دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
قوی تر بودن سیستم ایمنی بدن زنان از مردان
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قوی تر بودن سیستم ایمنی بدن زنان از مردان-قوی تر بودن سیستم ایمنی بدن زنان-سیستم ایمنی بدن زنان

قوی تر بودن سیستم ایمنی بدن زنان از مردان، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

سیستم ایمنی بدن زنان

قوی تر بودن سیستم ایمنی بدن زنان از مردان

در یک مطالعه جدید، محققان دریافتند که سیستم ایمنی بدن زنان نسبت به سیستم ایمنی بدن مردان، پاسخ شدیدتری نسبت به واکسن آنفولانزا می‌دهد، که نشانه ای از رفتار بهتر سیستم ایمنی زنان نسبت به مردان است. دانشمندان دلیل این تفاوت را تعدادی از ژن‌ها معرفی کرده اند که با تستوسترون تنظیم می‌شوند.

این خبر خوبی برای زنان است که نشان می‌دهد در معرض باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و انواع عفونت‌ها زنان مقاوم‌تر از مردان هستند. البته با نگرشی دیگر، حساسیت بالای سیستم ایمنی بدن زنان، با واکنش زیاده از حد می‌تواند باعث بروز بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس شود.

با یافتن تفاوت‌های جنسیتی افراد در مقابله با بیماریها دانشمندان امیدوارند در آینده بتوانند روش‌های درمانی را بهبود بخشند.

سیستم ایمنی بدن زنان

ماده غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

سیر
بیخود نبوده که سربازهای رومی عادت داشتند قبل از هر جنگ مقدار زیادی سیر بخورند. آنها عقیده داشتند که این ماده ی غذایی جرات، شجاعت و قدرت آنها را افزایش می داده است. درست است که خوردن سیر خام نیروی فرابشر به شما نمیدهد، اما به تقویت سیستم دفاعی بدنتان در مقابل بیماری های ویروسی، باکتریایی و حتی قارچی کمک میکند.

سیر حاوی آلیسین، آژوئین، و تیوسولفینات است—سه ترکیب مقوی که به بدن برای جلوگیری و مقابله با بیماری ها کمک می کند. این ترکیبات آنقدر مقوی هستند

که مصرف آب سیر خام به اندازه ی نئوسفورین برای ضدعفونی کردن زخم های کوچک موثر است. اگر از آن بر روی پوست استفاده شود، حتی از کرم های موضعی مثل تیناکتین و سایر مواد ضدقارچ برای درمان پای ورزشکارن، هم مفیدتر است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در زمان شروع سرماخوردگی، میزان زیادی سیر مصرف کنند، زودتر بهبودی خواهند یافت.

هویج
افرادی که در برنامه ی غذایی روزانه شان هویج را فراموش نمی کنند به ندرت دچار سرماخوردگی می شوند. هویج حاوی میزان زیادی بتا کاروتین است که به سیستم دفاعی بدن برای تولید سلول های کشنده ی بیماری ها، کمک می کنند. این سلول های بسیار مفید بوده و به بدن برای مقابله و کشتن میکروب ها کمک می کند.

سیستم ایمنی بدن زنان

هویج همچنین حاوی فالکارینول است، که ماده ی ضد سرطان بسیار خوبی به شمار می رود. دانشمندان اخیراً کشف کرده اند که موش هایی که با هویج خام تغذیه شده اند، یک سوم کمتر از سایر آنها به سرطان مبتلا گشته اند. پس دفعه ی بعدی که به خرید می روید، حواستان باشد که چند کیلویی هویج هم به زنبیلتان بیفزایید.


ماست
خوردن باکتریای زنده ممکن است بهترین راه سالم ماندن نباشد، اما برعکس، بدن شما برای خوب عمل کردن، نیاز به باکتری های بخصوصی دارد. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس نمونه ای از ن باکتری های مفید لازم برای بدن است، چون باعث تولید اسید لاکتیک در روده می شود که به هضم غذا کمک میکند.

بدون اسیدوفیلوس و چند باکتری دیگر، بدن قادر به جذب برخی مواد مغذی نخواهد بود و سیستم دفاعی بدن نیز از کار خوهد افتاد. به علاوه، اسیدوفیلوس با باکتری های بیماری زایی مثل سالمونلا و شیگلا که منجر به اسهال خونی می شود، مقابله می کند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  
    توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits