دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ روغن طبیعی شگفت انگیز برای درمان کمر درد
70
زمان مطالعه: 6 دقیقه
درمان کمردرد چه روش هایی دارد؟ در این مقاله علت کمردرد را به شما خواهیم گفت. همچنین 13 روغن طبیعی برای رفع کمردرد را به شما آموزش خواهیم داد

مجله دلگرم | درمان کمردرد راهکار های زیادی دارد. کمر درد یک مشکل بسیار رایج است که هر کسی در طول زندگی خود ممکن است چند بار دچار آن شود. کمر درد میتواند شدت متفاوتی داشته باشد و بنابر وخامتی که دارد ممکن است حتی منجر به ایجاد مشکل در انجام حرکات روزمره و راه رفتن نیز بشود. منطقه ای که کمردرد بوجود میاید هم میتواند کاملا متفاوت باشد. شما ممکن است در قسمت بالایی، میانی و پایینی کمر خود درد را احساس کنید.

کمردرد میتواند به علل متفاوتی بوجود آید و این عوامل در هر فردی متفاوت است که برخی از آن ها عبارتند از گرفتگی ماهیچه ای، انحطاط دیسک کمر، سیاتیک، آسیب های فیزیکی و ضربه دیدن، آرتروز، تنگی کانال نخاعی و... . برخی از این عوامل ممکن است باعث ایجاد التهابات شود در حالیکه برخی دیگر میتواند به بافت ها آسیب بزند.

اگر کمردرد خیلی شدید و غیرقابل تحملی دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید اما اگر همچنان درد قابل تحمل است میتوانید با استفاده از روش های خانگی قدرتمندی که در ادامه به شما معرفی میکنیم، کمردرد تان را درمان کنید.

یکی دسته از بهترین روش های خانگی درمان کمردرد استفاده از روغن های طبیعی میباشد. این روغن های بدلیل خواص دارویی بسیار قوی که میباشند میتوانند درد شما را بدون نیاز به دارو های شیمیایی، براحتی درمان کنند.

هر کدام از روغن های طبیعی دارای ترکیبات متفاوتی هستند و بنابر نوع کمردردی که دارید و علت بوجود آمدن آن، باید روغن مناسب را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

در ادامه 13 روغن طبیعی برای درمان کمردرد را به شما معرفی کرده ایم.

1. روغن بابونه

روغن بابونه میتواند از گونه های مختلف بابونه تهیه شود اما عمدتا خواص مشابهی دارند. روغن بابونه دارای ترکیبات شیمیایی به نام فلاونوئید و پرونوئید است که این مواد همان چیز هایی هستند که خواص دارویی بابونه را به آن میدهند.

روغن بابونه بدلیل خواص ضد التهابی که دارد، سال هاست که برای درمان کمردرد از آن استفاده میشود. حتی تحقیقات علمی نیز ثابت کرده اند که استفاده از روغن بابونه به درمان کمردرد و بخصوص درد قسمت پایینی کمر کمک میکند.

2. روغن لاوندر

روغن لاوندر نیز یکی دیگر از روغن های قدرتمند برای درمان کمردرد بشمار میرود. این روغن علاوه بر کمردرد به درمان ریزش مو، اضطراب، افسردگی و سردرد نیز کمک میکند. از روغن لاوندر هم برای درمان درد های مقطعی و هم برای درمان درد های مزمن میتوان استفاده کرد.

مطالعات علمی نشان داده است که ماساژ دادن روغن لاوندر بر روی قسمتی که درد دارد میتواند به میزان قابل توجهی درد را کاهش دهد. در واقع روغن لاوندر یک مسکن طبیعی بسیار قدرتمند است. مانند همه ی روغن ها، روش استفاده از روغن لاوندر هم این است که مقداری از آن را روی قسمتی که درد دارد ریخته و ماساژ دهید.

3. روغن اکالیپتوس

روغن اکالیپتوس میتواند بصورت آنی درد ماهیچه ها، مفاصل و همچنین کمر را تسکین دهد. روغن اکالیپتوس دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی بوده که حتی میتواند آرتروز را نیز درمان کند.

توجه! روغن اکالیپتوس قبل از استفاده باید رقیق شود.

4. روغن زنجبیل

طی تحقیقات علمی ثابت شده است که روغن زنجبیل درست مانند خود زنجبیل میتواند کمردرد را درمان کند چراکه دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است. این ویژگی های صد التهابی علاوه بر درمان درد، تورم ناشی از آن را نیز میتواند بخوبی رفع کند.

5. روغن رزماری

روغن رزماری که در تهیه بسیاری از غذا ها استفاده میشود دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی میباشد و به همین دلیلی میتواند مشکلات و بیماری هایی زیادی همچون ورم ستون فقرات را درمان کند.

6. روغن فلفل

روغن فلفل یکی از پر کاربرد ترین روغن های طبیعی برای درمان کمردرد میباشد. روغن فلفل با توجه به حس سوزشی که ایجاد میکند میتواند خیلی سریع درد را تسکین دهد. روغن فلفل را نیز باید مثل دیگر روغن ها استفاده کرد. ابتدا آن را با کمی روغن رزماری رقیق کرده، سپس روی کمر ریخته و ماساژ دهید. اینکار را باید هر روز و تا زمانیکه درد بطور کامل درمان شود انجام دهید.

7. روغن گالتریا

گالتریا یک گیاه دارویی میباشد. روغن گالتریا در فرایند تقطیر بدست آمده و در محصولاتی همچون خمیردندان ها و آدامس ها استفاده میشود. جدیدا از روغن گالتریا برای تسکین درد و بخصوص کمردرد نیز استفاده میکنند. استفاده از روغن گالتریا را تا زمانیکه بطور کامل بهبود پیدا کنید باید ادامه دهید.

درمان کمردرد ، کمردرد

8. روغن ارس

گفته میشود روغن ارس از جمله روغن های طبیعی ضد درد بسیار قوی میباشد. کمی از این روغن را برداشته و روی قسمتی از بدن که درد میکند بمالید. توجه کنید که روغن ارس را نسبت به دیگر روغن ها باید بیشتر ماساژ دهید تا بخوبی به عمق پوست نفوذ کند. استفاده از روغن ارس را تا زمانیکه کمردرد تان بطور کامل خوب شود ادامه دهید.

9. روغن بومادران

گیاه بومادران دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است و به همین دلیل از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها مثل آرتروز استفاده میشود. روغن بومادران نیز دارای همان خواص میباشد و میتواند انواع درد ها از جمله کمردرد را بخوبی درمان کند.

10. روغن گل بی مرگ

گل بی مرگ گیاه دارویی است که از آن بدلیل ویژگی های ضد دردی که دارد استفاده میشود. روغن گل بی مرگ نیز دارای فوایدی مشابه است و میتوان از آن برای درمان کمر درد استفاده کرد. البته بیاد داشته باشید که روغن گل بی مرگ را قبل از استفاده باید با یک روغن دیگر رقیق کنید.

1 قطره روغن گل بی مرگ را درون روغنی حامل (روغن رقیق کننده) ریخته و آن را روی قسمتی که درد دارد بریزید و ماساژ دهید. اگر میخواهید از این روش نتیجه قابل قبولی بگیرید باید هر روز کمر تان را با استفاده از روغن گل بی مرگ ماساژ دهید.

11. روغن آویشن

آویشن یک گیاه دارویی فوق العاده موثر در درمان کمر بشمار میرود. روغن آویشن هم به همان اندازه تاثیرگذار است و میتواند خیلی سریع کمردرد را درمان کند.

12. روغن ریحان

روغن ریحان یکی دیگر از روغن های طبیعی است که میتواند کمردرد را درمان کند. از روغن ریحان برای درمان بیماری های دیگری همچون اختلالات روده و التهابات هم استفاده میشود چراکه آنتی اکسیدان های بسیاری دارد. روش استفاده از روغن ریحان هم ماساژ دادن ان روی قسمتی که درد میکند میباشد و جهت نتیجه گیری بهتر میبایست بصورت مرتب از آن استفاده کنید.

13. روغن رازیانه

یکی از مهم ترین کاربرد های روغن رازیانه درمان کمردرد است. روغن رازیانه دارای خواص ضد میکروبی و آنتی اکسیدان های فراوانی است و به همین دلیل میباشد که میتواند کمردرد را خیلی سریع درمان کند.

چند نکته!

  • اگر کمردرد تان پس از 3 تا 4 روز بهبود پیدا نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • قبل از استفاده از روغن های طبیعی حتما یک آزمایش آلرژی انجام دهید.
  • چند حرکت ورزشی سبک انجام دهید و از کمپرس گرم و سرد استفاده کنید تا سرعت بهبود تان افزایش پیدا کنید.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (70 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits