دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اعتیاد به ترامادول خطرناک تر از تریاک!
11
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اعتباد به ترمادول به علت قیمت پایین و تغلیظ با هرویین موجب آسیب‌های شدید جسمی و روحی مصرف‌کنندگان می‌شود.

اعتیاد به ترامادول

اعتیاد به ترامادول

متخصص بیماری‌های اعصاب وروان با ابراز تاسف از این که مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روانگردان به سهولت در دسترس جوان‌ها قرار دارد، گفت: استفاده از مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روانگردان و اعتباد به ترمادول به علت قیمت پایین و تغلیظ با هرویین موجب آسیب‌های شدید جسمی و روحی مصرف‌کنندگان می‌شود.

متخصص بیماری‌های اعصاب و روان:


عوارض سوء مصرف داروی «ترامادول» خطرناک‌تر از تریاک است


سوء مصرف«ترامادول» به مدت سه روز به آسیب‌ جبران‌ناپذیر مغز منجر می‌شود

متخصص بیماری‌های اعصاب وروان با ابراز تاسف از این که مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روانگردان به سهولت در دسترس جوان‌ها قرار دارد، گفت: استفاده از مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روانگردان به علت قیمت پایین و تغلیظ با هرویین موجب آسیب‌های شدید جسمی و روحی مصرف‌کنندگان می‌شود.

دکتر علیرضا حاج سید جوادی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اهمیت آشنایی مردم و پزشکان باعوارض داروی ترامادول و قرص‌های روانگردان افزود: شایع‌ترین نوع این قرص‌ها از نوع محرک و توهم زایی به نام اکستازی از گروه متامفتامین‌هاست که 45 دقیقه پس از استفاده از این قرص‌ها، علایم آن بروز کرده و سه تا شش ساعت پس از مصرف آثارش در بدن باقی می‌ماند.

وی با اشاره به عوارض خطرناک مصرف قرص‌های روانگردان، گفت: با مصرف این قرص‌ها، فرد دچار توهم بینایی و شنوایی شده و در ادراکات و حواس پنجگانه وی اختلاتی ایجاد می‌شود. همچنین افزایش فشارخون و بالا رفتن درجه حرارت بدن باعث فشار به اعصاب و قلب شده و منجر به سکته های قلبی و مغزی می‌شود.

وی در ادامه به خطرات سوء مصرف داروی ترامادول اشاره کرد وگفت: سوء مصرف این دارو عوارضی خطرناکتر از تریاک دارد.

حاج سید جوادی بیان داشت: این دارو در اثر مصرف بدون دستور پزشک اعتیاد آور و تشنج زا بوده که در بعضی موارد سم زدایی بسیار مشکل انجام می‌شود.

این متخصص بیماری‌های اعصاب وروان به مشکل بودن سم زدایی در این افراد اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم و حتی پزشکان نیز از عوارض خطرناک ترامادول آگاهی کاملی ندارند.

وی در خصوص استفاده از داروهای روانگردان به ایسنا گفت: فرد حتی با یک بار استفاده از این دارو معتاد شده و اگر به مدت سه روز استفاده کند، دچار آسیب‌های ماندگار مغزی می‌شود.

به گفته این متخصص، استفاده پیاپی این دارو باعث تخریب سلول‌های مغزی و ایجاد سندروم بی انگیزگی در فرد شده و از بعد روانی مشکلات جدی را به دنبال خواهد داشت.

«اظهارات افراد خارج از دبیرخانه ستاد، مندرج در سایت الزاماً به معنای موضع رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر نمی باشد.»



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (11 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits