دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خارش واژن و درمان خارش واژن

چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟

خارش واژن و درمان خارش واژن
384
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان خارش واژن ,عفونت قارچی واژن,سوزش واژن,علت خارش واژن,واژن زن,سوزش و خارش واژن,عفونت واژن، خارش مهبل

خارش مهبل (واژن) مشکل شایع دستگاه تناسلی است که زنان با آن مواجه هستند و اغلب اوقات این مشکل باعث خجالت زدگی خانم ها می شود. دلایل زیادی برای خارش واژن وجود دارد، شایع ترین آن مربوط به بهداشت دستگاه تناسلی می باشد. عدم رعایت بهداشت و یا رعایت بهداشت به طرق اشتباه منجر به خارش واژن می شود. برای همین توصیه می شود پس از هربار دستشویی رفتن حتما دستگاه تناسلیتان را با آب بشویید و لباس زیر را روزی دو مرتبه عوض کنید.

خارش واژن و درمان آن
خارش واژن: این مشکل دستگاه تناسلی به علت وجود نوعی قارچ مخمر و یا حساسیت بوجود می آید. واژن باکتری های خوبی دارد که برای حفظ تعادل PH مهم هستند. اگرچه زمانی که این باکتری ها بیش از حد رشد کنند و یا باکتری های بد بر این باکتری ها افزونی بیابند خارش ، بوی نامطبوع و سوژش واژن شروع خواهد شد. رابطه جنسی ، قند زیاد از حد، آنتی بیوتیک ها و سیستم ایمنی ضعیف بدن منجر به تشکیل قارچ مخمر می شوند. حتی محرک های شیمیایی مانند شستشوی بدن با بعضی شوینده های قوی منجر به از بین رفتن تعادل میزان PH واژن می شوند، منجر به خارش می شود.


انواع خارش:اگر از خارش واژن و ترشحات غلیظ سفیدرنگ رنج می برید، به دلیل وجود قارچ مخمری است که بیش از حد در واژن رشد کرده است. این عفونت قارچی منجر به سوزش و ایجاد ترشحات سفید و بدبو می شود.


چگونه خارش واژن را درمان کنیم؟


می توانید از داروهای خوراکی و یا ژل هایی که حالت مسکن دارند استفاده کنید. قارچ های مخمر شیرینی را دوست دارند بنابراین کیک و یا مواد خوراکی شیرین مصرف نکنید چرا که منجر به رشد هر چه بیشتر قارچ های مخمر در ناحیه واژن می شوند.


برای درمان خارش واژن می بایست کربوهیدرات های تصفیه شده را کامل از خودتان دور کنید. لباس زیر نخی بپوشید چرا که خیلی سریع خشک می شوند و حس خیسی نامطبوعی به شما دست نمی دهد.


حتما لباس های زیر را روزی دو مرتبه عوض کنید.


پس از هر بار دستشویی رفتن حتما دستگاه تناسلیتان را با آب بشویید تا میزان PH واژن متعادل حفظ شود. واکنش های حساسیتی نیز می تواند منجر به خارش واژن شود.

عطر، لوسیون یا صابون هایی با بوی شدید استفاده نکنید. حتی ممکن است دستگاه تناسلی به پارچه هایی مانند پلی استر حساسیت نشان دهد پس خیلی مراقب باشید که از این نوع پارچه استفاده نکنید.

خارش واژن و درمان آن
چه زمانی باید به پزشک مراجع کرد؟

اگر با رعایت نکات بهداشتی که در بالا گفته شد بهبودی در وضعیتتان ایجاد نشد و همچنان خارش واژن داشتید و یا اگر بهبود حاصل شد اما پس از گذشت چند روز مجدد خارش به سراغتان آمد مشکلتان را با پزشک مطرح کنید.


مطمئن باشید با رعایت بهداشت هرگز با این مشکل دردسر آور مواجه نخواهید شد.

برگردان توسط مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (384 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

555 | ۷ سال پیش
سلام من دختری چهارده ساله هستم از چند وقت پیش در ناحیه تناسلی احساس خارش داشتم و به خاطر حاراندن زیاد در ناحیه دچار سوزش شدیدم بویژه هنگام ادرار و حس میکنم که این سوزش به خاطر زخمی باشد که به دلیل خاراندن زیاد بوجود آمده لطفا کمکم کنید
0
0
آرزو | ۱۰ سال پیش
لطفا به سوال من جواب بدین
ناحیه بالای واژن دختر باکره که رابطه جنسی هم نداره چه دلیلی داره وچه جوری باید درمانش کنم البته همیشه بعد از اصلاح خیلی خارشش بیشتر میشه
1
3

hits