دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت پدوفیلیا و درمان اختلال خطرناک پدوفیلی (آزار جنسی کودکان)
35
زمان مطالعه: 8 دقیقه
آیا تا به حال درمورد پدوفیلیا یا آزار جنسی کودکان چیزی شنیده اید ؟ در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم اطلاعات مفیدی در این باره در اختیارتان قرار دهیم تا انتها با ما همراه باشید.

پدوفیلیا چیست؟

میل جنسی به کودکان یا بچه‌ بازی یا پدوفیلی عبارت است از میل شدید جنسی عودکننده یا تحریک جنسی نسبت به کودکان زیر ۱۳ سال در طول یک دوره حداقل ۶ ماهه. معمولاً سن ۱۳ سال و جوان‌تر؛ هر چند تعریف شروع از بلوغ ممکن است متفاوت باشد.

درمورد پدوفیلی نوجوانان، کودک باید حداقل پنج سال کوچک‌ تر از نوجوان پدوفیل باشد. با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با این نوع اختلال خطرناک جنسی آشنا شوید.

نشانه های اختلال پدوفیلیا و راه های درمان

بیماران بچه‌ باز حداقل ۱۶ سال سن دارند و دست کم ۵ سال از قربانیان بزرگ‌ ترند. اگر فرد مرتکب، در اواخر نوجوانی رابطه جنسی مستمری با یک کودک ۱۲ یا ۱۳ ساله داشته باشد این تشخیص مطرح نمی‌شود.

اکثر موارد سوء استفاده جنسی از کودکان، به دستمالی آلت تناسلی یا رابطه جنسی دهانی مربوط می‌شود. هر چند بیشتر کودکان قربانی که مورد توجه عموم قرار می‌گیرند دختر هستند، مرتکبین گزارش می‌ کنند که اکثر قربانیان لمسی آن ها (۶۰٪) پسر هستند.

۹۵ درصد افراد بچه‌ باز دگر جنسگرا هستند و نیمی از آن ها به هنگام ارتکاب جرم الکل زیادی مصرف کرده‌ اند. تعداد چشمگیری از افراد بچه‌ باز به طور هم‌ زمان یا قبلاً به عورت‌ نمایی، تماشاگری یا تجاوز به عنف دست زده‌ اند.

زنا با محارم، با بچه‌ بازی ارتباط نزدیکی دارد، چرا که در آن اغلب یک بچه نابالغ به عنوان شیء محبوب انتخاب می‌ شود، جنبه آشکار یا پنهانی از زورگویی وجود دارد و به‌ ندرت در آن رابطه جنسی بالغ - کودک ارجحیت می‌ یابد.

در مورد انحراف جنسی کودک آزاری، الگوهای رفتاری در جوامع مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، Koplan و Sadock، ‏۹۶٪‏ از بچه‌ بازها را ناهمجنسگرا می‌ دانند که در هنگام چنین رابطه‌ ای مصرف الکل زیادی داشته‌ اند.

نیز اکثر موارد رابطه جنسی مهبلی یا مقعدی با کودکان را در موارد زنای با محارم ذکر کرده‌ اند و در سایر موارد شایع نمی‌ دانند. در اجتماعات عوام‌ گونه، سنتی و عقب‌ مانده، اکثر موارد انحراف کودک آزاری به خصوص از طرف منحرفین مرد، به صورت رابطه جنسی مقعدی مرسوم است.

طبقه‌ بندی بین‌ المللی آماری بیماری‌ ها (ICD)، میل آمیزش جنسی با کودکان را به صورت «ناهنجاری شخصیتی یا رفتاری در بزرگسالان» تعریف می‌کند که در آن از نظر جنسی، ترجیح بیمار به کودکان نابالغ یا اوایل سن بلوغ است.

طبق نظر طبقه‌بندی رفتارهای ناهنجار (DSM)، پدوفیلی یک پارافیلی است که در آن شخص هوس‌ها و خیالپردازی‌ های جنسی شدید و مکرر نسبت به کودکان نابالغ دارد. ممکن است بیمار بر اثر این احساسات دست به عمل زده باشد و یا اینکه این کشش‌ها برای او موجب پریشانی یا مشقت در ارتباط با دیگران شده باشند.

پدوفیلیا

پدوفیلیا یعنی چه ؟

مجرمان آزار جنسی کودک چه شکلی اند؟

معمولا مجرمان پدوفیلیا افرادی هستند که با خانواده و کودک آشنا هستند. ۹۳ درصد قربانیان آزار جنسی با فرد مجرم آشنایی داشته اند. مجرم می تواند هر فردی اعم از افراد خانواده، مربی، فامیل، پرستار کودک و پدر و مادر کودک دیگری باشد.

مجرم معمولا سعی می کند این امر را برای کودک عادی جلوه دهد و در صورت مخالفت کودک از خشونت و زور استفاده می کند. پس از ارتکاب جرم نیز کودک را تهدید کرده و از او می خواهد این اتفاق را برای کسی بازگو نکند.

حتماً بخوانید:
علت کودک آزاری / ۱۲ راهکار جلوگیری از کودک آزاری کدامند ؟

علت کودک آزاری / ۱۲ راهکار جلوگیری از کودک آزاری کدامند ؟

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با کودک آزاری بیشتر آشنا شوید کودک آزاری می‌تواند به‌شکل آزار روحی و احساسی یا جنسی و جسمی باشد. همه فکر…

هشدارهای آزار دادن جنسی کودک

ممکن است مجرم در همین نزدیکی شما و یا فردی که سال ها می شناسید باشد، اما کودک شما جرات بازگو کردن اتفاقات را نداشته باشد. علائم زیر می تواند هشدارهایی مبنی بر آزار جنسی کودک شما باشد. نشانه های هشدار دهنده به شرح زیر است:

نشانه های فیزیکی

  • خونریزی، کبودی، یا تورم در ناحیه تناسلی
  • لباس زیر پاره شده و خونین
  • مشکل در راه رفتن یا نشستن
  • عفونت های ادراری مکرر
  • درد، خارش یا سوزش در ناحیه تناسلی

نشانه های رفتاری

  • تغییرات در مسائل بهداشتی، مانند عدم تمایل به حمام رفتن یا حمام کردن بیش از حد
  • بروز فوبیا
  • نشانه های افسردگی یا اختلال استرس
  • افکار خودکشی گرایانه، به خصوص در نوجوانان
  • بروز مشکل در مدرسه، مانند غیبت و یا افت تحصیلی
  • رفتار غیرعادی جنسی
  • کابوس و یا شب ادراری
  • احساس ترس از فرد خاص (پرستار و مربی و...)
  • بازگشت به رفتارهای واپسین مانند مکیدن انگشت شست
  • فرار از خانه و یا مدرسه
  • آسیب به خود
  • ترس از هر گونه تماس فیزیکی

پدوفیلی

مشخصات افراد پدوفیلی

تشخیص اختلال پدوفیلیا

در پنجمین نسخه از راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، اختلال پدوفیلیا در دسته انحرافات جنسی قرار گرفت. انحرافات جنسی دسته ای از اختلالات روانی است که رفتارها، توهمات و خواسته های غیر معمول جنسی به صورت تحریک کننده و عود کننده در آن وجود دارد.

برای اینکه این بیماری به صورت بالینی تشخیص داده شود، باید علائم حداقل ۶ ماه در فرد وجود داشته باشد. فرد مجرم باید حداقل ۱۶ سال سن داشته باشد و سن وی حداقل ۵ سال بزرگتر از سن کودک باشد.

در برخی کشورها این افراد در دادگاه با جرم کودک آزاری و سو استفاده جنسی از کودکان مجازات می شوند. پس از معاینه های بالینی مشخص می شود این افراد به اختلال پدوفیلیا مبتلا هستند.

حتماً بخوانید:
شایع ترین انواع کودک آزاری کدامند؟

شایع ترین انواع کودک آزاری کدامند؟

ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌چرخد. مربی مهد کودکی به زور به کودک غذا می‌دهد، موهایش را می‌کشد و او را هل می‌دهد؛ فردای آن روز پای تک‌تک…

ویژگی های رفتاری مبتلایان به اختلال پدوفیلیا

معمولا افراد مبتلا به اختلال پدوفیلیا نمی توانند با بزرگسالان رابطه عاطفی و جنسی برقرار کنند و از عزت نفس پایینی برخوردارند. در این افراد همواره ترس جذب شدن به کودکان وجود دارد و در نتیجه قادر به زندگی عادی نخواهند بود.

اگر اختلال پدوفیلیا به مقاربت ختم شود در مدت کوتاهی خاتمه می یابد. البته معمولا بیماران مبتلا به پدوفیلیا فقط کودک را نوازش می کنند و به اندام جنسی وی دست می زنند.

عکس العمل کودک ممکن است فرد را به خشونت و زور وادار کند. کودکان قربانی ممکن است از ترس والدین سکوت کنند و در نتیجه در آینده دچار مشکلات فراوانی شوند. کودکانی که در محیط های خلوت تنها می مانند، بیشتر در معرض خطر هستند.

علائم پدوفیلیا

پدوفیلیا چگونه درمان می شود ؟

علت اختلال پدوفیلیا

علت بروز اختلال پدوفیلیا معمولا نامشخص است. اگر چه اختلالات بیولوژیکی مانند عدم تعادل هورمونی می تواند در برخی افراد به عنوان علت شناخته شود اما به طور علمی عوامل بیولوژیکی به عنوان علت شناخته نمی شوند. در بسیاری از موراد افراد مبتلا به اختلال پدوفیلیا در کودکی مورد آزار و سو استفاده جنسی قرار گرفته اند.

در تحقیقات نشان داده شده است، پسرانی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند بیشتر در بزرگسالی به سو استفاده و آزار جنسی کودکان روی می آورند. اما دخترانی که در کودکی مورد آزار جنسی قرار می گیرند بیشتر به رفتارهای خود مخرب مانند سو مصرف مواد و خود فروشی روی می آورند.

پدوفیلیا بیشتر در مردان دیده می شود و در زنان نادر است. این بیماری ممکن است در تمام طول عمر فرد با او همراه باشد اما شاید علائم این بیماری در دوره های زمانی مختلف تغییر کند.

درمان اختلال پدوفیلیا

تشخیص و درمان افراد دارای اختلال پدوفیلیا معمولا سخت است زیرا آن ها به بیماری خود اقرار نمی کنند. به همین دلیل معمولا بعد از مجازات فرد در دادگاه درخواست مشاوره و درمان داده می شود.

استفاده گسترده فرد از پورنوگرافی یکی از شاخص های تشخیص فرد مبتلا به اختلال پدوفیلیا است. انحراف جنسی معمولا با اضطراب، افسردگی یا اختلالات خلق و خو و سوء مصرف مواد همراه هستند.

پس از تشخیص فرد بیمار، مراحل درمانی باید آغاز گردد. انواع روش های درمانی شناختی و رفتاری برای درمان این مشکل وجود دارد که به آموزش همدلی و بازسازی الگوهای فکری منحرف می پردازند.

در آموزش همدلی به بیمار گفته می شود تا خود را به جای فرد قربانی قرار دهد و احساس او را درک کند. در درمان های شناخت الگوهای فکری منحرف، اشتباه بودن رفتار جنسی با کودکان آموزش داده می شود و به بازسازی الگوهای فکری وی پرداخته می شود.

در برخی موارد نیز درمان های دارویی مانند داروی سیپروترون، برای سرکوب فعالیت هورمون تستوسترون در مردان تجویز می شود تا رفتار پرخاشگرانه و میل جنسی آن ها کاهش یابد.

داروهای دیگری نیز برای درمان پدوفیلیا استفاده می شود که عبارت اند از: داروهای ضدآندروژن برای کاهش میل جنسی، داروی مدروکسی پروژسترون استات و لوپرلایداستات (Lupron) و مهارکننده های باز جذب سروتونین (SSRI ها). این داروها عوارض جانبی مانند کاهش میل جنسی دارند که برای درمان این بیماری موثر است.

در کل درمان بیماران مبتلا به اختلال پدوفیلیا بسیار سخت است. قبل از اینکه درمانگر کار خود را آغاز کند ابتدا بیمار باید وجود این بیماری را در خود بپذیرد و تمایل به تغییر در وجود وی مشخص باشد.

آیا پدوفیلیا قابل درمان است؟

بله، با آنکه بسیاری از کارشناسان بر این باورند که افراد پدوفیلی قابل درمان نیستند اما روان درمانی می تواند به آن ها در کنترل احساسات و رفتار انحرافی شان کمک کند. آیا افراد پدوفیلی تنها جذب کودکان می شوند؟ بعضی از پدوفیلی ها ممکن است همان قدر که جذب کودکان می شوند، جذب بزرگسالان شوند. اما میزان شیوع آن مشخص نیست.

خواهشمندیم اگر سوال یا نکته‌ای برای مطلب پدوفیلیا چیست؟

در ذهن شما باقی مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (35 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۱۶ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

بى نام | ۴ سال پیش
نميدونم درست هست بگم يا نه ولى من واقعا به كمك احتياج دارم، يكى از فاميلامون كه پدوفيلى هست توى سن ١٢ سالگى به من نزديك شد و كارايى كرد كه نبايد ميكرد، من اولش ازش متنفر شدم سعى ميكردم انتقام بگيرم ولى كم كم وقتى ميديدم چقدر مهربونه و محبت ميكنه بهم عاشقش شدم الان ٣ ساله عاشقشم واقعا ولى وقتى براى بار چندم بهم دست زد و سيلى زدم و فهميدم مريضه واقعا داغونم، چيكارش كنم فقط كمكم كنيد لطفاااااا
0
3
مایسا | ۴ سال پیش
واقعا برای اون اقا ماهان متاسفم میگه سایتی که توش فیلم های پورنوگرافی کودک رو نگا میکنی بهم بگو منم میخوام نگاه کنم :\ بیماران پدوفیلی احمق و مریضی بیش نیستند
4
0
مارال | ۵ سال پیش
وقتی یک نفر با یک ادم پدوفیلی زندگی میکنه چه کمکی میتونه بهش بکنه چه جوری بهش بفهمونه مریضه و باید درمان شه انکار میکنه
0
0
تجربه 3 | ۵ سال پیش
لازمه که همه بدونن دقیقا یک شخص پدوفیل ممکنه دست به چه کارهایی بزنه تمام این نوشتها رو با مطالعه مقالات پزشکی به زبان اصلی تونستم پیدا کنم که در اینجا با زبان بسیار ساده اونها رو نوشتم . رد پاهایی که افراد پدوفیل معمولا از خودشون به جا میزارن این هست که مثلا در یک جمع خانوادگی که ممکنه بچه مورد نظر فرد پدوفیل هم اونجا باشه پدوفیل تمرکزی به ارتباط بر قرار کردن با بزرگسالان و هم سن و سالهای خودش نداره اما ترجیح میده برای اینکه کسی به اون شک نکنه نقشش رو به خوبی بازی کنه و ارتباط با بزرگها رو برقرار نگه داره که البته نگاه شخص پدوفیل باز هم در اینجا تحت کنترل او نخواهد بود و افراد آگاه به خوبی میتونن متوجه نیت شخص پدوفیل باشند اما او با نگاه کردن هرگز راضی نمیشه و تمام تلاشش رو میکنه که بتونه با بچه حتی در یک تایم بسیار کم تنها بشه و از اونجایی که پدوفیلها هوش و زکاوت بسیار بالایی در ارتباط برقرار کردن با بچه ها دارند میتونن در کمترین زمان ممکن طوری با بچه دوست بشن که ذهن کودک رو تحت کنترل خودشون در بیارن .در صورت درخواست کاربران و درج نظراتم بنده باز هم برای شما از این بیماری خواهم نوشت
0
4
تجربه 2 | ۵ سال پیش
در ادامه توضیحاتم در مورد افراد پدوفیل بد نیست بدونیم که پدوفیلها در بد مخمسه ای گرفتار شدند چونکه این بیماری ناشناخته دقیقا مهمترین و حیاتی ترین بخش احساساتشون رو درگیر میکنه و ذهن اونها رو برای تمرکز در بسیاری از امور از کار میندازه و همین باعث میشه که فرد پدوفیل نتونه ارتباط اجتماعی کامل و سالمی رو از خودش نشون بده البته نا گفته نماند که اکثر افراد پدوفیل بسیار باهوش هستند بر خلاف نظریه برخی از پزشکان و اونها معمولا با هوشی که دارند روش های زیادی رو پیاده میکنند برای تحت کنترل داشتن اوضاع برای ادامه عمل پدوفیلیشون . اما چیزی که کمی اونها رو در جمع شلوغ نمایان میکنه و اونها نمیتونن روی این بخش کنترلی داشته باشند نگاه افراد پدوفیل هست . بله دقیقا نگاه اونها . افراد پدوفیل هیچ کنترلی روی نگاه کردنشون به بچه ها ندارند و حتی اگه نخوان کسی متوجه بشه اما به محض دیدن و یا شنیدن صدای بچه بخصوص اگر اون بچه به اولویت های ذهنیش نزدیکتر باشه اونجاست که شخص پدوفیل کاملا از کنترل خودش خارج میشه و نگاه اون دوخته میشه به بچه مورد نظرش که در اینجا میتونیم با شناسایی فرد بیشترمراقب بچمون باشیم
0
3
تجربه 1 | ۵ سال پیش
پدوفیلی در واقع یک حس غریزی در برابر شهوته همون حسی که یک مرد در برابر یک زن داره و اون حس به جای اینکه از طرف مغز پدوفیل به شکل جنس مخالف ترسیم بشه متاسفانه به دلایلی تقریبا ناشناخته به شکل کودکان بین 3 تا 12 ساله ترسیم میشه و فرد پدوفیل دقیقا مانند تمامی افرادی عادی که در زندگی عاشق میشن و اردواج میکنن اون هم عاشق میشه در واقع گاهی فرد پدوفیل طوری عاشق بچه مورد نظرش میشه که به هیچ بچه دیگه ای توجه نمیکنه و کاملا غرق در دنیای اون بچه میشه و حاضره برای نزدیک شدن به اون بچه هر کاری بکنه اما بعد از اینکه اون بچه به سن بلوغ برسه شدت اون عشق در شخص پدوفیل اتوماتیک وار محو میشه البته ارتباط از بین نمیره و در اینجا شخص پدوفیل دوباره شروع به جستجو و براندازی بچه های دیگه میکنه و متاسفانه این عاشق شدن ها و سوء استفاده ها در یک دوره زمانی مشخص برای شخص پدوفیل تکرار و تکرار میشه افراد پدوفیل همچنین علاقه به همجنس بازی از خودشون نشون میدن و مشکلی با این موضوع ندارن و لذت میبرن اما هدف و مسیر اصلی اونها در زندگی فقط نزدیک شدن و بودن با دنیای بچه هاست اونها خودشون رو غرق در دنیای بچه ها میکنن
0
1
فرزانه | ۵ سال پیش
همسرم ب بیماری پدوفیلی مبتلا بود بعداز ازدواج فهمیدم بروش نیاوردم سعی کردم براش همسر خوبی باشم تا بفهمه اشتباه می‌کنه ولی نشد با بچه بزرگ دختر پسر فرق نداشت براش وانکار میکرد اولین بار می‌گفت مورد ظلم پدرش قرار گرفته پدرش هم پدوفیلی بوده بچه هایش مچش رو گرفته بودن دکتر روانپزشک بردم اون زمان دارویی نبود ک درمان کنه فقط گفتن چون ی عادته خودش باید ترک کنه بعداز ۳۲سال تحملش کردیم پسرودخترای بزرگ دارم خجالت میکشم چکار باید بکنم تا از این مشکل رها بشم
0
0
محمد | ۵ سال پیش
سلام من احساس میکنم که مبتلا به این بیماری(پدوفیلیا
) هستم و میل شدیدی به دیدن فیلمهای بچه بازی و رابطه با پسران کوچک دارم و در زندگی روزانه هم دائما تحت تنش این مسئله قرار دارم.اما برای رفتن به پزشک خجالت میکشم و اصلا نمیدونم پیش چه پزشکی برم و بیشتر دوست دارم خودم درمان خودمو پیدا کنم میل به ازدواج ندارم و نمیتونم خودمو جای کسی بزارم که باهاش رابطه برقرار میکنم از مصرف دارو هم خوشم نمیاد و احساس میکنم که منو ضعیف خواهد کرد لطفا منو راهنمایی کنید.
0
0
پاسخ ها:
ماهان | ۵ سال پیش
سلام دوست عزیز لطفاً سایتی رو که تو ازش فیلم نگاه می‌کنی به منم بگو چون من ماه هاست دارم میگردم ولی چیزی پیدا نمیکنم متاسفانه
ممنون
5
1
Behnam | ۴ سال پیش
جناب ماهان
باید تاسف خورد به حال شما! طرف اومده میگه میخوام درمان بشم شما میگی دنبال فیلمم؟ واقعا فرد کثیفی هستید
در ضمن برای افراد بیماری که دنبال اینچیزا هستند، مطمئن باشید در جستجوی گوگل و وبسایت های پورن چیزی در این مورد پیدا نمیکنید! پس الکی وقتتون رو صرف سرچ کردن در موتور های جستجو نکنید! اگر کسی از اینجور مطالب در سطح اینترنت منتشر کنه FBI میگیره پدرشو در میاره! برای مشاهده و دسترسی نیاز به ابزار های خاصی هست (نام نمیبرم که کسی طرفش نره!)
2
8
نرگس | ۵ سال پیش
سلام به تازگی فهمیدم شوهرم پدوفیلی است؟(با دختر بچه های فامیل ارتباط دارد!)چیکار کنم؟دارم دیوونه میشم؟خواهش میکنم کمکم کنید؟هنوز به روش نیاوردم؟چیکار کنم تا زندگیم از هم نپاشه؟
0
1
Mehran | ۵ سال پیش
درمورد بیماری پدوفیلی
افرادی زیادی رو میشناسم که مبتلا هستند و طبق تحقیقاتم متوجه وجه اشتراک مشخصی بین اونها شدم "عدم عزت نفس دربرقراری ارتباط با جنس مخالف"
1
3
سالار | ۵ سال پیش
پس کسانیکه از ۷ یا ۸ سالگی جذب کودکان خوش سیمای گروه همسالان خودشون میشن آیا از گروه پدوفیلی به شمار نمیان ویا این بیماری از طریق ژنتیک بهشون انتقال پیدا کرده یا محیط
چون چنین قضیه ای دربین کودکان پسر نیز خیلی شایع بوده و شایع هست
0
3
ناشناس | ۵ سال پیش
سلام وقت بخیر من چند تا نظر دارم معمولا پدوفیلا از کارشون شدیدا ناراضی هستن خیلی و عذاب وجدان شدیدی هم دارن و هر وقت با کودکی تنها میشن این افکار مثل برق ب مغزشون ارسال میشه
وقتی مقدار خلوت زیاد بشه پدوفیل مقابل حس وجدان و باردارندش شکست میخوره و متاسفانه معلوم نیس چی میشه و بعد کار پدوفیل نظر شدید به خودکشی داره که خدایا من طرفو بدبخت کردم و اونو مریض کردم این عذاب خیلی واسشون دردناکه . ایا داروهای وجود داره طرف این افکار واسش نیاد؟ افکار واقعا مثل تیر رگبار ب مغز پدوفیل وارد میشن باید اون قسمت از مغز که این تفکر رو واسش مغز میفرسته از کار بیفته.
0
1
پاسخ ها:
Ghazal | ۴ سال پیش
لطفا مراقب بچه هاتون باشید
0
4
دانش آموز ایرانی | ۵ سال پیش
سلام
مطلب خوبی بود و نکات مهمی ذکر شده بود . البته هر بیماری چه روح، جسمی قابل درمان هست منتها نه در یک سطح، این هم یک جور بیماری روانی هست که با توبه و تقویت ایمان و توکل به خدا میشه به راحتی کنار گذاشت ولی همون طور که تو مقاله آوردین تا خود فرد مبتلا، تصمیم به ترک نگیره و ندونه داره چیکار میکنه نمیشه امیدی به بهبودی بیمار داشت. بیایید برای شفای این بیماران هم دعا کنیم.
0
5

hits