دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برای رفع سفیدی روی زبان چه کنیم؟
78
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رفع سفیدی روی زبان-سفیدی روی زبان-جوانه های چشایی روی زبان-سفیدی زبان و رفع سفیدی زبان-تریکلوسان-دهان شوی آنتی باکتریال-روش رفع سفیدی روی زبان-روش های رفع سفیدی زبان-سفید شدن زبان-دلایل سفید شدن زبان-علت سفیدی زبان-راههای رفع سفیدی روی...

رفع سفیدی روی زبان:سفیدی روی زبان هنگامی روی می دهد که جوانه های چشایی روی زبان ملتهب میشوند، ظاهر این پوشش سفید روی زبان وقتی به وجود می آید که باکتری،سلول های مرده و مانده غذای خورده شده بین جوانه های چشایی ملتهب زبان قرار میگیرند.

رفع سفیدی روی زبان

دلایل دیگر این التهاب که باعث سفیدی زبان میشود عبارتند از:سیگار کشیدن،تب،کم آب بدن، مصرف زیاد الکل و حتی تنفس زیاد از طریق دهان.اگرچه سفیدی روی زبان موقتی و بی ضرر، ولی هشدار دهنده است.به طور مرتب سفیدی روی زبان خود را رفع کنید تا تنفستان تازه باشد و زبانتان ظاهر خوبی داشته باشد.برای چگونگی رفع سفیدی زبان با دلگرم همراه شوید:

1:زبانتان را تا جایی که میتوانید بیرون بیاورید و روبروی آینه بیاستید.جایی از زبانتان که بیشتر سفیدی متراکم شده است(معمولا قسمت عقبی و انتهایی زبان) را مشاهده کنید.

2:تمیز کننده زبان را تاجایی که میتوانید در انتها زبانتان قرار دهید.تمیزکننده را روی زبانتان بکشید و اگر احساس تهوع کردید تمیز کننده را پایین تر بیاورید ولی حتی الامکان سعی کنید تا جایی که میتوانید ته زبان بکشید.

3:آرام آرام تمیز کننده زبان را به سمت جلو بیاورید و سفیدی ها را و مواد تراشیده شده از روی زبان را بیرون بریزید و تمیز کننده زبان را آبکشی کنید.

رفع سفیدی روی زبان

4:مرحله 2 و 3 را چند بار انجام دهید، تا زمانی که احساس کرده پرده سفید روی زبانتان شروع بع ناپدید شده کرده است.زمانی اینکار را دیگر انجام ندهید که ببینید دیگر پسماندی از زبانتان خارج نمیشود.تمیز کننده زبان را شسته و آن را خشک کنید تا باکتری ها درون تمیز کننده نمانند.در یک جای تمیز خشک تمیزکننده را نگاه دارید.سعی کنید هر روز از تمیزکننده زبان استفاده کنید.

5:روزی 2 بار که مسواک میزنید،مسواک را نیز بر روی زبانتان بکشید.سعی کنید از خمیر دندانهایی استفاده کنید که دارای تریکلوسان هستند،همچنین از مسواک های با جنس نرم برای داندان و زبانتان استفاده کنید.به آرامی مسواک را بر روی زبان خود بکشید تا جایی که هیچ سفیدی تقریبا بر روی زبانتان باقی نماند.

6:با یک دهان شوی آنتی باکتریال دهان خود را بشویید و آن را غرغره کنید،زیرا این دهان شویه باکتری ها را از دهان و سطح زبان شما میزداید و از فعالیت های باکتریایی در دهان شما جلوگیری میکند.علاوه بر این، در روز مقدار زیادی آب بنوشید،تا از جمع شدن مواد غذایی حصل از وعده ها بر روی زبانتان چیزی نماند.

نکته:اگر زبانتان زخم می شود یا سفیدی زبانتان از بین نمی رود به دکتر یا دندانپزشک مراجعه کنید.

تهیه و ترجمه:مجله اینترنتی دلگرم

نشاط رازانی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (78 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

علی | ۴ سال پیش
سلام ایا این سخن درسته نتیجه ازمایش اچ ای وی با تیتر کمتر از یک منفیه شاید همان تیتر ۰.۷۶۸ مثبت باشه با گزارش منفی فقط ازمایشگاهها تفسیر را به دکتر عفونی واگذار کرده اند .
0
0
علی | ۵ سال پیش
سلام من در یک سایت خارجی خواندم علت بزرگ شدن پاپیلا ایدز هم می باشد ایا با این نظر موافقید
0
0

hits