دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
درمان ایدز: ۹ روش خانگی شگفت انگیز برای درمان ایدز
39
زمان مطالعه: 14 دقیقه
درمان ایدز روش های زیادی دارد. البته منظورمان درمان قطعی ایدز نیست اما روش های خانگی وجود دارد که میتواند بیماری ایدز را کنترل کرده و کیفیت زندگی بیماران ایدزی را افزایش دهد. در این مقاله 9 روش قدرتمند درمان ایدز را به شما آموزش خواهیم داد

مجله دلگرم | درمان ایدز کاملا امکان پذیر است! ایدز و یا اچ آی وی (HIV) ویروسی است که برای اولین بار در سال 1980 کشف شد. ویروس ایدز با سیستم ایمنی بدن درگیر شده و قدرت آن را کاهش میدهد. ایدز میتواند از راه های بسیاری منتقل شود اما شایع ترین راه انتقال بیماری ایدز از طریق روابط جنسی میباشد.

همانطور که توضیح دادیم، عملکرد اصلی ویروس ایدز مختل کردن سیستم ایمنی بدن انسان میباشد. سیستم ایمنی مهم ترین اندام بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا است و مهم ترین سد بدن برای مقابله با عوامل خارجی است و به همین دلیل اهمیت بسیار زیادی دارد.

زمانیکه سیستم ایمنی بدن تضعیف شود، بدن در برابر انواع بیماری ها، خصوصا بیماری های جنسی ناتوان و به آن ها مبتلا میشود. بیماری هایی همچون سیفیلیس، سوزاک و تریکومونیازیس از جمله بیماری های جنسی هستند که بدن در برابر آن ها قدرت دفاعی بسیار کمتری دارد.

زمانیکه گلبول های سفید خون تا حد مشخصی ضعیف شده و تعداد آن ها نیز کاهش پیدا کند، به آن ایدز میگویند.

بسیاری این سوال را دارند که آیا در حال حاضر درمان قطعی برای ایدز وجود دارد یا خیر. پاسخ این سوال منفی است اما میتوان با روش های گوناگونی سیستم ایمنی را تقویت کرده تا بدن در برابر عوامل بیماری زا و انواع عفونت ها از خود مقاومت بیشتری نشان دهد.

مطالعات علمی بسیاری وجود دارد که اثبات کرده اند میتوان سیستم ایمنی بدن را به شکل قابل توجهی تقویت کرد و بدین ترتیب اثرگذاری ایدز را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش داد تا جایی که بسیاری از افراد مبتلا به ایدز همچون دیگران زندگی کاملا عادی دارند و نشانه ای بیماری در آن ها دیده نمیشود و این وضعیت در کیفیت زندگی آن ها تاثیری نگذاشته است.

بسیاری از مبتلایان به ایدز نه تنها زندگی خوبی دارند بلکه دارای عمر بسیار طولانی نیز میباشند.

علائم اچ آی وی حاد چیست؟

ایدز سه مرحله دارد. به اولین مرحله ایدز، عفونت اچ آی وی حاد میگویند. در چند هفته اول که بدن همچنان در این فاز قرار دارد، تولید انتی بیوتیک ها در بدن شروع شده و این مسئله در نمونه آزمایش خون نیز کاملا واضح است.

در این مرحله ویروس ایدز به گلبول های سفید خون حمله کرده، ان ها را کشته و با تزریق دی ان ای خود به درون سلول آن ها به تولید مثل میپردازد. البته قبل از اینکه ویروس ایدز دی ان ای خود را به درون گلبول سفید تزریق کند، ابتدا با گیرنده های سلولی آن ارتباط برقرار میکند. دارو های ضد ایدز هم سعی میکنند از این دو مرحله پیشگیری کنند. یعنی ابتدا سعی میکنند از ارتباط و پیوند سلولهای ارتباطی ویروس و گلبول سفید جلوگیری کرده و پس از آن هم به مقابله با فرایند تزریق دی ان ای میپردازند.

در چنین شرایطی اگر ویروس ایدز مغلوب شود، تعداد گلبول های سفید شروع به رشد و افزایش پیدا کردن میکنند.

روش های خانگی درمان اچ آی وی نیز دقیقه به همین گونه عمل کرده و از تزریق شدن دی ان ای ویروس به درون گلبول سفید و تولید مثل آن جلوگیری میکنند.

علائم ایدز معمولا چند هفته پس از ورود ویروس به بدن خود را نشان میدهد و معمولا این نشانه ها با علائم آنفلونزا اشتباه گرفته میشوند.

برخی از این علائم عبارتند از:

  • سردرد
  • سرفه و سوزش و خشکی گلو
  • درد ماهیچه ها و مفاصل
  • تب
  • جوش های قرمز پوستی
  • اسهال و استفراغ
  • تورم غدد لنفاوی
  • آفت دهان

درمان ایدز ، ایدز

بطور کلی ویروس ایدز به نحوی است که ممکن است علائم آن براحتی با بیماری های کم خطری همچون آنفلونزا اشتباه گرفته شود چراکه این علائم اغلب یکسان است اما اگر فرد دچار ایدز شده باشد، عفونت در بدن او بوجود آمده است.

در این مرحله، ویروس ایدز کاملا واگیردار است و میتواند براحتی از فرد مبتلا به بدن فرد دیگری منتقل شود.

دومین مرحله ایدز، مرحله بدون علامت نام دارد و همانطورکه از نام آن مشخص است، فرد مبتلا هیچ چیز احساس نمیکند و کاملا سرحال و سالم بنظر میرسد. این مرحله ممکن است حتی چند سال هم طول بکشد.

در این مرحله ویروس همچنان در حال تولید مثل و حمله به گلبول های سفید خون است و روز به روز قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش میدهد. در این مرحله هم فرد بیماری فرد مبتلا مسری است و براحتی میتواند منتقل شود.

ایدز در واقع زمانی رخ میدهد که سیستم ایمنی شما به حدی ضعیف میشود که علائم مشخصی از خود نشان میدهد.

در این مرحله که علائم ویروس ایدز کاملا پدیدار شده است بدن براحتی به بیماری از جمله بیماری های عفونی و همچنین بیماری هایی همچون انواع سرطان که ارتباط مستقیمی با ایدز دارند مبتلا میشود.

مرحله آخر که به آن ایدز میگویند شرایطی است که طی آن سیستم ایمنی بدن بطور کامل از بین رفته و فروپاشیده است.

در حال حاضر روش هایی که برای درمان ایدز وجود دارد نمیتواند بطور کامل بدن را از این ویروس پاک کند بلکه سعی دارد تعداد و حجم عوامل ویروسی را به شکل قابل توجهی کاهش دهند تا عملا برای بدن مشکل ساز نباشد.

زمانیکه پروسه درمانی شروع میشود، سلول های ویروسی آنقدر کم میشود که تعداد گلبول های سفید میتواند به سطح نرمال خود بازگردند. در این شرایط نه تنها خطری فرد مبتلا را تهدید نمیکند بلکه ویروس موجود در بدن او نیز واگیردار نیست.

روش های درمان خانگی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد جایگزین راهکار های درمانی مدرن که پزشک تجویز میکند نیست چراکه روند درمانی ایدز شامل روش ها و دارو های بسیار پیشرفته ای است که حتما باید طبق دستور پزشک از آن ها استفاده کرد.

روش های خانگی تنها به عنوان یک مکمل برای درمان های پزشکی هستند و به تنهایی تاثیرگذار نخواهند بود.

روش هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد همگی از لحاظ علمی ثابت شده است که یا میتوانند به افزایش تعداد گلبول های سفید کمک کرده و یا حجم سلول های ویروسی موجود در بدن را کاهش دهند. این فرایند دقیقا همان کاری است که دارو های مدرن نیز انجام میدهند.

البته همچنان این مسئله را در نظر داشته باشید که هیچ کدام از روش های خانگی به اندازه روش های پزشکی شیمیایی مدرن قدرتمند نیستند.

در ادامه 9 روش خانگی برای درمان ایدز را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

چگونه ایدز را درمان کنیم؟

1. برگ چریش

چریش یک گیاه دارویی بسیار قدرتمند است که سالیان دراز است در تب سنتی بسیاری از کشور ها از جمله هندوستان مورد استفاده قرار میگیرد.

در بررسی علمی، به 60 نفر از مبتلایان به ایدز، روزانه 1 گرم از این گیاه دارویی به مدت 12 هفته داده شد. پس از این دوره زمانی مشاهده شد که در 50 نفر از بیماران، تعداد گلبول های سفید خون به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

در نتیجه این تحقیق مشخص شد که افرادی که در این مدت زمانی از گیاه چریش استفاده میکردند افزایش 159 درصدی گلبول های سفید خون را تجربه کرده بودند. این مسئله درحالی اتفاق افتاده است که هیچگونه عوارض جانبی از جمله اختلال در عملکرد کلیه ها و کبد مشاهده نشد.

مکانیزم عملکرد چریش در مقابله با ویروس ایدز همچنان کاملا مشخص نیست اما کاملا واضح است که مصرف این گیاه دارویی تاثیرات مثبت بسیار زیادی دارد. استفاده از چریش به عنوان مکمل دارو های شیمیایی مدرن میتواند نتایج شگفت انگیزی بوجود آورد.

2. سیاه دانه

سیاه دانه یکی از گیاهان دارویی بسیار کاربردی است که از ان برای درمان بسیاری از بیماری ها میتوان استفاده کرد اما اخیرا یک مطالعه علمی معتبر تاثیرات شگفت انگیز آن را در درمان ایدز نمایان کرده است.

به یک بیمار مبتلا به ویروس اچ آی وی که در مرحله سوم (ایدز) قرار داشت به مدت 6 ماه، روزانه 2 مرتبه و در هر نوبت 10 میلی گرم سیاه دانه داده شد. در پایان این دوره درمانی بیمار هیچگونه علائم ایدز از خود نشان نمیداد، میزان ویروس در بدن به مقداری کاهش یافته بود که به سختی میشد آن را تشخیص داد و تعداد گلبول های سفید خون او نیز 650 گلبول در هر میکرومتر رسیده بود. (لازم بذکر است که تعداد نرمال گلبول های سفید خون در هر میکرومتر 500 عدد است.)

این نتایج فوق العاده شگفت انگیز است و حتی در برابر دارو های مدرن نیز، عملکرد بسیار خوبی محسوب میشود.

البته نتایج مثبت دیگری نیز در آزمایش روش درمانی سیاه دانه مشاهده شد. 24 ماه پس از پایان دوره درمان، فرد مورد آزمایش دوباره بررسی شد و اینبار هم هیچگونه افزایش در میزان سلول های ویروسی در بدن او مشاهده نشد و تعداد گلبول های سفید نیز همچنان در وضعیت ایده آلی قرار داشتند. وضعیت به گونه ای بوده است که میتوان گفت بیمار کاملا درمان شده است.

البته لازم بذکر است که این مطالعه تنها بر روی یک بیمار انجام شده است و جهت اطمینان از تاثیرگذاری سیاه دانه باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.

3. روی

روی یکی از مهم ترین مواد معدنی جهت کارکرد صحیح سیستم ایمنی بدن میباشد. تحقیقات علمی نشان داده است که مصرف روی میتواند بسیاری از علائم ایدز را تسهیل و درمان کند.

در یک بررسی علمی به گروهی از مبتلایان به اچ آی وی به مدت 18 ماه مکمل روی داده شد. نتایج از این قرار بود که افرادی که مکمل روی استفاده کرده بودند 25 درصد کمتر دچار از کار افتادگی سیستم ایمنی شده و 50 درصد کمتر علائمی همچون اسهال و سایر مشکلاتی که به بیماری ایدز مرتبط است را تجربه کرده بودند.

درمان ایدز ، ایدز

4. سلنیوم

سلنیوم نیز یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز بدن جهت کارکرد صحیح سیستم ایمنی میباشد. سلنیوم در کارکرد آنتی اکسیدان ها نیز نقش مهمی دارد. انتی اکسیدان ها موادی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد میپردازند. رادیکال های آزاد از جمله عوامل اصلی بروز بسیاری از بیماری های جدی مثل سرطان هستند.

مطالعات علمی معتبر اثبات کرده است که سلنیوم میتواند یک روش درمان خانگی فوق العاده قدرتمند برای ایدز باشد.

در بررسی علمی گروهی از افراد مبتلا به اچ آی وی که شمارش گلبول های سفید خونی آن ها بین 300 الی 650 بود به مدت 24 ماه روزانه 200 میکروگرم مکمل سلنیوم مصرف کردند.

نتیجه این آزمایش نشان داد که این افراد 44 درصد کمتر دچار فروپاشیدگی گلبول های سفید خون شده اند. در مطالعات دیگری هم اثبات شده است که سلنیوم میتواند به کاهش حجم سلول های ویروسی کمک شایانی داشته باشد.

5. چای سبز

سال های طولانی است که از چای سبز به عنوان یک گیاه دارویی بسیار قدرتمند استفاده میشود اما به تازگی مشخص شده است که میتواند به درمان ایدز کمک کند.

ماده ای به نام EGCG در چای سبز وجود دارد که میتواند از پیوند خوردن سلول های ویروس با گیرنده های گلبول های سفید جلوگیری کند. پیشگیری از اینکار در درمان ایدز بسیار موثر است چراکه اگر این مرحله اتفاق نیافتد، ویروس نمیتواند به سیستم ایمنی بدن آسیب بزند.

مکانیزم دقیق عملکرد چای سبز در درمان ایدز همچنان مورد مطالعه است اما محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا با استفاده از EGCG موجود در چای سبز میتواند دارو های جدید ابداع کرد یا خیر.

6. زردچوبه

هرچه از خواص زردچوبه بگوییم کم است. زردچوبه دارای ماده ای به نام کورکومین میباشد. این ماده عامل رنگ زرد زردچوبه است و دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، آنتی بیوتیک و ضد ویروسی میباشد. زردچوبه واقعا یک ابر غذا است و در سالیان درازی است که در تب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده میشود.

زردچوبه در درمان ایدز نیز بسیار موثر است. کورکومین موجود در آن با عوامل عفونی مبارزه کرده و از تولید مثل ویروس ایدز جلوگیری میکند.

کورکومین میتواند عملکرد پروتئینی به نام TAT را مختل کند. این پروتئین عامل اصلی تولید مثل ویروس ها میباشد.

زردچوبه و کورکومین موجود در آن همچنین میتواند به افزایش کارایی دارو هایی شیمیایی و کاهش عوارض آن ها کمک شایانی داشته باشد.

7. خیار چنبر

خیار چنبر یکی از گیاهان دارویی است که در کشور هایی آسیایی کاربرد بیشتری دارد. از خیار چنبر برای درمان بسیاری از بیماری های میتوان استفاده کرد چراکه دارای خواص ضد ویروسی، ضد تومور و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن میباشد.

مطالعات علمی متعدد نشان داده است که خیار چنبر خواص ضد ویروسی قوی دارد و به همین دلیل میتوان از آن برای درمان اچ آی وی استفاده کرد.

یک بررسی علمی نشان داد که پروتئینی به نام MAP30 در برابر مراحل مختلف ویروس ایدز از جمله تولید مثل آن بسیار موثر است.

تحقیقات انسانی زیادی هم بر روی خواص خیار چنبر صورت گرفته است. به مدت یک سال به یک فرد مبتلا به ایدز روزانه 16 اونس آب خیار چنبر داده شد. مشاهده شد که بیمار دارای انرژی و همچنین مقاومت بیشتری شده و اشتهای بیشتری نیز پیدا کرده است.

یک سال پس از استفاده از روش درمانی خیار چنبر مشاهده شد که تعداد گلبول های سفید خون به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

درمان ایدز ، ایدز

8. پروبیوتیک ها

یک باور اشتباه بین بسیاری از مردم وجود دارد که میگویند سیستم ایمنی توسط غدد بدن تنظیم میشود. اما شاید تعجب کنید که سیستم گوارش و روده ها مکان اصلی تنظیم فعالیت های سیستم ایمنی بدن هستند.

در مطالعات علمی مشخص شده است که باکتری ها و میکروب های موجود در روده تاثیر زیادی در تنظیم فعالیت های سیستم ایمنی و متابولیسم بدن دارند.

اگر باکتری های سیستم گوارشی شما وضعیت مناسبی نداشته باشد، اولین قسمت بدن که آسیب پذیر میشود سیستم ایمنی است. همچنین سیستم گوارش یکی از اولین قسمت هایی است که ویروس ایدز به ان حمله میکند.

هنگامیکه ویروس ایدز به بدن حمله میکند، باکتری های مفید روده به مرور از سیستم گوارشی خارج میشوند و این مسئله یعنی سیستم ایمنی ضعیف تر و یک سیستم ایمنی ضعیف به معنای قدرت بیشتر ویروس میباشد.

در یک بررسی علمی به تعدادی از مبتلایان به ویروس ایدز ماست حاوی پروبیوتیک داده شد و در دوره ای خاص پیشرفت آن ها بررسی شد. نتایج حاکی از افزایش تعداد گلبول های سفید خون بودند. تعداد این سلول های سیستم ایمنی بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده بود.

یک مطالعه و تحقیق علمی دیگر هم حاکی از آن بوده است که مصرف مکمل های غذایی پروبیوتیک میتواند تاثیر قابل توجهی بر سلامت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

9. شیرین بیان

شیرین بیان یکی از کاربردی ترین گیاهان دارویی جهت بیماریهای گوارشی مرتبط با روده میباشد. از این گیاه دارویی برای درمان مسمومیت غذایی، دل درد و سوزش سر دل استفاده شده است. خواص شیرین بیان بدلیل مواد شیمیایی خاصی است که در ریشه آن وجود دارد.

تاثیرات شیرین بیان در درمان بیماری ایدز و همچنین افزایش تعداد گلبول های سفید خون از نظر علمی کاملا ثابت شده است. یکی دیگر از مکانیزم های عملکردی شیرین بیان که به درمان ایدز کمک میکند این است که این گیاه دارویی میتواند از تولید مثل ویروس ایدز در بدن جلوگیری کند.

سخن آخر

بسیاری از افراد مبتلا به ایدز مکمل های زیادی مصرف میکنند. هر کدام از این مکمل ها به گونه ای ادعا میکنند که با تقویت سیستم ایمنی میتوانند به شما در تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و در نهایت بیماری ایدز را درمان کنند.

در این مقاله ما سعی کردیم روش های خانگی که از لحاظ علمی تایید شده هستند را برای شما تهیه کنیم. روش های دیگری نیز وجود دارد اما از آنجایی که پشتوانه علمی برای ان ها موجود نیست از ذکر کردن آن ها خودداری کردیم.

نحوه تاثیرگذاری اغلب روش های خانگی درمان اچ آی وی و مصرف همزمان آن ها با دارو ها و روش های درمانی مدرن، بررسی نشده است و به همین دلیل توصیه اکید میکنیم قبل از استفاده از روش هایی که ذکر کردیم، حتما با پزشک مشورت کنید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (39 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits