت کردن بسیار به درمان درد کتف کمک می کند و شما باید از دسترسی به طرف بالا،حمل اشیائ سنگین واستفاده از کیف های سنگین جلوگیری کنید.درد والتهاب این ناحیه بهبود نخواهد یافت اگر فعالیت هایی مانند تخلیه یا جمع کردن اشیاء و شستن اتومبیل تکرارشود و بر شدت درد آن می افزاید. پایین نگه داشتن آرنج خود نیز بسیارمهم می باشد. جلوگیری از به کاربردن شانه های یخ زده بعد از آسیب دیدگی ،اگرچه به زودی حرکت کردن بسیارمهم است.

گرما و سرما

کمپرس های یخ وبسته های یخ برای کاهش درد وتورم بسیارمناسب است. همچنین گرفتن یک دوش آبگرم و کشیدن بدن هنگام بیدار شدن از خواب در کاهش درد شانه بسیار مهم است.

فیزیوتراپی

پزشک فیزیوتراپ با دادن تمرینات ورزشی به شما کمک می کند تا از آسیب های شانه رهایی پیدا کنید. پزشک با دادن تمرینات حرکتی ،انعطا ف شانه های شما را افزایش می دهد. او همچنین بادادن تمرینات قدرتی از کوتاه شدن ماهیچه ها جلوگیری می کند و با نشان دادن مکانیسم صحیح حرکتی از کشیدگی آن جلوگیری می کند.همچنین ماساژ و ورزش تقویت عضلات شانه برای این التهابات مناسب است .متخصص بیهوشی در شانه های یخ زده با انجام حرکاتی که سیستم حسی را تحریک کند به بیمار کمک کند.

درد شانه

داروهای ضد التهاب

داروی ضد التهاب نان استروئید که برای کاهش علت درد شانه تجویز می شود برای تسکین دردشانه مناسب میباشد .اگر آسپرین ،ایبوپروفن ، ناپروکسن واستامینوفن برای تسکین درد شانه موثر نبود داروی نان استروئید بسیار قوی تجویز میشود.

مکمل ها

مکمل های غذایی که داری گلوگز باشد و با کاندروتین مصرف شودبرای کاهش درد و درمان آرتروز شانه بسیار مناسب است.

تزریق در ناحیه گردن

زمانیکه داروهای دیگر برای تسکین درد جواب نداد تزریق کورتیزون و تی کاستروید کمک می کند تا التهاب و دردبافت ها و مفاصل متصل به آن ها را کاهش دهد.کورتیزون یک داروی بسیار قوی میباشد ودر صورت بروز هرگونه اثر جانبی در بدن شما پزشک خود را مطلع سازید.

زمان مراجعه به پزشک

درد شانه به همراه مشکل در تنفس یا احساس سفتی در سینه می‌تواند علامت حمله قلبی بوده و نیازمند رسیدگی پزشکی است.

در موارد زیر به اورژانس مراجعه کنید

اگر درد شانه‌تان ناشی از یک آسیب‌دیدگی بوده یا با موارد زیر همراه بود از کسی بخواهید که شما را به اورژانس یا درمانگاه برساند:
• تغییر شکل ظاهری مفصل
• ناتوانی در استفاده از مفصل یا دور کردن بازو از بدن
• درد شدید
• تورم ناگهانی

در موارد زیر نوبت ویزیت پزشک بگیرید


• تورم
• قرمزی
• حساسیت به لمس و گرمی در اطراف مفصل

روش های درمان شانه درد

برای تسکین دردهای جزئی شانه با توجه به علت شانه درد می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید:

  • • مسکن‌ها: داروهای مسکن بدون نسخه مثل استامینوفن ، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم به کاهش درد کمک می‌کنند.
  • • استراحت: از استفاده از شانه‌تان به اشکالی که باعث درد یا بدتر شدن آن می‌شوند خودداری کنید.
  • • یخ: روزی چند بار و هر بار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شانه‌تان یخ بگذارید.
  • • از یک بند دور گردن یا بی‌حرکت کننده شانه استفاده کنید.

تمرینات خاص برای درمان شانه درد

برای مثال، اگر شانه‌ای ناپایدار داشته باشید، تمریناتی برای تقویت شانه‌تان به شما داده می‌شود.

ماساژ

که در آن فیزیوتراپ با استفاده از دست‌هایش شانه‌تان را دستکاری می‌کند.

تزریق

تزریق کورتیکواستروئید به تشخیص یا درمان اختلالات روتاتور کاف کمک می‌کند. پزشک می‌تواند مخلوطی از یک کورتیکواستروئید با یک ماده بی‌حسی (اغلب لیدوکائین) را به شما تزریق کرده یا ابتدا یک ماده بی‌حسی و سپس یک کورتیکواستروئید را تزریق کند. کورتیکواستروئیدها التهاب را کاهش می‌دهند. این کار به کاهش علائم همراه با شانه درد و افزایش دامنه حرکتی شانه و درمان درد کتف کمک می‌کند. همچنین گاهی اوقات پزشک می‌تواند با تزریق یک داروی بی‌حسی به شانه (تزریق به فضای ساب‌آکرومیال) تشخیص دهد که محدودیت حرکت ناشی از درد است یا ضعف.‌

اگر با تزریق ماده بی‌حسی درد تسکین یافت و توانستید شانه‌تان را به طور طبیعی حرکت دهید، به احتمال زیاد درد شانه ناشی از نوعی بیماری روتاتور کاف است.‌ بعد از آن، پزشک می‌تواند با تزریق کورتیکواستروئیدها به شانه التهاب را کاهش دهد. اما اگر شانه‌تان بعد از تزریق بی‌حسی باز هم درد داشت، احتمالاً مشکل پارگی روتاتور کاف است.

انبساط آرتروگرافی (هیدرودیلاتاسیون)

گاهی اوقات برای درمان شانه منجمد استفاده از انبساط آرتروگرافی یا هیدرودیلاتاسیون توصیه می‌شود. در این روش، در ابتدای عمل یک مایع مخصوص، که در تصاویر رادیوگرافی به وضوح دیده می‌شود، به مفصل شانه‌تان تزریق می‌شود. سپس با استفاده از تصاویر مستقیم رادیوگرافی، مخلوطی از سالین، کورتیکواستروئید و بی‌حسی موضعی به مفصل شانه تزریق می‌شود. معمولاً این روش درمان درد شانه تنها ۱۵ دقیقه زمان برده و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و شما می‌توانید همان روز به خانه بروید. بعد از درمان برای کمک به بازیابی دامنه حرکتی طبیعی شانه، استفاده از فیزیوتراپی توصیه می‌شود.

جراحی

دستکاری عبارت است از حرکت دادن شانه‌ شما در زمانی که تحت بیهوشی عمومی هستید. در طول درمان، در حالی که شما در خواب هستید شانه‌تان به آرامی حرکت داده شده و کشیده می‌شود.

آزادسازی آرتروسکوپیک کپسول مفصلی

این روش که نوعی جراحی سوراخ کلید است، جایگزینی برای روش دستکاری می‌باشد.

جراحی برای درمان پارگی روتاتور کاف

اگر پارگی روتاتور کاف بزرگ بوده یا سایر گزینه‌های درمانی بعد از سه تا شش ماه جواب ندادند، می‌توان از جراحی برای درمان این نوع پارگی‌ها استفاده کرد.

جراحی برای درمان ناپایداری شانه

اگر شانه‌تان از جا در برود (گوی از کاسه خارج شود)، ممکن است برای جلوگیری از تکرار دررفتگی و پیشگیری از آسیب‌دیدگی بافت‌ها و عصب‌های اطراف مفصل شانه به جراحی نیاز داشته باشید.

تعویض مفصل (آرتروپلاستی) برای درمان استئوآرتریت شانه

تعویض مفصل، که به آن آرتروپلاستی هم گفته می‌شود معمول‌ترین درمان برای استئوآرتریت شانه است.

جراحی آرتروسکوپیک

آرتروسکوپی شانه نوعی جراحی است که در آن از یک دوربین کوچک به نام آرتروسکوپ برای بررسی یا ترمیم بافت‌های داخل یا اطراف مفصل شانه استفاده می‌شود.‌ آرتروسکوپ از طریق یک برش کوچک در پوست وارد شانه می‌شود.

همچنین بخوانید:

درمان و بهبود سریع درد شانه و کتف در منزل

علت سوزش پشت کتف راست چیست؟

علائم و درمان پارگی تاندون کتف و شانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (166 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

محمدمحمدی | ۴ سال پیش
سلام کتفوم دردمیکنه چه داروی استفاده کنم سریع خب بشه دلیل در این شانه دردازکاربدمیرم باشگاه هم دردمیکنه
1
1
معصومه قاسمی68485 | ۴ سال پیش
من47سالمه حدودایک ماه پیش چانه ام به دردآمددستم روبه بالا میبرم چنان به دردمیادکه دادم درمیادازشماخواه
ش میکنم که منوراهنمایی کنید به غیزاز{زفت}چیزی دیگه ای استفاده نکردم
0
0
مولایی | ۴ سال پیش
سلام من خیلی وقته که بعداز هر فعالیت روزانه گردن درد وبه خصوص درد شدید بین دو کتف دارم الان رفتم ام ار ای از گردن گرفتم ارتوپد میگه ارتروز داری ولی چند وقتیه که بچه هام پمادی چیزی میخوان بزنن میگن بین کتفم همون نقطه ای که میگم درد زیاد داره یه حالت خون مردگی که چند وقت ازش گذشته باشه که به رنگ زرد میخوره تقریبا دیده میشه خواهش میکنم جواب بدین
0
0
سید احسان | ۵ سال پیش
سلام حدود ۶ ماهه که کتف راستم درد میکنه ،پزشکان متعددی رفتم ،رادیو گرافی هم کردم ،بجز فیزیک تراپی و دارووقرص آمپول چیز دیگری تجویز نشده که آنها هم اثری نداشته ،حتی ۶ جلسه طب سوزنی رفتم که ده درصدی اثر داشت ولی فایده زیادی نداشت ،ممنون میشم راهنمایی کنید .
0
0
فرشاد | ۵ سال پیش
سلام
۳ ماهی بود که ورزش کیک بوکس رو میرفتم و یه حرکت چرخشی رو به اسم هوگ زدم که کتف راستم درد گرفت و از اون موقع هر حرکت چرخشی مثل پرتاپ کردن یا هوگ رو تو باشگاه میزدم کتفم درد میگرفت و در حال حاضر وقتی دستم رو به بالا کش میدم و به پشت کمرم میبرم که بین حدود ۲ تا کتف ها ببرم سخت انجام میشه و درد رو احساس میکنم
تو باشگاه زیاد پیش اومد ولی دردش از بین میرفت که یه روز حرکت رو زدم و درد شدیدی احساس کردم و یکی از دوستان با ماساژ دادن کتفم درد رو خیلی کم کردم تو باشگاه ۴۰ دقیقه اول نرمش رو داشتیم و کتفا رو گرم میکردیم
ممنون میشم راه حل بدین که خوب شم با تشکر از زحمات شما
1
1
پاسخ ها:
علی | ۴ سال پیش
ضربه هوک کتف و ارنج و مچ و همه چی با هم یکی میشن و زده میشه, ولی وقتی دست تو پرتاب کنی برای ضربه, ماهیچه ها و... کش میاد و حدود یکی دوماه درد داره, که میتونه کمتر یا بیشتر باشه
فکر کنم همون موقع که ضربه رو پرتاب کردی درد و سوزش داشته و از فردا درد شروع شده
هیچ وقت ضربه پرتاب نکن, معمولا برای اینکه سرعتی بزنن به اشتباه دستو پرتاب میکنن
0
0
علی | ۴ سال پیش
کمپرس یخ بزار خوب میشه
0
0
سینا | ۵ سال پیش
سلام.من چندین سال است که پرورش اندام کار میکنم‌ وقبل از تمرین بخوبی نرمش میکنم ولی از یک هفته پیش تا به الان چنان دردی پشت کتف راستم دارم که نمیتونم توصیفش کنم.خیلی درد داره وتیرهای عجیبی هم میکشه. به صورت یک نقطه ایه ودرد بدون توقف ویکسان و بد تیر میکشه.درد در سرشانه وگردن و بازو وانگشت های دستم هم سر شدن.از مسکن استفاده میکنم وهیچ اثری تا بحال نداشته.
0
0
پاسخ کارشناس:
شما حتما به دکتر ارتوپد مراجعه کنید
مرتضی | ۵ سال پیش
حدود 6 ماه پیش بود که بدون گرم کردن واليبال بازی کردم و چند تا سرویس زدم و شونم دردش شروع شد،
بعد دو سه هفته خوب شد ولی باز دو ماه پیش یه بار سنگین برداشتم و دوباره درد گرفت، الان هم شونم دردش زیاد شده هم دستم خیلی حرکات رو توام با درد انجام میده، حتی چرخوندن فرمان اتومبیل هم برام عذاب آور شده
بنظرتون باید چکار کنم؟
0
0
پاسخ کارشناس:
عرض ادب , دوست عزیز به متخصص طب فیزیکی سری بزنید.شاید با لیزر بتونه مشکل رو حل کنن.
امیر | ۵ سال پیش
سلام من تقریبا۱هفته میشه که کتف درد دارم و موقعی که میخوام دستم بالا بیارم دچار درد در ناحیه کتف میشم با توجه به اینکه بدنسازی کار میکنم الان چند جلسه باشگاه نرفتم و شغلم هم شغل فیزیکی هست که امکان استراحت ندارم آیا میتونم باتوجه به درد کتف به فعالیت ورزشی و ادامه بدم ؟در ضمن من دچار کمردرد نیز حدود یک هفته هست که شدم ولی دردش غیر قابل تحمل نیست ولی درد کتف من از فعالیتهای روزمرم انداخته ممنون میشم اگه راهی یا پمادی معرفی کنید که سریعا بتونم فعالیت ورزشی و شروع کنم
1
0
پاسخ ها:
محمد | ۵ سال پیش
سلام داداش، بنده خودم پشت کنکور هستم و به علت درد دستم ،تمرکز ندارم واسه درس خوندن، و تنها راه درمانت استفاده از قرص های مسکن مانند ناپروکسن ۵۰۰ یا کپسول دیکلوفناک ۱۰۰ هست. ولی میتونی واسه اینکه زود تر خوب بشی بهش استراحت بدی و تمرینات بدنسازی ت رو با وزنه های سبک ادامه بدی. ولی باز هم دارم میگم درصد خوب شدن کمه...
من حدود ۱ سال و نیم هست که درد شانه دارم و حدود ۲۰ تا ارتوپد رفتم و ۲۰ نمونه قرص تجویز کردن برام.
همه چیز به خودت بستگی داره که چطور با این مشکل کنار بیای امید وارم که هر چه سریع تر خوب بشی عزیز چون کار فیزیکی انجام میدی و اینا.
ولی روحیه مثبت داشته باشید و بهش زیاد فکر نکنید و هر وقت احساس درد کردید یه مسکن بخورید و خلاص. ولی سعی کنید زمان خوردن مسکن رو دو برابر کنید. مثلا کپسول دیکلوفناک ۱۰۰ هر ۱۲ ساعته ولی من هر شب یکی میخورم.
به هر حال من پیشکسوت های شما هستم با یک سال و نیم تجربه درد
1
0

hits